3 mei 2025, 17:45:23

vitamine met antibiotica??????

Gestart door emca, 29 december 2005, 10:00:02

« vorige - volgende »

emca

hallo iedereen ,

ik heb een vraagje, mijn nieuw valkje die alleen in een kooi zit nu al drie weken denk  ik te zien dat hij in het rechterat ze te veel neusgaatje een propje te zien bij ons roosje die overleden is was dit ook het geval door dat ze te veel vet eten zou krijgen en te weinig vitamine, onze nieuwe vogel en emca krijgen nu beiden extra vitamine in het drinken en extra ei voer.

Toen we merkte dat roosje in eens hellemaal slap was en niks meer deed echt ziek uit zag waren meteen naar de dierenarts gegaan die ons toen dus voeding advies gaf en een antibiotica keur, uit voor zorg geef ik vanaf vandaag weer een nieuwe keur ook onze aller eerst vogel emca! Mijn vraag is nu eigenlijk mag je vitamine en antibiotica bij elkaar voegen in het drink water ??? ??? Ik heb nu de vitamine druppels door het zaad, brokjes en ei voer toe gevoegd en door het drink water alleen de antibiotica!!! Is dat goed of mag het bij elkaar, als iemand tips voor me heeft ben je van harte welkom, hierbij vast bedankt voor de reacties. :D :D
emca, kuifje, roosje r.i.p, luna jongies en verzorgers

1e eitje is gelegt op 22-05-06 bevrucht niet geboren
2e eitje is gelegt op 24-05-06 bevrucht geboren op 12 juni.
3e eitje is gelegt op 26-05-06 bevrucht geboren op 13 juni
4e eitje is gelegt op 28-05-06 bevrucht geboren op 16 juni
5e eitje is gelegt op 30-05-06 bevrucht geboren op 17 juni

Inger m

Hoi Emca,
Vraag voor het mengen van Antibiotica met vitaminen advies aan de dierenarts. Vaak is het wel mogelijk, maar dat hangt van de samenstelling van beide stoffen af.

Als je pellets geeft (brokjes) en eivoer en ook veel versvoer is de toevoeging van kunstmatige vitamines niet perse nodig. Vitamines uit (verse) voedingsstoffen worden beter opgenomen door het lichaam. Een overschot aan bepaalde vitamines door kunstmatige dosering kan ook weer leiden tot gezondheidsproblemen.

Heb je een foto van het propje? Zijn de neusgaten verwijd of anders gevormd of niest ze soms. Dit kan aanwijzingen zijn voor problemen met de luchtwegen. Een propje kan ook iets anders zijn. Wees terughoudend met antibiotica gebruik (alleen op advies dierenarts).

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.