8 mei 2025, 18:38:50

House of birds....

Gestart door ROCKS, 2 januari 2006, 22:38:28

« vorige - volgende »

ROCKS

Heey.....

Tijdje niet geweest in mijn verhaal, heb zoveel andere dingen aan mijn hoofd gehad.
Maar nu heb ik wel weer wat te vertellen.
Er zijn weer babies geboren, de afgelopen week.
Het waren er gister vier, en nu misschien vijf, er lag nog één eitje. Ik weet niet of die ook echt uitkomt, toen ik keek of ie bevrucht was zag het er anders uit, ik had het idee dat het niet helemaal was zoals het hoorde te zijn. Maar goed, ik had dat met het laatste nestje ook. Dacht dat er maar drie van de zes uit zouden komen, en de andere drie niet. Het werden mooi verrassingseieren. En alles kwam uit!
Als het allemaal lutinootjes zijn, zijn het popjes en gepareld.
Morgen maak ik foto's, en zet ik wat neer hier.
Ik ben er al eentje van kwijt, via een winkel waar ik vaak kom. De eigenaar had iemand die al een tijdje een valkje zocht, de mutatie maakte niet uit, als het maar geen wildkleurtje is. Ik heb met hem afgesproken dat ie een valkje van me kon reserveren, maar dat ik perse wil dat de eigenaar hem hier persoonlijk op komt halen, omdat ik wil weten waar mijn valkjes terecht komen. Hij vond dat goed, dus ik wacht wel af.
Heb nog wel mailtjes gehad van mensen die interesse hebben, dus ik zie wel.

Doeiiii, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

moonwitch (diana)

Hoi Nellie

Blij  weer wat van je te lezen hier.
Leuk dat je een nestje hebt, en er ook al een weer van verkocht hebt.
Kijk uit naar je foto's ;).
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Olga en Hans

Hallo Nellie,

Het blijft toch weer altijd spannend als de eitjes uit moeten komen  ;).
Natuurlijk van die piep kleine valkjes, maar worden het wildkleurtjes of lutinootjes  :D.
Ik ben benieuwd of het laatste eitje ook uitkomt, afwachten maar.

Je hebt nu echt wel een huis vol  :D en dat geeft een heel geregel, maar ook gezelligheid  ;).
Laten we hopen dat alles goed gaat en morgen ook een hele fijne dag.

Liefs Olga  :-*.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

ROCKS

Heey....

Het zijn er vier, ik kon vandaag goed in het blok komen, wel met gevaar voor eigen leven, maar goed.
Het vijfde eitje is niet uitgekomen, helaas, voor zover we konden zien zat er wel een voldragen babietje in. De reden van het niet uitkomen weet ik niet, misschien niet goed gebroed nadat er babies waren? Ik weet het echt niet.

Heb foto's gemaakt, maar moet ze nog even op de pc zetten en verkleinen, ik zet morgen wat neer als ik eraan toe kom.
Is een beetje een hectische dag morgen, en ik weet nog niet hoe die gaat verlopen.

Doeiiii, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

ROCKS

Eerste foto van papa en de babies...

Dit is echt een plaatje.....

In de handen van Yvonne....

Even zonder papa en mama....

Ben ik nou gek of zijn het allemaal popjes?
Ik kan het niet zien hoor aan de oogjes.
Wat denken jullie? HELP!
Eentje gaat er naar Gerda, die zocht een popje, dus het kwam goed uit.
Heb nog iemand die er eentje zoekt, maar die is eigenlijk op zoek naar een mannetje. Dus als er een mannetje tussen zit, gaat ie naar die mensen. Of ze slaan toch om, en gaan voor een popje, dat was nog niet duidelijk.
Ik heb nog gezegd dat Eefje momenteel een mannetje heeft zitten wat gelijk weg mag, het is even afwachten.

Doeiiii, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Caroline

Gefeliciteerd met je nestje!!  :D

Ook ik heb nog een heel lief ventje zitten wat bijna weg mag.   ;)

Een cinnamon split bonte witmasker (X1 gepareld) MAN, nu 5 weken oud.

Is alleen wel in Veghel maar ..... van het vorige nest heb ik er 2 in Noord-Holland zitten dus ..... een echt liefhebber  :P

Heel veel succes en plezier met je nestje.

DOei doei!!

PS. Ik had ok pas een heel nest van 4 en eentje van 3 waar de donsjes op dag van uitkomen nog leefde en de volgende dag dood in het ei zaten. Balen is dat!!  :-\ :'( Oorzaak ook onbekend.  ???
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Wilma1

8 mei 2007, 10:02:44 #981 Last Edit: 8 mei 2007, 10:13:16 by Wilma1

Gefeliciteerd met je verjaardag, lieve Nellie....OOK VAN JOKE!

Ik vond het fijn je gesproken te hebben, als ik in de gelegenheid ben voor de 28e mei....kom ik lekker op de koffie MET KOEK  ;D :P

Wat vreselijk lief, Ricky met de kleintjes....zo zorgzaam ziet dat eruit  :D ohhhhh ik smelt dan alweer.

Er wordt druk "gewerkt" *lees veertjes plukken* om een popje voor Corky te vinden....hopelijk lukt dat bij Lin en anders ga ik verder zoeken. Hij heeft het geweldig naar zijn zin, bij Veronica en wordt dan ook liefdevol verzorgd.

Rocky is stapelverliefd op zijn Nikki en daar mag Corky NIET bij komen, want dan gaat ie meteen happen  ::) broederliefde ???  ::) :P

Macy en Beauty wipwappen bij het leven  ::) dus wie weet wat daar nog gaat gebeuren....NA de vakantie mogen ze een nestje, want dan is Joke er steeds bij.

Sunny en Charlie hadden dus eitjes, maar niet bevrucht....jammer maar aan de andere kan....ze wilde niet broeden samen....althans Charlie geheel niet en waren de eitjes bij een ander koppel ondergebracht. Ze zijn nog jong dus dat komt vast nog wel een X

Je weet dit allemaal al, maar ik vind het wel leuk je boekje vol te kalken  :P :P :P :P :P ;D
;) :-* Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

ROCKS

Heey....

Alle babies zijn zo goed als gereserveerd, ik heb vandaag de laatste "voorlopig" gereserveerd.
Ben blij dat ze weer allemaal naar een goed adresje gaan.
Dit was het voor nu eventjes.

Doeiii, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Wilma1

Hey Nellie,

Macy is kamperen, met Beauty en het bevalt ze prima  :D ze staan voor het raam in de voortent en bij elke regendruppel die er valt ( en dat zijn er soms best veel  ;D) staan ze beiden "op hun kop" ze op te vangen  ;D want het is erg dichtbij en ze horen het ook nog eens goed  ::)

Ze snappen er alleen niets van dat ze niet nat worden  ??? ??? dus kom ik met de plantenspuit in actie het gewenste effect geven aan ze  ;D

;D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

ROCKS

Heeeej....

Weer wat te vertellen...
Bij spoed stond een oproepje van iemand die door het overlijden van een familielid ineens een heleboel valkjes had.
Sommige koppels hadden een jong, en nadat ze verhuisd waren gingen de ouders er niet meer naar toe om te voeren, ik denk doordat er teveel veranderd is voor ze.
De jongen die in de blokken lagen waren nog net niet verhongerd....
Hennywal heeft ze toen zelf gevoerd, en dat lukte aardig.
Omdat ze bang was dat ze iets verkeerd deed, of dat de babies toch nog zouden overlijden, heeft ze bij spoed een topic geopend. Ik las het en dacht meteen: ohhh, die wil ik wel helpen, en zodoende...

Ik ben ze gelijk 's avonds gaan halen, en heb ze meegenomen.
Het zijn duidelijk 3 jongen van verschillende ouders.
De oudste schat ik een week of 3/4, de middelste 2/2,5 weken, en de kleinste en jongste een weekje(ongeveer).
Hennywal heeft heel goed haar best gedaan, de jongen zagen er goed uit, waren alleen een beetje aan de koude kant, dat voelde ik gelijk toen ik ze oppakte. De oudste niet hoor, die zit al heel goed in de veertjes. De oudste is een geparelde, de middelste ook, denk ik, en de jongste.....? Kan ik nog niet goed zien en omdat ik geen ervaring heb behalve wildkleurtjes en (geparelde)lutinootjes, moet ik even afwachten wat het word.
Ik heb ze daar nog even een voeding gegeven, zodat ze een lekker vol kropje hadden voor de terugreis. En dan hoef ik ze nu niet meer te geven voor de nacht.

Mijn nachtrust is momenteel weer lekker kl*te, ik moet om half vier eruit, dan om 7 uur, en om 8 uur moet ik de laatste wakker maken. Dus tussendoor kan ik makkelijk even kijken of de kropjes leeg zijn, toch?
Ik heb de jongste 2 bij elkaar in een blok gedaan, en de oudste apart. Die zat al te plukken bij de jongste, ik vond het verschil al duidelijk te groot om hem bij de andere twee te zetten. Dus....heb ik weer blokken met babies!

Ik was er net een week of 2/3 vanaf, mijn eigen babies staan op het punt om naar hun nieuwe baasjes te gaan.
Ze zijn van de eerste week van mei, dus met een weekje, of misschien 2 kunnen ze wel weg. Ze eten al lekker zelf, en worden nog maar heeeeel weinig gevoerd, alleen nog maar door Sammie. Ricky heeft het te druk met een  nieuw plekje zoeken waar ie zijn volgende nestje zou kunnen maken, want je gaat toch geen eitjes in een blok in een kooi leggen??Neeh, dat komt niet voor in zijn wereldje..... de mafkees.
Overal zie je hem denken: hmmm, misschien is dit wel wat, of dat donkere plekje daar?

Ben eigenlijk wel benieuwd  hoe  Sammie en Ricky reageren op de babies, misschien gaan ze wel voeren? Het komt wel vaker voor, heb ik gelezen en gehoord. Nah goed, van mij mogen ze hoor, is voor de babies niet verkeerd.
Nu staan ze even in mijn slaapkamer zodat ik ze goed in de gaten kan houden, morgen gaan ze wel de woonkamer in.

Ik ga nu een poging doen om te slapen, maar het zal wel weer te "druk" zijn in me hooffie....ach, je went er aan.

Doeiiiii, Nellie

ps nu is het echt VOL in house of birds.....4 eigen babies,
3 adoptie, 1 zoon van mezelf en 2 kids van een ander....

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Caroline

:o Weer een job erbij.

Heel veel succes!!!!  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Wilma1

MAG IK OOK KOMEN MET PIET ??? WIJ ZIJN OOK HULPBEHOEVEND  ;D KROPJES ZITTEN NET VOL, DUS WE REDDEN HET WEL FF.... ::) :P

Goed en knap van je Nellie, maar zo ben jij ....eigenlijk moet je een leesverbod op het forum, wat hulpvragen betreft, want jij helpt de hele wereld.

En gulukkig ben je een nachtmens, maar je rust heb je toch ook wel nodig, dus denk daaraan!!! Zeker met een kind erbij, die veel aandacht nodig heeft, waar je dan ook alles voor doet, om goed in de maatschappij te laten komen!!!!

Nellie .... alias Florence Nightingale, schooljuffie, valkjes mamma, echte mamma....lijkt op een mmatschapelijk/opvoedkundig bureau bij je  ;D

Van mij veel bewondering voor je en een heeeeeleeee DIKKE KNUFFEL!!!!
:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

ROCKS

Heeej....

Lieve Wilma, jullie mogen ook komen hoor. :)
Ik heb nog één plekje vrij om in te slapen en dat is dan voor PIET!Naast mij, in mijn bed!  ;D
Jij mag op het balkon, ik heb nog wel ergens een lek luchtbedje, waar je heel riant op ligt, okeeej? :-X

Vanmorgen was het kropje van de kleinste niet helemaal leeg, ik zat enorm te twijfelen of ik hem nu wel of niet wat pap moest geven. Heb het wel gedaan, 1 ml maar. En de middelste bleef vragen. De oudste is niet zo'n papperd, die moet ik echt wel een beetje dwingen. Maar hij zat ook al lekker aan wat rooie trosgierst te knabbelen, dus die redt het wel.

Oudste noem ik voor het gemak maar even nr1, de middelste nr2, en de kleinste nr3.
Nummer 1 zit nu in de kooi, bij mijn eigen babies. Ik kijk het even aan, en als het niet kan zet ik hem apart in een kleine kooi. Hij scharrelt al lekker over de bodem, en ik zat echt te twijfelen of ik hem nog weer in het blok moet stoppen, ik denk dat ie het wel red zonder blok.
Nummer 2 en 3 zitten in een blok, met een knuffelbeertje, ze zoeken elkaar  wel op, ondanks het verschil in leeftijd. Zo houden ze elkaar toch warm.
Voorlopig wordt er niet gevoerd, ik moet werken van 2-5.
Ze hebben nu alledrie een aardig gevuld kropje, dus ze moeten het wel even redden.
Ik hoop dat nr 3 zijn kropje leegt, anders geef ik hem echt nog geen nieuwe pap. Eerst legen, dan weer eten.
Net als de kleine kinderen....eerst je bordje leeg, anders krijg je geen snoepje of iets anders te eten  ;)

Ik heb wat foto's gemaakt maar daar was nu geen tijd voor, als het lukt zet ik vanavond wat neer.

Doeiii, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Olga en Hans

Hey Nellie,

Wat goed van je en ik hoop dat het gaat lukken om die babytjes groot te krijgen, vast wel met die goede zorg van jou  :D.
En knap van je, dat je door alle drukte die je nu thuis hebt, ook nog eens tijd maakt om op het valkenforum te kijken en zo toch weer een paar valkenbabytjes probeert te redden  :D.
Heel veel succes met alles wat je doet.

Liefs Olga  :-*.

Hey Wilma,

Zo'n uitnodiging van Nellie kan je toch NIET afslaan  ;D.

Groetjes Olga.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Mara

Hoi Nellie

Wat ben jij toch een grote schat. Heel veel succes ermee.

Mara