21 augustus 2025, 03:12:28

Mijn valkparkieten

Gestart door Karin, 3 juni 2003, 02:38:46

« vorige - volgende »

Karin

)Haha, ja echt kinderen waar alleen een moeder van kan houden  ;D Maar ik vind zelf dat jonge valkjes er in het echt veel snoeziger uitzien dan op foto's ! Ik had ze tot nu toe alleen op foto's zo jong gezien en dan dacht ik getver... maar als je ze in het echt ziet en de dag van te voren het ei hard heen en weer hebt zien gaan smelt je hart ! Het zijn droppies ! Ik ben ook heel blij met het resultaat ! Nou hopen dat ze alle vijf gezond groot worden ! Aan de ouders zal het niet liggen, want die doen het geweldig. En ze eten heel wat af  :D Geef jij de ouder nog iets bijzonders als ze jongen hebben ? Ze krijgen bij mij zaad, trosgierst ( 2 soorten ), sepia, mineraalblok, eikrachtvoer, krachtmix ( iets met insecten ), andijvie ( daar zijn de ouders dol op ! ), gekookt ei, wortel ( vinden ze minder ), appel, gekiemd zaad ( raken ze niet aan  ::) ), brocolli ( zijn ze ook al geen fan van ), sinasappel ( willen ze ook niet ), witlof, beschuit en brood. Heb jij nog een tip wat ze lekker vinden en wat goed is voor de jongen ? Omdat ze naast het zaad vooral veel brood, andijvie, ei en trosgierst eten lijkt het me zo eenzijdig. Ik heb wel eens gehoord dat mensen yoghurt en brinta geven, maar melkproducten zijn toch niet zo goed voor ze ?

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

hoi Karin,

Wat je nu geeft is meer dan voldoende hoor voornamelijk eten ze hier eivoer en gewoon voer voor de jongen.
Ook de sepia ging er heel snel aan en het water ging 10 keer zo snel dan normaal met de jongen voeren :-)
Met sinaasappel uitkijken, alle citrusvruchten schijnen slecht te zijn voor valkjes.
Maar ze zullen zeker groot en gezond worden met wat ze nu krijgen hoor :-)

Groetjes, Paul

Karin

Vandaag kreeg ik de ringen van Mandy binnen en we hebben de 3 oudste jongen geringt. Bij "goliath"ging het maar net aan ! Het had echt geen dag langer moeten duren ! De jongste 2 worden morgen en overmorgen geringt, of misschien nog een dagje later. Even kijken hoe groot ze gegroeit zijn  ;D

Het leuke is dat ik van alle jongen de eitjes nog heb. Het is niet te geloven dat ze zo snel groeien !  8) Van de oudste drie hebben we vandaag een mooie colse-up foto gemaakt. De jonste 2 waren te bewegelijk en zochten steeds de warmte op. Als ik me hand ervoor hield gingen ze er tegen aan zitten, maar zodra ik heb weghaalde rende ze weg  ;D Dit is één van de twee oudste. Dit is het grootste jong en heeft nu nog als nickname "Goliath",  ;D Maar dat blijft niet zo hoor ! Hij rkijgt natuurlijk een veel mooiere naam  :D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Dit is het tweede jong, even oud als jong één, maar 2 dagen later gelegt. Tenminste dat neem ik aan dat dat deze is  :D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

En dan jong nummer 3. ZOals je ziet wilde hij net weglopen  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

En dan nog een foto van alle vijf in het broedblok. Ik heb het trapje er nu uitgehaald, zodat ze meer ruimte hebben als ze zo door het broedblok gaan lopen.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Vandaag zag ik trouwens dat alle oogjes behalve van de allerjongste al een beetje open waren, terwijl gisteren alleen de oogjes van de oudste op een kiertje stonden  ;D Zoals je op deze foto ziet.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

HOi PAul,

Sinasappel wordt veel in Amrica aan de ouders gegeven. Vooral de schil schijnt goed te zijn i.v.m. schimmels in de krop en maag die hierdoor gedood worden. Ik gebruik wel biologische sinasappels. Ik denk dat vooral citrusfruit als slecht gezien wordt omdat ze vaak geverft zijn. Helaas lusten die van mij het dus echt niet. Ik hang het al een week iedere dag vers in de kooi en ze komen er echt niet aan.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Speedy

Hoi Karin,

Wat een moppies he...geweldig zo om te zien,

Gefeliciteerd ermee.

Groetjes,
   Trudie

Mandy

Wat een mooie foto's weer! ;D
Ze groeien zeker hard, dus geniet er elk moment van! :P
De kuifjes gaan doorkomen en je kan bij de oudste al goed zien dat dat een geparelde gaat worden, maar dat kan eigenlijk ook niet anders hé. ;)
Het staat trouwens erg mooi hoor, die goude ringen. :P
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

Dank je Trudie !

Groetjes, karin
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Hahaha, zie je dat dan al ? Ik zie alleen veel dons en wat blauwige sprietjes  ;D Hoe zie je dan dat het een geparelde wordt ? Er is een kleine mogelijkheid, mits Dizzy split is voor bont wat we dus niet weten, dat er ook bont geparelde tussen gaan zitten. Hoe zou ik dat al in een vroeg stadium kunnen zien ? Voor Dazzle wil ik eigelijk een lief bontje split voor gepareld, maar als er een bont geparelde bij zit hou ik die misschien voor haar. Heb jij trouwens kans op een bonte split voor gepareld die niet verwant is aan Dazzle ?

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Vandaag hebben we de twee jongste geringt. De allerjongste is pas 6 dagen, dus er is kans dat hij afglijdt, maar dat zien we dan wel weer  ;D Ik heb natuurlijk weer wat foto's gemaakt ! Ook een filmpje, maar die is megagroot, dus ik moet eens kijken of ik die kan verkleinen.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

En hier nog eentje om het af te leren  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

23 december 2003, 13:57:08 #854 Last Edit: 23 december 2003, 13:58:19 by Mandy
Je kan het heel goed zien en zeker op die laatste foto's.  ::)
Hier een voorbeeldje van mij;

Je ziet dat de linkse een wildkleur wordt en de rechtse wordt gepareld. Dat kan je zien omdat die wildkleur alleen lichtere pennetjes heeft die als een streep over de vleugel loopt en die rechtse heeft eigenlijk overal lichtere pennetjes. Je ziet dat er ook gele veertjes gaan komen boven de schouder, dat hebben alleen geparelden en bonte valken.

En ik kan je misschien wel aan een onverwante bonte man split gepareld helpen, kijk maar;  :)

Suske = Bont geparelde witmasker man '03
& Wiske = Bonte witmasker pop '03

Zonen:
100% Bonte witmasker, split voor {X1: gepareld}

Dochters:
100% Bont geparelde witmasker

Maar het wordt wel afwachten of dat allemaal gaat lukken, want het is een nieuw, jong koppel.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl