26 augustus 2025, 16:38:16

Mijn valkparkieten

Gestart door Karin, 3 juni 2003, 02:38:46

« vorige - volgende »

Stijn dc

hello

wat een leuke fotos weer van je douchende valkjes!!
en voor anika, blijven oefenen op je plaatjes, het zal ooit wel eens lukken hoor!!

SDC:D

Karin

Dank je Anika, met mijn duim gaat het gelukig al wat beter. Nog wel gevoelig en rood, maar er hangen geen vellen aan  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Dank je Stijn. Ik hoop dat de rest van de foto´s dit weekend lukt.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

10 augustus 2003, 02:16:44 #438 Last Edit: 10 augustus 2003, 05:49:45 by kazoo
Mystic wordt steeds muzikaler  ;D Hij neemt de deuntjes van kazoo probleemloos over en ik moet dus steeds kijken wie aanhet zingen is  :D Heel gezellig, alleen.... Hij begint 's morgens om 7 uur al. Ik vind het niet erg, want ik slaap er zo doorheen, maar ik ben bang dat de buren er last van hebben, omdat het raam op een kier staat en zij ook op de zolder slapen. Nou ja, ik neem aan dat ze er wat van zeggen als het te erg wordt. Tenslotte hadden we met het zelfde gemak een volière in de tuin kunnen hebben en dan hadden ze er veel meer last van gehad  ;D

Ik ga zo verder met aan mijn website te knutselen. Als hij af is zal ik de url wel hier zetten. Ik heb nog een leuke foto van Luna gemaakt :
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Wat een lief kopje heeft ze hè ?

En deze foto van Dazzle heb ik een tijdje geleden gemaakt toen ik net haar snoepbakje had bijgevuld. Ik had niet een de tijd om hem in de kooi te hangen  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Barbara

Wat een schatje die Luna! En Dazzle natuurlijk ook!

Karin

Dank je Barbara. Ja, een lekker smoeltje heeft ze hè ?

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kolkkie

Hoi Karin,

Soms geven ze je inderdaad de tijd niet om iets in de kooi te hangen. Ze zitten dan meteen in de weg om er maar van te kunnen eten en snoepen. Je moet dan zowat letterlijk de valkjes van je af slaan (doe ik niet hoor) om iets fatoenlijk op de kunnen hangen. Maar het is wel erg gaaf dat ze zo enthousiast zijn met alles wat je ze geeft.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

moonwitch (diana)

hoi karin

Weer erge leuke foto's. Enne sorry, nou vraag je je af waarom, nou zonder dat ik er aan dacht heb ik ook mijn nieuwe valkje (een witmasker) Luna genoemd. Ik zat haar/hem te bekijken en opeens kom de naam Luna in me op. Ik hoop dat je het me niet kwalijk neemt.
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Karin

Hahaha, Mariska, ik zie het al voor me, jij met een vliegenmepper om je heen slaan  ;D Dat snoepvoer vinden ze echt vreselijk lekker, maar ik ververs het maar 1 x per week, want als ik het iedere dag geef wordt het te gek én het is vrij prijzig. Het ziet er wel heel gezond uit, het is frutti-cocktail van vitakraft, maar gewone musli vinden ze ook heerlijk  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Ooooo, ga je schamen Diana, zo maar na-apen  :D :D :D Nee hoor meid, maakt niet uit hoor, Daan heeft ook een valkje Jazzy genoemd en dat is toch alleen maar leuk. Je had gewoon moeten zeggen dat je je valkje vernoemd had naar mijn Luna  ;D ;D ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Kunnen valkparkieten zindelijk worden ? Ja hoor, mijn Dazzle poept uitsluitend op mijn hoofd, schouder en op het muismatje  ;D ;D ;D En dat is zóóó lekker als je het niet door hebt en er met je pols doorheen glijdt  :D Wat kan dat beest poepen zeg !

Als ik de zolderkamer binnenkom gaan de meeste valkjes meteen in de ontspannen houding zitten, poot naar achter en vleugel opzij. Jazzy begroet me dan met een korte fietfiet en Kazoo met Fieut fieuw.  Nu zag ik Mystic van de week ook in de ontspannen houding gaan zitten, dus hij heeft het steeds meer naar zijn zin ! Luna was nog steeds een beetje gespannen tot vandaag.... Mevrouw ging toen ik stiekem zat te kijken aan een tak op haar kop hangen met haar vleugels wijdt !  8) Doen jullie valkjes dat ook wel eens ? Het vreemde is dat bij mij alleen de popjes het doen. De mannen ( eigelijk alleen Kazoo ) doen het alleen als ik ze aan het douchen ben, maar de poppen doen het spontaan. Natuurlijk heb ik dan net niet de camera bij de hand en zo wel dan stoppen ze meteen als ik hem in de aanslag heb  ::)

Mystic zit de hele dag Breezer te versieren met zijn mooie riedels. Vanmorgen begon hij om half 7  :o Ik hoef zo niet bang te zijn dat ik me verslaap  ;D Jazzy en Kazoo gaan antuurlijk lekker mee doen, en Dazzle begint te gillen. Als we met de auto thuis komen en het raam staat op een kier hoort Dazzle ons en begint dan ook meteen te gillen. Ik denk dat ik vanacht het raam maar dicht hou. Ik wil geen problemen met de buren  ::)

Helaas heb ik geen foto waar Jazzy helemaal in de ontspannen houding staat, maar zo begint hij :
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

En zo eindigt hij. Wat er tussenin zit moeten jullie er maar bij denken  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Barbara

Hoi Karin,

ik kan wel verzinnen wat er tussenzit, dat doen mijn valkjes inderdaad ook vaak als ik er aan kom, vooral als ze eigenlijk een btje zaten te dutten. Ik dacht dat het een soort uitrekken was na een tijdje stilzitten?

Croky (ontzettend macho, dus een mannetje) hangt ook regelmatig ondersteboven met zijn vleugels wijd aan zijn stok, vooral als ik op een stoel voor hun volière sta om mijn ratten eten te geven (die ik nu trouwens niet meer heb) die bovenop hun volière staan. Alsof hij een btje wordt geimponeerd door zo iets groots voor zijn neus en zelf ook groter wil lijken om te winnen of om me weg te jagen, erg grappig  :D

Groetjes,

Barbara

Ellen

Zeer herkenbaar Karin. Lekker hoor dat ze het zo naar hun
zin hebben.
Dat op de kop hangen en vleugels wijd is denk ik echt iets
voor de popjes. Die van mij doet het ook regelmatig en het
mannetje nooit tot een enkele keer.
Vind het wel een mooi gezicht en begin dan ook spontaan te
roepen van " ohhhhh wat ben je mooi"...... :)
Lijkt wel of ze weet wat je bedoeld. ..... Leuk hoor!

Veel sucses met je valkjes en groetjes Ellen.