4 augustus 2025, 11:44:14

House of birds....

Gestart door ROCKS, 2 januari 2006, 22:38:28

« vorige - volgende »

carco

Hè jakkie : veel succes maar weer!!
Groetjes: CAroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

valkchico

Hallo nellie,

is het goed gegaan bij feld?

gr ESther

Mariska

Hoi Nellie,

Aangezien het zo stil is gaat het vast  :censuur met je en dat kan ik goed begrijpen :'(
Er komt geen eind aan lijkt wel, maar die komt er echt hoor!
Houd nog even moed!
Ik denk aan je, maar dat weet je he?!
Als je even wilt babbelen dan bel je maar ;)

Wens Danny succes voor morgen, ik duim voor hem ;)

Hoi Caroline,

Het probleem met de sterilisatie is dat het een tijdje rustig moet zijn in haar lijfje voordat Feld dat kan gaan doen.
Het ideale zou zijn als ze een goed eitje legt, of meerdere en dan gaat zitten broeden.
Dan kan ze na 2 weken broeden geholpen worden omdat dan de rust is terug gekeerd vanbinnen.
Dus het is nu hopen op een goed eitje of helemaal geen eitjes meer ;)

Liefs
Maris!! :-*

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Wilma1

Hoe is het met Rocky...mijn PC heeft kuren en kom moeilijk op internet....maar hoop dat het goed is met haar en JOU!!!!
:-\ Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Olga en Hans

Hoi Nellie,

Ik ben heel benieuwd hoe het afgelopen is bij Feld, ik hoop dat jullie allemaal rustig kunnen slapen vannacht  :).

En Danny, ook namens ons heel veel succes morgen  :D.

Liefs en hopelijk slaap lekker,
Hans en Olga.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Roosje

Het enige wat ik van nellie doorkreeg op de msn was dat het :censuur was, echt :censuur :-\

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

ROCKS

Hoi....

Iedereen die heeft gereageerd: dank jullie wel!!

Het was gister niet zo leuk bij Feld. Doordat er nu al meerdere keren een eitje is weggehaald bij Rocky is haar legkanaal helemaal naar de kl*te, even grof gezegd.
Hij kon het eitje er nu niet meer uithalen zoals ie de keren ervoor heeft gedaan. Moest nu met een naald, :o door haar  buikje heen, en toen eruit gezogen. Was heel naar om te zien, maar natuurlijk nog erger voor Rocky!! :'(
Feld zei dat er nu nooit meer een eitje op de natuurlijke manier kan komen, dus....
Er is nu echt geen keuze meer, ze moet "geholpen" worden.
Maar wanneer?? Omdat ze maar geen tijd/kans krijgt om rustig te worden stelde hij voor om haar daar te houden, zodat haar lijfje dus wel tot rust kon komen, en hij haar dan kan opereren.
Of ze moet thuis rust krijgen, en dat betekent dat Ricky even uit logeren moet.

Ik heb Rocky weer mee naar huis genomen, omdat ik haar conditie niet goed vind. Ze is best wel afgevallen, en die ingrepen elke keer zijn ook niet echt fijn geweest. Ze kan  amper herstellen of ze moet alweer!!
Feld heeft me vorige keer gezegd dat ie alleen kan opereren biij een "gezonde" vogel die in goede conditie is. Nou, dat is ze dus niet, en ik ga geen risico lopen.
Dan maar kiezen om Ricky even "weg" te doen, da's dan erg voor hem, maar beter voor Rocky.
Terwijl ze zo ziekies was dook ie er gewoon nog op!!
Zat ze te krijsen, ze wilde echt niet, dan greep ik maar in, was pure verkrachting.

Rocky is ooit 1 keertje een weekje bij de bovenburen geweest, toen Danny en ik er een weekje uit waren. Na een dag of twee had ze het echt niet meer naar haar zin en zat ze weg te kwijnen, ik weet dus hoe ze reageert als ze niet bij ons is. Was ook een reden om haar daar nu niet te laten.

Ik ga nu dus op zoek naar een logeeradresje voor Ricky, helpen jullie mee, please??

Heb gister aan Feld gevraagd of ik even "achter" mocht kijken, waar de vogels worden verpleegd, noem het maar de ziekenboeg. Ik wil graag weten waar ze straks terecht komt, na de operatie. Nou, we mochten natuurlijk wel even kijken, hoor. Met uitleg, hoe het allemaal ging als er een vogel zat.
Is voor mij heel belangrijk, zulke dingen. Zag er goed uit.

Is nog wel een nadeeltje.....er kan nog een(of meer) eitje(s) komen, dus de kans dat ik morgen weer moet is zeker nog aanwezig, helaas!!

Terwijl ik dit schrijf hoorde ik haar roepen vanuit het blok, en omdat ze niet kan vliegen (sinds vrijdag al) ben ik haar ff gaan halen. Heb haar boven de toilet laten poepen, netjes hoor, deed ze gister ook al.
Ze kan niet meer goed vliegen door de legnood, vandaar.
En haar gelijk ff gewogen, voor ze gaat zitten eten.
Viel me nog mee, ze weegt 94 gram, da's toch wel een aardig gewicht. Nu ga ik proberen haar een beetje "bij" te spijkeren, en te zorgen dat ze binnenkort naar Feld kan voor de operatie. Een beetje extra kan geen kwaad denk ik, ga haar zoveel mogelijk extra geven, wat ze lekker vindt kan ze krijgen, naast haar normale voer.

Ik kon gister geen reactie geven hier, sorry!
Gaat nu wel weer beter, als Rocky maar opknapt!!

PLEASE....DENKEN JULLIE MEE AAN EEN LOGEERADRESJE VOOR RICKY???

Doeiii,  Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Riny

Hoy Nellie
Wat een zorgen zeg !
Ik hoop dat je snel een logeeradresje vindt.
Veel succes Riny :D

valkchico

hallo Nellie,

Wat zielig ik voel haast met haar mee :'(.
Ik hoop echt dat ze snel sterk genoeg is om geopereerd te worden en dat ze dan weer een lekker vliegend leven kan hebben.

Heel veel sterkte en succes met een logeer adresje.dat gaat vast goed komen.

gr Esther

Olga en Hans

Hoi Nellie,

Wat vind je er van als Ricky bij ons komt logeren  ;) of hadden wij al wat afgesproken  ??? ??? ;D ;D.  Misschien vindt Ricky onze Spykie wel leuk en dan heel misschien dat Spykie eens bevruchte eitjes gaat leggen  :o.

Tot gauw, liefs Olga.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Riny

Hoy Nellie
Zo'n fantastisch aanbod moet je met 2 handen aangrijpen!!
Dan ben je ineens uit de zorgen.
Groetjes Riny :D

Mariska

Hoi Olga,

Dat vind ik een superlief aanbod van je en dat vind Nellie vast ook ;)

Ik heb het ook aangeboden, maar nu met het aankomende nestje vond Mike dat toch niet zo'n goed idee van mij.
En dat begrijp ik ook wel.
Wat niet wegneemt dat ik heel graag geholpen had natuurlijk.

Slaan jullie gelijk 2 vliegen in 1 klap met die broedse kippen ;D

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

ROCKS

Hey.....

-Riny en Esther.....dank jullie wel voor jullie medeleven, het is allemaal niet leuk! Maar ach...ik hoop dat die operatie alle ellende weg kan nemen. Wordt weer duimen!!

-Olga.....wat ben je toch een floeperd!! Maar wel een lieve :-*
Je weet al een hele tijd dat ie bij jullie komt logeren, haha.
Maar je heb geen idee hoe blij ik ben met je aanbod!! Echt waar, en Mariska kan dat bevestigen!! ;)
Stiekum....had ik dit gehoopt, erg he??
See you tomorrow?

-Mariska....zie je nou...mijn gebeden zijn verhoord!!

Even een korte update.....
Nou, Ricky mag bij Hans en Olga logeren!!
Morgen gaat ie er naar toe, dan krijgt Rocky in ieder geval lichamelijk ff rust. Ik heb hem er vandaag meerdere keren af moeten halen, en hij snapte er niets van!! Nee tuurlijk niet!
Ik ben erg blij, dat ie naar hun gaat, ik weet dan dat ie erg goed terecht komt!
En het is niet zover bij ons vandaan, da's ook wel fijn.

Met Rocky gaat het wel wat beter, gelukkig, maar ...ff afwachten of er morgen weer een verrassingseitje zit, dan mogen we gewoon nog een keer naar onze grote vriend!!
Ik heb al gevraagd om een tien-rittenkaart, of drie halen, 2 betalen, maar daar moest ie wel om lachen.
Ach, als Rocky maar beter wordt en er niet dood van gaat, daar doen we het voor, toch?
Ik heb  vandaag een paar foto's gemaakt, en zet die er morgen op, ik ben nu eventjes naar de ......wil naar me bedje toe!
Ben blij met JULLIE ALLEMAAL!!!!
Tot morgen!!!

Doeiii, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.