4 augustus 2025, 01:27:00

House of birds....

Gestart door ROCKS, 2 januari 2006, 22:38:28

« vorige - volgende »

Olga en Hans

Hoi Nellie,

Nou ik heb al heel wat namen, maar floeperd ben ik nog niet genoemd en zelfs nog een lieve floeperd  :D :D :D.
En ja, wat versta jij onder een hele tijd  ;D.
Tot vanavond..............

Liefs van wat jij zegt een lieve floeperd.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

ROCKS

-Caroline....Thanks!!

Hoi....gaat vandaag weer een stuk lekkerder met Rocky, ze ziet er al weer een heeeel stuk beter uit, gelukkig maar!
Zit nu heerlijk op me schouder te knarsesnavelen, en ik geniet nu echt van haar. Ben blij dat ze opknapt.
Gister heeft ze heel lang bij me gezeten op de monitor, daar komt natuurlijk warmte vanaf, en ze zat lekker te poetsen en half te slapen. Heb foto's gemaakt, hier komen er een paar....

Poetsen....

Poetsen.....

En uitrusten.....

Ik heb net gekeken of er al weer een nieuw eitje zit, maar ik kan nog niets ontdekken, dus ik hoop het zo!!
Vanavond gaat Ricky logeren, Hans en Olga komen hem halen.
Voel me er wel een beetje schuldig over, maar ja, ik moest kiezen, Rocky bij Feld laten, om tot rust te komen. Of Ricky even ergens anders onderbrengen. Tja....
Ik heb gekozen voor het laatste, ik kon Rocky, die toen best wel ziekies was gewoon niet achterlaten. Dan maar even Ricky, die gelukkig niets mankeert, laten logeren. En Rocky, lekker thuis, in haar eigen omgeving tot rust laten komen.
Ik denk dat ze dan eerder opknapt dan bij Feld.
Hou me hart vast hoor, vanavond, als ik eraan denk....is natuurlijk ook niet leuk. Ben je hartstikke broeds, en dan wil je eigenlijk maar 1 ding......
Moet je weg van je meissie!!
Maar....bij Olga wacht al weer een ander lekker meissie, haha. Misschien kan ie als donor fungeren daar?
Is ook weer goed voor Nellie's portemonneeeeh!!
Trouwens, ik kan hem natuurlijk ook uitlenen als dekvalk, doen ze met honden toch ook? Laten we het daar dan maar op houden, Ricky de ......!

Ik heb ook nog echt goed nieuws.....Danny moest gister voor een gesprek, voor een andere baan, en hij is aangenomen!!
Ik wist het wel!! Het is gewoon een KANJER!!
Vrijdag moet ie een cursus doen, of twee-in- een, en dan kan ie waarschijnlijk volgende week beginnen, fijn hé?

Oh ja, door al die ellene met Rocky is Kuif een beetje in het "vergeethoekje" geraakt.
Nou, Kuif is er eentje hoor!! Hij bekijkt de andere valkjes niet!!
Doet lekker zijn eigen ding en als ie zijn eigen ding/plekkie heeft gevonden mag er niemand anders meer bij hem in de buurt komen. Hij jaagt ze weg, allemaal. Bekkie wijd open en blazen, of pikken naar ze.
Gister maakte ie het wel erg bont, hij zat op de kooi van Dimi, en deed er verder niets, alleen maar zitten. Komt Dimi er aan gefladderd.....jaagt Kuif gewoon Dimi weg!! Hij wilde hem echt pikken!!
En later, Jori zat lekker op de kast, komt Kuif ook op de kast en hij pikt naar Jori, zo.....ik was even boos, op hem.
Ze mogen veel hier, maar er wordt niet gepikt of weggejaagd, omdat het meneertje niet zint, wat denkt ie wel? Hij is hier wel de nieuwkomer, haha.
Kuif heeft wel met Sammie in de grote kooi gezeten, hij was er zelf op gaan zitten en toen ik hem erin deed, vond ie dat prima. Nou, oke, Sammie zat er al in, dus ik de deurtjes dicht gedaan en maar afwachten. Hij ging heerlijk zitten eten, en Sammie zat op het stokje boven hem erg gek te doen, op haar kop hangen, vleugels helemaal wijd, haha, zo dat zijn om op te vallen? Of gewoon toeval?
Kijk maar

Wat een gekke griet hé?

Nou, voor nu is dit het weer.....

Doeiii, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Roosje

Ik had verwacht dat rocky er een stuk slechter uit zou zien. Wat een sterke meid zeg!

Olga en Hans

Hoi Nellie,

We zijn er klaar voor, hoor  :D en er zijn er hier al een paar nieuwsgierig  ;D ;D.

Tot straks, Olga en Hans komt ook mee.

Yoeri    17-05-1993

Wilma1

Kan jouw knip nog wel DICHT ???  ;D

Fijn dat het met Rocky wat beter gaat en ben het met Roosje eens dat ze er toch wel goed uitziet...en gelukkig maar!!!

En Ricky gaat het vast erg naar zijn zin krijgen bij Olga en Hans en jij kunt al je aandacht richten op Rocky!!

Kuif heeft zijn plek gevonden en probeert ze meteen allemaal naar zijn poot te zetten  ;D ;D ;D...

GEFELICITEERD met Danny dat hij de baan heeft.....gaaf voor hem!!!!

Tenminste een weer wat vrolijker Nellie on line ??!!!!
:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

ROCKS

Hoi...

Nog ff een fotootje van Rocky en Ricky saampies, vlak voordat ie weggaat!

Schattig  stelletje toch?

Doeiiii, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

ROCKS

Hoi....

Hans en Olga zijn net een half uurtje weg, met Ricky.
Ging wel aardig,(het afscheid nemen) het viel me alles mee, moet ik zeggen. Ben wel benieuwd hoe het daar gaat als ze zo thuis komen, dan is het donker en moet ie gelijk apart in een kooi.
Ik hoor het morgen, dus.....
Was wel weer ff super gezellie, en we hebben best gelachen....

Olga belde me op en vroeg waar ik zat? Dus ik zeg,
-nou gewoon, hier.

//Oh, waarom doe je dan niet open?

-Huh...heb je aangebeld dan?

//Jaah, wel drie keer.

-Nou ja, zeg, ik heb niets gehoord.Maar kom boven, ik ben er gewoon!

//Oke!!

Komen ze boven, vraag ik of ie de bel goed heeft ingedrukt, ja dat was zo. Oh, nou dan is mijn bel denk kapot,(kan toch)
dus Hans belde nog een keertje aan.....
BIJ MIJN BENEDENBUURVROUW!!!!
Hahaha.... ja hoooooor, dat was een goeie van Hans.
Maar ach, moet kunnen hé Hans??
We hebben ouderwets  zitten kletsen en Olga heeft de bestelling genoteerd voor de markt in Boskoop, handig he?
Toen heeft ze nog even verstoppertje gespeeld met Sammie, was zo lachen, echt komisch.
Hans heeft er een vriend voor het leven bij, Dimi, die was niet bij hem weg te slaan!
En.....ik vind Hans zooooh aardig, slijm slijm.
Ik heb gevraagd of ie iets voor me wil/kan maken voor mijn schatjes, en dat hebben we ook even opgezocht, op internet.
En.....hij wil en kan het voor me doen!!! Hans....je ben een schat!!

Wat rocky betreft....het ziet er naar uit dat ik morgen weer naar me grote vriend mag, in Amersfoort. Helaas, het is weer zo!
Maar hopelijk nu echt voor de allerlaatste keer voor dit gevalletje. Nu Ricky weg is, moet ze de rust krijgen die ze nodig heeft. Ik hoop het zo!!
Morgenochtend werken, ik bel wel om te vragen wanneer het kan, ik ga het liefst 's avonds.
Ik laat het wel weten, ga nu naar bed, vroeg op morgen!
Doeiiii, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Olga en Hans

Hoi Nellie,

Alles is goed gegaan hoor met Ricky, hij zit nu in een voor hem wel vreemde kooi, maar heeft speeltjes genoeg en ook een trappetje.
Voor vannacht laten we een extra lampje branden, zowiezo brand er bij ons altijd een nachtlampje, maar voor Ricky laten we ook nog een lampje branden. Het is tenslotte allemaal vreemd voor hem  :o.
Zo nou ga ik echt m'n bedje opzoeken, weltrusten, slaap lekker, toedeledoki  :-* :-*.

Liefs Hans en Olga.

Yoeri    17-05-1993

Wilma1

Wat een geoie grap bellen  :o bij de buren...hahaha ;D....en jij bijna een nieuwe bel aanschaffen ???

succes morgen Nellie!!!
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

ROCKS

Hoi....

Nou, gaat weer lekker hier, niet dus!!
Ik moet met Rocky naar Feld, maar die is met vakantie!!!
En zijn vervangster heeft nog niet zo veel ervaring met dit soort dingen, en vooral niet als het iets gecompliceerder is.
Ik ben zo bang dat er iets fout gaat!!

WIE WEET EEN ANDERE GOEDE DIERENARTS? HELPPPPP!!!

Nellie(werk)

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Gerda

Hoi Nellie,

Hedwig van der Horst is een goede vogelarts. Ik heb zelf geen ervaring met haar, maar uit 'horen zeggen' zou het een goede moeten zijn

Bijzondere dieren praktijk "Den Horst"
Drs H van der Horst
Wintelresedijk 51
5507 PP Veldhoven
Tel: 040-2053097

Veel sterkte met Rocky!!!

Groetjes, Gerda

ROCKS

-Gerda....bedankt voor je snelle reactie, ik kijk even op de routeplanner, weet ongeveer waar het ligt.
Misschien komen er nog meer reacties?
Ik weet het nu gewoon ff niet meer, sorry!
Me hele hoofd loopt om!

Nellie (werk)

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Gerda

Hoi Nellie,

Ik kan het me voorstellen. Het is niet niks elke keer!!

Kindermans in Vlaardingen schijnt ook goed te zijn:

Dr. P.J.Kindermans
v.Hogendorplaan 24,
3135 CD Vlaardingen
Tel 010-4343084

Van Hedwig van der Horst weet ik dat ze verbonden is aan het NOP in Veldhoven. Dus die is zeker bekend met vogels!!

Sterkte met alles, groetjes, Gerda

Lin

je kan ook gewoon links bij de link dierenartsen kijken.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

ROCKS

-Lin....dat rijtje ken ik uit me hoofd ondertussen, maar ik zoek er eentje die ervaring heeft met het soort gevallen als waar Rocky mee zit. En die zijn schaars.
Bovendien zijn de d a's in het rijtje niet allemaal bekend en goed met vogels. Helaas....
Er moeten er meer zijn zoals Feld, en ik weet dat zijn vervangster het moet leren, maar niet als het mijn Rocky's dood kan betekenen. Ga zo nog even naar Veldhoven bellen, daar zit een "goede" die ook in het NOP werkt.
Hoop dat zij het kan?

Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart