11 juni 2025, 00:41:21

vuurwerk buitenvolière

Gestart door mar, 29 december 2005, 22:39:20

« vorige - volgende »

mar

29 december 2005, 22:39:20 Last Edit: 29 december 2005, 23:39:06 by Karin
hoe doen jully dat met vogels die in de voliere zitten met vuurwerk  ik had ze vorig jaar voor oudejaarsnacht binnen in een huiskamervoliere zitten maar die staat nu in de schuur met grasparkieten . Ik heb nog broedkooien kunnen  daar in voor die nacht ?

gr mar

Karin

Ik heb zelf geen buitenvolière, maar ik heb gehoord dat veel mensen het licht aan laten 's nachts. Misschien een idee ?

Groetjes, Karin.

p.s. : ik heb even de naam verandert zodat het wat duidelijker is dat het niet hetzelfde onderwerp is van de andere vraag over vuurwerk  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

mar

bedankt karin voor de naamsverandering van het onderwerp

ze zitten goed beschermd tegen de kou maar ik wil ze uit voorzorg voor de ergste knallen naar binnen halen .De broedkooien staan ook in de schuur en voor het minste temperatuurverschil kunnen ze naar mijn mening denk beter in de schuur als warmere temperaturen binnen

♪ Marlies

Hallo Mar,

Bij ons zitten er al jaren vogels buiten in een volière, maar wij hebben met oudjaar nog nooit problemen met ze gehad. We doen ook niks speciaals en laten alles gewoon zoals het altijd is.

Succes,
Marlies

XxLindaxX

Hoi Mar,

Voor mijn valkjes buiten is het ook de eerste keer, en als ze nu een knal horen zijn ze wel verstijft. Ik laat op de plaats en in het schuurtje de lamp aan en hoop dat ze zo minder schrikken. Mijn valkje binnen heeft er nog nooit last van gehad gelukkig.
Succes iedereen en een gelukkig nieuwjaar !!!

groetjes Linda

Riny

Hoy Linda
Wij hangen altijd een looplamp op in de voliere met oud en nieuw.
Die geven fel licht dan zien ze in ieder geval dat geflits niet.
En als het vuurwerk echt los barst gaat hiet ieder naar zijn eigen dieren.
Groetjes Riny :D

Inger m

Hoi,
Ik heb voorheen altijd mn vcogels gevangen en in de schuur geplaatst. De laatste jaren laat ik ze in de buitenvoliere zoals het is en eigenlijk denk ik dat dat minder stress met zich meebrengt dan de vogels voor een nacht verplaatsen. Je kunt ze evt opsluiten in hun vertrouwde nachtverblijf (licht aanlaten), maar ga niet meer veranderen in hun omgeving dan nodig is.

Ik ben blij dat veel kids hun vuuurwerk al ruim voor de datum afsteken (en ideaal we wonen op een plek waar dit veel gebeurt). Op die manier kunnen de vogels wennen aan het lawaai voordat het in een keer losbarst.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Bianca

Ik zorg er idd voor dat ze niet per ongeluk (mochten ze in paniek raken) naar buiten kunnen vliegen en zich "kapot" vliegen tegen het gaas, of iets anders (zittakken etc.)
Het uitvlieggat gaat dus dicht en licht binnen staat aan.
Ook wat extra's lekkers hang ik op zodat ze wat afleiding hebben. (als ze dan toch wakker zijn he?!) ;)

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

mar

30 december 2005, 23:03:17 #8 Last Edit: 30 december 2005, 23:04:56 by mar
dank je wel voor de reacties allemaal.
Ik laat ze in de volière zitten en zorg dan voor voldoende licht. Ik hoop dat alles goed ga

ik wens iedereen een fijne jaarwisseling en een gelukkig nieuwjaar
groetjes mar

mar

het viel allemaal reuze mee er zaten er paar tegen het gaas en de rest op stok

groetjes mar