8 mei 2025, 09:14:14

Luca!

Gestart door iepke, 4 januari 2006, 17:15:26

« vorige - volgende »

marilyn

hoikes iepke

daar zit idd een knelpunt en ik hoop voor jou dat luca zo snel mogelijk zelfstandig eet  ;)

groetjes marilyn

iepke

In principe kan het aangezien de kweker ook rond deze tijdstippen pap gaf aan Luca.

Rianne

Misschien helpt het Luca wel om zelfstandig te worden. Als Luca dan honger krijgt gaat ze misschien wel aan de trosgierst knabbelen. :)
Fijn te lezen dat ze zo actief is.

iepke

Daar hoop ik dus ook op, dat Luca meer zelfstandig zal worden als ik aan het werk ben.

marilyn

hoikes iepke

ik hoop het ook voor jou want een valkje kan redelijk koppig zijn wat eten betreft  :-\

groetjes marilyn

iepke

Wat me trouwens wel opvalt is dat Luca vandaag lui is. Ze is de hele dag wat aan het dommelen, heeft natuurlijk ook wel haar wakkere momenten.
Maar als ik het ga vergelijken met gosteren heeft ze echt een luidag.
Verder zit ze niet dik, ja dommeldik.
Is dit iets om je zorgen om te maken trouwens dat Luca zo lui is?

marilyn

hoikes iepke

wij hebben ook wel eens een luie dag  ik zou haar gewoon in de gaten blijven houden

groetjes marilyn

iepke

9 januari 2006, 18:25:15 #52 Last Edit: 9 januari 2006, 18:45:29 by iepke
Luitjes ik snap er nu helemaal niks meer van!

Om half 8 amper een half bakje pap met resultaat kropje half vol.
Half 4 kropje is leeg en Luca eet bijna de hele kom leeg.
Om 6 uur is het kropje weer leeg en Luca zit te bedelen om eten.
Weer een hele kom pap op!

Klopt dit nog wel ???
Is dit wel goed voor Luca???

marilyn

hoikes iepke

hoeveel eten geef je luca per maaltijd ? want een hele kom !!!
volgens mij kan het zijn dat luca niet bedelt om eten maar om aandacht ofwel kan het zijn dat je voeding niet zwaar genoeg is. ik geef ook voeding volgens mijn gevoel maar dat komt toch wel ongeveer overeen met het schema hoor !

groetjes marilyn

iepke

Luca krijgt 1 koffiekuipje (afgestreken) pappoeder en 2 koffiekuipjes water er door heem.
1 kom pap is ongeveer 20 gram.
Verder is de pap nog dikker als snert, dus aan te waterig kan het ook niet liggen.

De voeding op dit moment komt helemaal niet overeen met het schema bij mij qua tijd  :-\

marilyn

hoikes iepke

ook al is zijn kropje leeg toch zou ik me een klein beetje aan het schema houden hoor  ;) misschien kunnen anderen ook eens hun reactie hierop geven maar volgens mij 3 x 20 cc is veel op een dag hoor  :-\ of ben je al overgestapt naar 2 voedingen ?

groetjes marilyn

iepke

Toen Luca bij me kwam zei de kweker dat \e nog maar 2x daags pap hoeft te krijgen. Maar vanaf dag 2 eet ze al meer dan 2x daags pap. Alleen 's ochtends dan wil ze niet eten.
En ik vindt het ook te eng om haar 's ochtends niks meer te geven.

marilyn

hoikes iepke

ik denk dat het dan vooral aan jou ligt want als ze maar 2 voedingen meer kreeg van de kweker dan heeft ze echt niet meer nodig . en als ze niet meer krijgt zal het best kunnen gebeuren dat ze dan s'morgen wel honger heeft  ;)

groetjes marilyn

iepke

Tsja dillema.
Dan ben ik weer bang dat Luca dood gaat of dat ze ondervoed wordt en daar moet ik al helemaal niet aan denken  :-\

marilyn

hoikes iepke

tja dan kan je evengoed luca voeding geven tot ze zelf al jongen heeft, want uit zichzelf zal ze niet snel eten hoor. hoe hard het ook is je moet van je hart een steen maken, het gewicht in de gaten houden en toch stap voor stap voeding minderen.

groetjes marilyn