18 augustus 2025, 21:00:32

Mijn valkparkieten

Gestart door Karin, 3 juni 2003, 02:38:46

« vorige - volgende »

Karin

30 juni 2003, 02:30:26 #135 Last Edit: 30 juni 2003, 02:32:22 by kazoo
Hoi Mandy,

Tja, ik kreeg van een Amerikaanse kweker de tip om Breezer met listerine in te smeren, je weet wel, dat mondspoelmiddel. Ja, ze ziet me al aankomen  :D Laat ik dat maar niet doen. Het wordt even afwachten, misschien is het een fase van hem, want hij heeft het nooit eerder gedaan.

Nog helaas niets van die kweker gehoord. Het lijkt wel of hij nooit zijn email leest, want ook de leesbevestigingen krijg ik niet  terug. Nou, dan mag hij ze in zijn ..... steken  ;D Ik ga er niet om bedelen, want ik heb mijn handen vol aan Dazzle  ;D Het leek me alleen leuk voor haar, een echt maatje. Maar ja, aan de andere kant is het ook errug leuk dat ze zo op mij gericht is en dan komt dat maatje later wel.

Ja, wat een leukertje is Yellow hè ? Het is dat ik alleen nog maar verder wil gaan met valkjes, want ik zag van de week een heel mooi wit parkietje met cinnamon vlekjes... Ik had haar zo willen kopen, maar ik heb me ingehouden  ::)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

30 juni 2003, 04:22:11 #136 Last Edit: 30 juni 2003, 04:23:59 by kazoo
Ik heb het gedaan hoor.... een contactadvertentie voor Kazoo gezet  ;D Ik ga dus langzaam op zoek naar een mooi vrouwtje voor hem van zo'n 1 1/2 jaar oud. Ik zoek of een ( cinnamon ) bont popje die split is voor witmakser ( gewone bonte en bonte witmasker jongen !! ) of een cinnamon bont witmasker popje ( bonte witmasker jongen ! ). Kazoo en Breezer zitten nu al een maand of 4 à 5 bij elkaar, maar ik heb nog steeds niet het idee dat ze dolverliefd zijn. Ik heb ze wel een paar keer zien kroelen, maar dat is op één hand te tellen. Tja, en dan komt dit erbij.... Dat hij waarschijnlijk toch omdat Breezer nog wat te jong is om te paren gefrustreerd raakt en veren uit haar trekt  :o Het is wel iets minder geworden ( dus misschien gaat het vanzelf wel weg ), maar zeker niet weg en ik ga dus toch alvast op zoek. Dan zoek ik later voor Breezer wel een lief mannetje. Ik zag overigens net spontaan een grote staartveer van Breezer uitvallen, dus het betekent dat ze ook nog een keer gewoon in de rui is. Ik hoop dus dat haar kuifveertjes weer snel aangroeien.

Met de rest van de valkjes gaat het prima. Jazzy en Dizzy zitten veel bij elkaar, nog geen gekroel maar gewoon vriendjes. En Dazzle, ach, het is toch zo'n schatje. Echt 100 % op mij gericht... Zóóóó lief !! Waar ik ben is zij, en dat ze me onderpoept ? Ach, dat neem ik voor lief  ;D

Hieronder weer een foto van Kazoo....

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Hoi Karin, :)

Ik ben benieuwd hoor of het je gaat lukken. Ik heb ook nog ff voor je geïnformeerd bij die kweker waar ik J&J vandaan heb, zodra ik iets hoor laat ik je het weten.  ;)
En ik ben nu zelf ook op zoek naar een witmasker man, het liefst minimaal 1 jaar en bont of split voor bont, maar een gewone witmasker mag ook. Ik wil die dan volgend jaar bij Marrie zetten, dan kan ik hier mischien ook albino jongen uit krijgen. Dat zijn dan uiteraard geen zuivere albino's, maar is toch leuk en weer eens wat anders hierzo. :P
In die tabel kan je trouwens geen albino's invullen of dit uit combinaties krijgen, maar daar zal wel een erfelijkheids reden voor zijn die ik over het hoofd heb gezien zeker? :-/
Maar het kan wel vlgs dit stukje tekst wat ik hier vond; http://www.cockatiel.org/mutations/, en is eigenlijk logisch ook;

The Lutino-Whiteface
(Albino) Cockatiel

The Albino cockatiel is pure white with red eyes. It is really a double mutation consisting of Lutino, which prevents melanin from depositing in the plumage, and Whiteface, which prevents the lipochrome pigments from depositing in the plumage.

Lutino-Whiteface cockatiels are impossible to visually sex; it is best to have a DNA blood test to determine gender if it cannot be determined from the genetics of the parents.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

Hoi Mandy,

Nee, dat viel me ook al op. Omdat Kazoo wit in zijn geben heeft ( zusje is wit ) had ik het in willen vullen, maar helaas... Ik hoop ook dat het lukt om een mooi vrouwtje voor kazoo te vinden. Ik heb al een aantal advertenties gezet, en nu maar afwachten  ::) Mocht ik ergens een volwassen witmasker of bonte witmasker zien, dan zal ik  een gil geven. Er zit een kweker in Kollum die alleen met witmaskers kweekt, misschien heeft hij wat voor je. Hij staat bij de kwekers. Wel een beetje ver, maar ja  ;D Bedankt dat je het gevraagt hebt aan die kweker. Ik ben benieuwd !

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi,
Volgens mij is die kweker in Kollum (Nico Veenstra) gestopt want ik zag verschillende vogels die hij aanbood en met zijn site is ie ook gestopt.
Wel jammer want hij had/heeft mooie vogels.

Groetjes, Paul

Mandy

Nou ik heb net een mailtje terug gehad en het houdt op voor ons denk, want hij had alleen dit;

Ik heb nog over voor je :
 1 -1 Witkop Isabel x Witkop Geparelde Isabel.
 1 -1 Wildkleur split voor Witkop x Witkop Geparelde Isabel.
Voor deze koppels (broedrijp) vraag ik 75 euro en 65 euro per koppel.

Dus ik ga ook maar verder zoeken. ::)
Maar misschien dat je het nummer van die kweker hebt, dan kan ik eens bellen.

Karin

O, wat jammer, want hij heeft inderdaad hele mooie valkjes. Maar misschien juist de kans voor Mandy om bij hem een volwassen man te kopen ! Ik hoorde van de kweker van Kazoo dat hij een tijd geleden gestopt is met het kweken van bonte witmaskers, omdat er op de show geen vraag meer naar was. Misschien is het bij die meneer uit Kollum net zo. Erg jammer, ik vind het een prachtimutatie.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Potverdorie, vind ik ook. :-/
Maar ik keek net ff waar Kollum lag, verdorie helemaal tussen Leeuwarden en Groningen in, dat is wel héél erg ver hoor, maar goed, dat houdt dus ws toch op. En Dark Fox ofzo had een witmasker valkje besteld bij iemand in Landgraaf en dat ligt naast Maastricht, ook ff een eindje rijden, maar dat is in ieder geval al iets dichter bij. Maar ik heb geen haast, dus ik ga gewoon op m'n gemakje rond kijken en neuzen. ::)

Karin

Haha, je moet er wat voor over hebben Mandy  ;D Maar is België niet dichterbij voor jou ?? Daar zitten ook veel kwekers.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

1 juli 2003, 04:04:39 #144 Last Edit: 1 juli 2003, 20:21:12 by kazoo
Er is er één jarig, hoera, hoera !!! Dan kun je wel zien dat is JAZZY !!!! Jazzy is vandaag één jaar geworden. Morgen maar een valkparkietentaart bakken  ;D ;D ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kolkkie

Hoi Karin,

Gefeli met de verjaardag van Jazzy. Geef Jazzy maar wat kriebels van mij.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Karin

Hahahaha, tja, een beetje veel van het goede nu. Hij wilde hem maar niet erbij zetten, was heel lang bezig, ik kreeg een wit scherm, toen het bericht zonder foto. Na de vierde poging zet hij hem ineens bij alle mailtjes  :D :D :D Nou, zo zullen jullie hem niet meer vergeten  ;D

En Mariska, dank je, zal ik doen.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Ellen

Gefeliciteerd met de verjaadag van Jazzy hoor.
Wat leuk he dat hij/zij nu 1 jaar is geworden.
Lekker valkparkieten-taart bij de koffie morgenochtend,    :)

Groetjes Ellen.

Mandy

Nou Kazoo, je bent er een paar keer als een mooi plaatje opgezet hier in het forum hoor! Dat heeft je baasje weer mooi gedaan, enne tuurlijk van mij ook gefeliciteerd, vele knuffels en lekkers gewenst hoor! ;D

Speedy

CitaatEr is er één jarig, hoera, hoera !!! Dan kun je wel zien dat is JAZZY !!!! Jazzy is vandaag één jaar geworden. Morgen maar een valkparkietentaart bakken  ;D ;D ;D

Groetjes, Karin.

Goedemorgen Karin,

Gefeliciteerd met Jazzy.

Je gaat een valkparkietentaart bakken? ;D Ik hoop dat je er wel andere ingrediënten voor gaat gebruiken hoor. :D :D :D :D :D

Groetjes,
Trudie

p.s. leuke foto....je kunt evt. de overtollige er zelf weer afhalen als je dat wilt, geloof ik hoor.