12 mei 2025, 06:34:23

een valk met een parkietje?

Gestart door melissie_spetter, 5 juni 2003, 14:56:14

« vorige - volgende »

melissie_spetter

sinds gisteravond hebben we een parkiet gevonden genaamd lucky, we hadden al een valkparkiet (spetter)  :D we hadden een hamster en die had wel een grote kooi, die hebben we omgebouwd tot een vogel kooi af en toe laten we luky bij spetter op de kooi zitten, maar kunnen ze wel bij elkaar in de kooi of zouden ze dan ruzie krijgen?

groetjes melissa, spetter, en lucky!

Remco_Ultee

Gewoon proberen en als ze gaan vechten moet je het niet meer doen, maar ik zou ze eerst aan elkaar laten wennen door de 1 in de kooi te houden en de andere buiten de kooi.

Elkaar op eten doen ze vast niet :)

Kolkkie

Hoi Melissa,

Een grasparkiet kan goed samen met een valkje hoor. Ik heb hier ook een grasparkietje bij 2 valkjes zitten.
Je moet alleen uitkijken wanneer de valkjes gaan broeden, dat maken grasparkieten vaak de nestjes van valkjes kapot.
Ik zou ze wel ff aan elkaar laten wennen hoor.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Mandy

Inderdaad, ik ben het met Mariska eens en heb er ook ervaring mee.  :)
Ik had binnen 2 valken en 2 grasparkieten, zaten wel in aparte kooien, dus de valken en grasparkieten bij elkaar.

Maar ik heb ook meegemaakt dat een grasparkiet 4 jonge valkjes in een blok af slachtte :o, dus als je wilt gaan kweken zet ze dan dus apart.
En je zou denken dat de valken de baas over de grasparkieten zijn omdat ze 2 keer zo groot zijn maar het tegendeel is vaak waar. Het zijn vaak pestkoppen, die gras- bij de valkparkieten! :D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

melissie_spetter

5 juni 2003, 15:12:19 #4 Last Edit: 5 juni 2003, 15:13:55 by melissie_spetter
XxXik ben niet van plan te gaan kweken, ik wil alleen dat ze samen kunnen maar nou heb ik nog een probleem, ik wete niet wat voor parkiet het is hij is wit met donkerblauwe en zwarte vlekken met een blauw buikje... iemand een idee?

XxXjahsz melissa, spetter en lucky

Kolkkie

Hoi Melissie.

Is het buikje donkerblauw of lichtblauw? Heb hieronder ff iets info neergezet. Ik hoop dat je er uit komt.

Lichtblauwe parkiet: Masker helderwit. Bovendeel van de rug en ondergrond van de vleugels wit. Golftekening van de vleugels, bovendeel van de rug en achterkant van de kop zwart en regelmatig. Lange staartveren blauwzwart. Rest van het lichaam helder hemelsblauw, zonder lichtere of donkere vlekken. Links en recht op de hals 3 zwarte, ronde en niet te kleine vlekken, vaarvan de achterste gedeeltelijk schuilgaan onder de paarse wangvlek.

Kobalt: Lichaam diep en toch helder kobaltblauw, staartveren iets donkerder dan bij de lichtblauwe parkiet. Verdere tekening als de lichtblauwe parkiet.

Mauve: Lichaam paarsachtig mauve, niet flets, egaal van kleur Staartveren iets donkerder als de kobalt Verdere tekening als de lichtblauwe parkiet.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

melissie_spetter

bedankt hier heb ik zeker wat aan belijkbaar is een kobaltblauwe parkiet thnx ;) maaruh kunne ze samen in een kooi nu dan? Kusjhazz ikkah en mun parkietjus

Kolkkie

Hoi Melissie,

Ik zou ze nog ff aan elkaar laten wennen buiten de kooi. Dat ze elkaar eerst eens even kunnen wennen aan alkaar. Je zou ze evt. ook bij elkaar zetten, maar dan moet je het ff goed observeren. Als het niet goed gaat, haal je het parkietje er weer uit.
Maar ik hou het toch eerst aan het ff wennen aan elkaar hoor.

Groetjes,

Mariska

melissie_spetter

5 juni 2003, 15:39:12 #8 Last Edit: 5 juni 2003, 15:40:52 by melissie_spetter
thnx.. maaruh je kunt lucky de parkiet niet te pakken krijgen hij vliegt snel en hoog, dus.. hij is oowk best wel bang.. ik heb hem buiten gevonden zou het kunnen dat ie een slecht verleden ofzow heefd gehad toen ie buiten ontsnapt/vrijgelaten was?

XxXjahzz melissa

Kolkkie

Hoi Melissie,

De vorige eigenaars kunnen idd. de vogel slecht verzorgd hebben, maar het kan ook zijn dat ze hem niet tam hebben gemaakt. Mijn grasparkietje is ook niet tam. Verder kan het ook de angst voor de nieuwe omgeving zijn, want hij kent die nog niet.
Hoe heb je het parkietje gevangen dan?

Groetjes,

Mariska

Ellen

Hoi Allemaal,

Ben ik toch even blij dat dat hier ter sprake komt.
Het is inderdaad zo dat grasparkietjes stekelig uit
de hoek kunnen komen tegenover de valkjes. :)
Lekker een beetje pesten.

Maar dat ze het nestje van de valkjes zouden
afslachten vind ik toch wel verontrustend.
Ik wilde eigenlijk ooit een nesthokje neerhangen
voor mijn koppeltje valken maar als ik dit zo hoor
kan ik dat beter niet doen.

Het zou betekenen dat ik die grasparkiet dus in
de kooi moet laten, apart. Dat word een probleem
als het hele zooitje hier dus altijd los rondvliegt.
Dat wil ik de ene nou ook weer niet aan doen.

Maar goed.....................ik weet het nu, dus zal ik
daar toch nog maar even goed over nadenken.
thanks..........en groetjes Ellen.

Ellen

Hoi Melissie,

Ik denk dat je gewoon te maken hebt met een "niet tamme"
grasparkiet.
Zodra hij een beetje aan de ruimte gewend is zal hij/zij
wel willen eten.
En dan zal hij toch wel naar het voer in de kooi gaan.

Veel sucses met de nieuwe aanwinst.
Gezellig hoor, die kwetteraars.

Gr. Ellen.

melissie_spetter

beste kolkie, (mariska), ik heb dat parkietje gevangen in de bosjes aan de overkant van een zeer drukke weg we zagen hem huppelen en hij kon niet vliegen.. dus het was makkelijk hem te pakken, blijkbaar wassie gewoon zwak omdat ie een tijdje nix gegeten/gedronken heefd want hij vliegt nu als de beste!! verder gaat het nu heel goed met spetter en lucky ze maken elkaar schoon geven kusjes en soms lijkt het ook wel of ze praten! ze zitten samen in een kooi (hoewel ze allebij der een hebben). dus dat is hardstikke mooi! maare iedereen bedankt die gereageerd heefd en alle infomatie is welkom!

XxXjahzz melissa, spetter en lucky