18 augustus 2025, 23:07:30

Mijn valkparkieten

Gestart door Karin, 3 juni 2003, 02:38:46

« vorige - volgende »

daan

Goeiemorgen Karin,

Gefeliciflapstaart met Jazzy, nou hij zal wel smullen van die lekkere valkjes taart.

Wat is Kazoo trouwens een schitterende valk joh, naar zo 1 ben ik op zoek voor Zwabbertje. Ik ben met iemand bezig uit Nijmegen, niet echt naast de deur, maar dat maakt niet uit.
Ik vind ze cht geweldig die bonte valkjes.

Fijne verjaardag he Jazzy, en laat je maar lekker verwennen met al die knuffels, ook een knuffeltje van mij.

Gr Daan

Karin

1 juli 2003, 20:20:07 #151 Last Edit: 1 juli 2003, 20:22:54 by kazoo
Allemaal bedankt voor de fe'licitaties en ik zal beloven geen valkjes in de taart te stoppen  ;D Voorlopig zit Jazzy aan de trosgierst, vindt hij errug lekker  ;D Omdat de foto weer spoorloos verdwenen is zet ik hier zodat ik de url kan gebruiken voor het verjaardagsverichtje.  Ik weet niet wat de site gisteren had, maar het duurde 5 à  10 minuten voor iets verzonden was en dan zet hij het er nog dubbel in ook  ;D Het was al zo laat, ik heb het toen niet meer weggehaalt.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Stijn dc

hello

jeeeeeeeeej, gefeliciteerd met je 1ste verjaardag jazzy!!
vier er maar goed op los, samen met je valkenvriendjes!

hier even een recept voor een valkentaart ;D ;D
1 kg trosgierst, 1 kg vogelzaad!!:D

SDC:D

Marianne

Hoi Jazzy,

Gefeliciteerd met je eerste verjaardag.

Kriebels van Jacco, Bassie , Dobey en Jewel.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Mandy

2 juli 2003, 01:46:00 #154 Last Edit: 2 juli 2003, 01:48:53 by Mandy
Enne Karin, heb je al resultaat op je zoektocht?
Je kan ook alle kwekers die hier genoemd staan ff mailen, heb ik net gedaan, misschien dat ze die niet hebben, maar misschien wel een collega kweker bij hun in de buurt, je weet maar nooit. ;)

Ik kreeg net een mailtje terug van Daniel Verbeken en die had er geen, maar noemde wel dat hij ook zwartkop valken had? Hier had ik nog nooit van gehoord ::) en dit mailde hij net terug;

De zwartkop valkparkiet is nog niet zo gekend dit is een volledige grijze vogel zonder wangvlekken.In nederland zal je hem niet vinden en in belgie zover ik weet bezit ik een pop en een persoon in roeselare.Ik heb er nog geen foto van gemaakt maar dit zal niet lang meer duren dan plaatst ik hem op mijn site of stuur hem jou door
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

moonwitch (diana)

hoi karin

Een erge leuke foto van de jarige Jazzy en natuurlijk gefeliciteerd met z'n 1e verjaardag, mogen er nog heeel veel op volgen.
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Karin

2 juli 2003, 03:28:54 #156 Last Edit: 2 juli 2003, 03:30:33 by kazoo
Ooh, wat leuk Mandy, ik ben benieuwd. Tja , in België lopen ze voor op ons. Ik zag daar ook een koppel geelwangen te koop ! Ik heb wel een telefoonnummer doorgekregen van een kweker die ook diverse soorten mutaties heeft en ook vaak volwassenen. Ik ben niet zo'n held in bellen ( ach, zo heeft iedereen een afwijking  ;D ), maar ik ga het misschien van de week toch proberen. Hij heeft geen email  ??? Ik heb ook nog voor je bij wat kwekers gevraagd om bonte witmaskers, maar helaas, ze hadden het niet.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Namens Jazzy allemaal bedankt voor de felicitaties. Hij blijft heel cool onder al die aandacht  8) Hij blijft gewoon stug aan zijn trosgierst knabbelen  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Stijn dc

hello

lopen ze in belgie zo hard voor?? (trots trots!):D
ja, ik denk dat er in belgie toch wel meer vogelkwekers zijn, niet??

Karin

Ik denk het Stijn  ;D, we Nederlanders lopen wat achter en blijven bij de oude mutaties hangen  :D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Hè, hè, eindelijk op de site gekomen. Ik kreeg alleen maar een witte pagina. Hij ziet er nu ook niet zo geweldig uit, want veel plaatjes en icoontjes zijn weg.... :o Ik ben een groot deel van de middag bezig geweest met advertenties te plaatsen op zoek naar een nieuw vrouwtje voor Kazoo. Dat valt niet mee, want ik heb nog eisen ook  ;D Ik zoek een cinnamon bont popje die split is voor witmasker. Dan krijgen ze prachtige gewone bonte en witmasker bonte. Dat cinnamon is voor het geval ze toch verliefd wordt op het mannetje wat ik voor Breezer wil kopen. Cinnamon bont geparelde witmasker of split witmasker. Dan zou daar ook nog iets moois uit kunnen komen. Tja, ik moet wel voor uit denken, want ik zag aan Jazzy en Dizzy dat je liefde niet kunt dwingen en ze zelf hun partner uitzoeken  ;D

Ik heb gisteren flink gepuzzeld met wat voor partner ik voor wie ( in de toekomst ) wil kopen voor de leukste mutaties en als het goed is gaan de valkjes vooral geparelde, geparelde witmaskers, bonte, bont geparelde witmaskers en bonte witmaskers geven en dan gewoon en ook cinnamon. Ik doe dit niet alleen omdat ik zelf deze kleuren het mooiste vindt, maar omdat ik de jongen wel kwijt moet kunnen. En aan al die advertenties op marktplaats en zo zie je dat de gewone wildkleuren het moeilijkste te verkopen zijn. Ik heb me voorgenomen dat als het me erg veel moeite kost om ze kwijt te kunnen of als ik ze niet meer kwijt wil ( ja, ik ken mezelf  ;D ) ik meteen de broedhokken weghaal en ze gewoon als huisvogeltjes blijven. Ik wil ook een mooi webside maken om reclame te maken, dus voorlopig hoef ik me niet te vervelen  ;D

In valkenland is het vandaag rustig. Ik zag Kazoo één keer een veer bij Breezer eruit rukken en Breezer heeft vandaag voor het eerst op het touwspiraal gezeten. Yellow zat er gisteren al op. Dazzle was een beetje chagrijnig vandaag en Jazzy en Dizzy hebben eigelijk alleen maar op hun speeltak gezeten. Misschien ligt het aan het troosteloze weer  ::) Ik hoop binnenkort weer wat spannenders te vertellen te hebben  ;D

Groetjes, Karin.

Hieronder een foto toen Jazzy nog klein was en al zijn pareltjes nog had....
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Stijn dc

hello

dat is mss wel waar dat jullie bij de oude mutaties blijve hangen, ik weet het niet!! mss bestaat er wel iets van het beste kwekersland of zoiets!!
het is net als bij kanaries, die rare vormen kanaries, daar kwamen ook enkele uit belgie: de belgische frise of zoiets

Karin

Hahahaha, Stijn, je bent nog steeds trots hè ? Nou, als ik heel eerlijk ben, mutaties als geelwang vind ik gewoon lijken op een te vaak gewassen wildkleur  ;D Dus ik hou het liever bij de "betaalbare bontjes en geparelde"  ;D Ik hoorde wel laatst dat er in Beligië zwartkoppen zijn, een stuk of 2. Die zou ik wel eens willen zien ! In Amerika zijn ze er net een beetje op gang mee gekomen met de kweek, maar ze hadden nog geen foto's. Wachten dus maar.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Stijn dc

hello

ja, wat is het fijn om belg te zijn:D
ja, sommige mutaties vind ik echt niet mooi!!
die lijken dan niet meer echt!!

SDc:D

daan

Hoi Karin

Ik moet wat bekennen, ik ben echt verliefd op jouw Kazoo, wat een kanjer zeg.  :) :) :) :)

Groetjes Daan