22 augustus 2025, 11:54:31

Mijn valkparkieten

Gestart door Karin, 3 juni 2003, 02:38:46

« vorige - volgende »

Stijn dc

hello karin!

je foto's zijn in 1 woord weer: magnifiek, schrijf je dat zo?:D
daar heb je toch wel aanleg voor, en je valkjes nog meer als fotomodel ;)

SDC:D

daan

Hi Karin, jeetje joh nou snap ik wel hoe het komt dat je zulke mooie foto's maakt, dat moet wel met zulke mooie valkjes he hihihihihii :D :D Dat kan niet missen.
Echt een schatjes hoor, en Kazoo blijft een kanjer maar je andere valkjes zijn ook zeker schoonheden.
Maar ik ga ookproberen om zo'n fotbewerkingsbegramma te krijgen, ik heb nu fotoshop 5.0, beetje ingewikkeld. Maar goed ik gebruik hem nu eigenlijk alleen een beetj eom de formaat te verkleinen. Maar iedere x als ik jou w foto's zie dan denk DAT WIL IK OOK !!!!!!!! hahahahahha

Groetjes Daan, en geef Kazoo een knipoog van me he'hihi

anika_en_spirit

hoi karin,

ik heb al een tijdje de berichten onder dagboek niet meer gelezen, maar ik ben het weer aan het inhalen.
hier dus weer een berichtje van mij:

leuke foto's heb je weer gemaakt zeg.
ze zijn altijd zoww mooi.....  :)
en wat is dat fretje snel gegroeid zeg  :o :P
echt als kool.
mooie kooi heb je erbij, ik ben ook aan het sparen voor een binnenvolière, maar dat zal nog wel ff duren....

groetjes anika.
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!

Karin

Dank je Stijn ! Geen idee of je magnifiek zo schrijft  ;D Ja, en alle eer aan de valkjes die stil blijven zitten  :D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Dank je Daan ! En ik zou het gewoon een keer met paint shop pro proberen hoor. Die is heel gebruiksvriendelijk. In het begin is het puzzelen, maar als je eenmaal de slag te pakken hebt ....  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Dank je Anika !! Ja, het mormeltje groeit als kool  ;D Hij is nu nog véél groter. Helaas gaat hij binnen 1 of 2 weken weg. 3 van mijn 5 fretten kunnen niet met hem overweg. En 2 van die 3 kunnen ook al niet met elkaar overweg, dus nu lopen ze in 3 ploegen rond en heb ik nog een kooi in de kamer staan. Dat wordt gewoon te gek. Mijn fretten zijn al een stuk ouder en zo'n jong sping in het veld.... dat gaat helaas niet. Ze worden hem snel zat en grijpen hem meteen heel hard. Heel zielig. Van de week ga ik hem enten ( hij is alweer bijna 9 weken ) en ik hem en ik heb al 2 gegadigden. Nog ff kijken wie het wordt  ;D We zullen hem wel missen, maar het is ook wel fijn dat er weer rust in de tent is. De kleine moet 2 maal per dag los, anders is hij niet meer te houden in de kooi. Ik heb dus 8 uur per dag fretten los lopen, en als je dacht dat valkjes ondeugend waren....  :D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Nou.... hij staat hoor ! De nieuwe volière. Kazoo en Luna gingen er soepeltjes in ( andere volière er tegen gezet , deurtjes open en hup....  ;D ). Ze kijken nog wel een beetje verdwaast, maar Kazoo zat al weer te fluiten dus dat loopt wel los. Ik heb nog geen foto's gemaakt want ik ben de hele dag bezig geweest met kooien helemaal uitsoppen, alle takken en bakjes eruit, nieuwe takken zagen en erin doen, bakjes schoonmaken.... en dan dieren omwisselen.

Eerst heb ik de oude kooi van Kazoo en Luna helemaal schoongemaakt en ingericht. Dazzle ging in deze kooi. Ze heeft het al helemaal naar haar zin. Ze zit nu lekker te dutten. De oude kooi van Dazzle heb ik ook helemaal leeg gehaald, want daar moest de bejaarde eekhoorn is  ;D Die gaat nu dus wat kleiner wonen. Hij is al 7 jaar, maar nog hartstikke fit ! En dat terwijl ze gemiddelt 3 tot 7 jaar worden. Nou, hij breidt er nog wel wat jaartjes aan vast denk ik ;o) Hem overzetten was wel wat lastiger, want hij vertikte het uit zijn nestbox te komen. Ik heb hem er dus uitgeschud en met het vogelnetje gevangen. Hij heeft een nieuwe nestkast gekregen ( eindelijk dat oude stinkding weg kunnen gooien ) en een mooie grote tak. Dus hij vermaakt zich ook wel weer.

Toen de oude volièrekooi van de eekhoorn flink schoongeboent ( want als je denk dat vogels rommel maken....  ;D ) en die is bijna klaar voor Jazzy en Dizzy, alleen nog de takken erin. Dat doe ik morgen.  Hebben ze ook heerlijk de ruimte. Van de week ook nog ff de grote volière van Breezer en Mystic een flinke schoonmaakbeurt geven en de chinchilla's en dan zijn ze weer spik en span voor de vakantie  8)

Ik heb vandaag ook de vakantiekooien van Jazzy, Dizzy en Dazzle klaar gemaakt. Ze zullen wel ff moeten wennen, ineens een klein kooitje. Maar het voordeel dat ze meegaan is dat zu nu iedere dag gewoon lekker rond kunnen fladderen.

Ik weet niet of ik deze week nog veel langs kom, want ik moet nog een heleboel voor de vakantie doen en nog 2 dagen werken. Ik hoop nog wel foto's van de volière te kunnen maken voor ik vertrek.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Poewéé wat een werk Karin! ::)

Maar het is voor een goed doel geweest.
Ben benieuwd hoe ze er dadelijk allemaal bij zitten. ;)

Werk ze nog even en ga daarna maar lekker van je welverdiende vakantie genieten! 8)

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

Dank je Mandy ! Het zal wel lukken met die vakantie, alleen 2 weken geen internet is toch wel héél erg  ;D Haha, nee hoor, valt wel mee hoor. Laptopje gaat mee en digicam dus ik kan wel foto's maken en bewerken en ik wil nog een extra pagina aan mijn website toevoegen. Dan kan ik daar alvast tekst en foto's ervoor maken.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Natanella

Hoi Karin,

Ik weet niet of je al op vakantie bent: maar zo niet: dan een hele fijne vakantie toegewenst! Wij zijn vandaag weer teruggekomen en hebben het heerlijk gehad!
Het was raar zonder dieren, vorige keer waren en beide honden mee en later ook nog Solo, maar het was wel heel relaxed! We hebben evengoed veel gewandeld (is een mens zo gewend als je al jaren honden hebt) en veel gelezen en ook geluierd!
Dus ik hoop dat je ook weer lekker ontspannen terugkomt!

En zoals gewoonlijk: weer ontzettend leuke foto`s van je valkjes!

groetjes, Anita

Karin

Hoi Anita,

Nee hoor, ik ben er nog. We gaan vrijdag weg, maar ik moet nog heel veel doen, dus het zal wel stressen zijn voor we weg kunnen  ;D In iedergeval zijn de vakantiekooitjes al klaar dus de valkjes kunnen mee.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Hoi allemaal,

Ik ben nog druk aan het inpakken en schoonmaken. Morgenochtend gaan we op vakantie. Ik kom dus niet meer op de site. Tot over twee weken !

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Hoi allemaal,

Ik ben er weer ! 2 heerlijke weken vakantie gehad. We hebben genoten. Jammer genoeg gaat het allemaal veel te snel voorbij  :-[ Jazzy, Dizzy en Dazzle waren mee en volgens mij hebben ze het ook prima naar hun zin gehad  ;D Ik heb er nog een dagboekje van bijgehouden en die zal ik tzt op mijn website zetten. Veel foto's gemaakt natuurlijk. Ik zal er binnenkort wel een paar laten zien.

We zijn nu bezig met de broedhokken te maken. Nou ja, we... ik geef aanwijzingen en Marcel maakt ze  ;D Ik weet wel dat ik ze volgende keer gewoon op een vogelmarkt koop, want echt goedkoper is het niet  ::) Maar omdat er één precies in het deurtje van de grote volière moet vallen moesten we er wel zelf één maken. Nu gebruiken we wel een dikke kwaliteit triplex. Ik neem aan dat dat lamger mee gaat dan dat dunne spul. Dus hopelijk nog jaren er plezier van !

Kazoo zit al druk te oefenen.... op zijn schommeltje !  ::) Ik snap dat niet hoor. Een mooie volwassen man in de bloei van zijn leven, heeft een mooi vrouwtje die ook "broedrijp"is en wat "gebruikt" meneer ? Zijn schommel ! Nou ja, ik hoop dat als het broedblok er hangt hij weet waar hij de mosterd moet halen  :D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ziralioness

Wat fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad!! :) En wat een mooi logo, de bonte parel... super!!!
Zoiets moet ik ook eens maken van mijn NKR...

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Natanella

Hoi Karin,
Fijn dat je het lekker hebt gehad! Geen last meer van je schouders e.d.?
Tja, vakantie is eigenlijk altijd zo om he, maar jij hebt nu weer wat niews om naar uit te kijken!
Spannend hoor, al die kweekplannen.
Misschien moet je voor Kazoo maar een filmpje huren? ;D
Want dit kan toch zo niet doorgaan! Met z`n schommel notabene :o
Wel leuk trouwens weer, die foto van je valkjes op je kwekerijnaam!