Hoeveel gram moet ik geven van Teurlings??

Gestart door Mariska, 4 januari 2006, 21:36:07

« vorige - volgende »

Mariska

Hoi Allemaal,

Voorheen gaf ik XtraVital en daar zat een maatschepje bij en stond op het pak hoeveel ik moest geven.
Maar nu geef ik Teurlings 228 en weet ik dat niet.
Ik doe het nu op gevoel, maar aangezien veel anderen het ook gebruiken hoor ik graag jullie mening hierover!

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

carco

Hoi

Ik weeg het voer eigenlijk nooit af, deed ik met die xtravital ook nooit.
Eigenlijk doe ik het een beetje op gevoel en dit gaat altijd goed.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Riny

Hallo Mariska en Caroline
Ik weeg ook nooit iets af.
Bij mij in de voliere zit het zaad in voertorens.
Als ze leeg zijn worden ze opnieuw vol gemaakt.
Groetjes Riny :D

Karin

's morgens één flinke eetlepel per valkje en dan kijk ik 's avonds of het op is en dan krijgen ze er eventueel weer bij.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mariska

Hoi Karin, Riny en Caroline,

Ik weeg het ook niet, maar ik weet dat er 10 gram in zo'n schepje van XtraVital zit en die gebruik ik nog steeds ;D
Dat komt overeen met een eetlepel dus dan zit ik wel goed met wat ik doe. Te goed denk ik, want voor de 7 valkjes geef ik 12 scheppen :o Maar het gaat wel op.
Ricky en Ozzy geef ik er 3.
Misschien iets minderen ???

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Karin

Als het helemaal op gaat en ze worden niet te dik dan is het goed hoor. Als het bij mij op is rkigjen ze nieuw, maar ze moeten eerst alle zaadjes op hebben van me  ;)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Olga en Hans

Hallo,

Ik geef aan onze 5 valkjes 9 lepels (= iets kleiner dan een eetlepel ) maar met een flinke kop er op ook Teurling 228.
Alleen als ze trosgierst krijgen, 2 a 3 X in de week, 1 1/2 tot 2 slierten, eten ze het niet allemaal op.
En het, volgens mij lijnzaad, vinden ze het minst lekkere  ;D, daar blijft altijd wat van over.

Groetjes Olga.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Mariska

Hoi Karin en Olga,

Dank jullie wel voor jullie mening hierover ;)
Ik ga dan gewoon zo door als ik nu doe.
Ik geef ze af en toe wat extra lijnzaad door hun zaad en hier gaat het naar mijn idee wel op.
Ik ga eens goed opletten morgenochtend ;)

Groetjes
Maris!!