26 augustus 2025, 01:26:09

Mijn valkparkieten

Gestart door Karin, 3 juni 2003, 02:38:46

« vorige - volgende »

Stijn dc

hello

wat een verhaal weer zeg, erg luek om te lezen
jammer dat je morgen fotos maakt, want dan ben ik juist op reis vertrokken!!
maar als ik dan terugkom ish et des te leuker om ze in de voliere te zien!!

SDC:D
greets from belgium

anika_en_spirit

hoi karin,

de klus is dus geklaard  :D
nu nog hopen dat ze elkaar leuk gaan vinden.
veel succes ermee.

groetjes anika.
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!

Natanella

Hoi Karin, zoals iedereen al zegt (en het is waar!) wat een mooie foto`s van je vogels.
En voor jou spannende tijden in het vooruitzicht! Vinden ze mekaar leuk... of niet? En hoe lang gaat dat duren...
We leven allemaal mee.

Heb ik nog een vraagje: ik las dat jij je valkparkieten ontwormd? Met welk middel doe je dat en hoe vaak?

Voor Barbara: ik heb (helaas) geen foto`s van Solo op het forum. Maar hij is wel een lutino. Ik ben te onervaren om te weten wat voor variant. Als ik hem vergelijk met jou Dimi, dan is Solo over zijn vleugels geler (wel lichter geel als zijn koppie) hij heeft zwarte ogen maar zijn staartranden en vleugels zijn wel vuilgrijs. Eerst dacht ik echt dat het vuilig was! Een leek zit niets in de weg niewaar?
Maar Solo is nog wel jong,  nu ongeveer 15 weken oud. Dus misschien maakt dat ook verschil?

groetjes, Natanella

Ellen

God meid wat spannend allemaal.
Enig zoals je daar dus uren naar kunt kijken. ..hahahaha........
Wacht met spanning op de resultaten en uiteraard weer
op de foto's.
En vooral niet te lang wachten daarmee................... :)

Gr. Ellen.

Barbara

Hoi Natanella,

de kleur klinkt inderdaad meer als fallow, maar die hebben geen zwarte oogjes.... Misschien is het wel een bonte met alleen een beetje lichtgrijs of zilver, ook dat zou nog kunnen, jammer dat je geen foto hebt, maar maakt ook niet uit verder, hij is vast sowieso een lieve valk!

Groetjes,

Barbara

Karin

Nou Stijn, je zult al wel weg zijn, maar ik wens je toch een hele fijne vakantie ! En ik zal mijn best doen voor mooie foto's ! Ik moet ze tenslotte ook nog in mijn handtekening zetten  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Dank je Anika !!

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Hoi Natanella,

Dank je. Fijn dat je meeleeft in deze spannende tijd  :) Het wormmiddel wat ik nu gebruikt heb is Iverquantel drops van AST farma. Het nadeel is dat ik het direct in de bek moet spuiten, want op een stukje appel... daar trappen ze niet in  ::) Ze hebben maar 0,05 ml nodig ( 3 druppels ) dus met zo'n flesje doe je hééél lang, maar ik had toch liever iets door het water gehad. Dit kan ik ook door het water doen, maar dan is het hele flesje op voor één kuurtje en er zit nog een middel in naast ivermectine ( praziquantel ) en ik weet niet of dat kwaad kan in het water. Nou ja, ik weet nu dat de nieuwelingen ontwormd zijn. Normaal doe ik het niet standaard hoor, omdat ze bij mij binnen zitten en dus geen wormen van buitenvogels kunnen krijgen. Over een week of 3 krijgen ze allemaal een herhalingskuurtje voor de zekerheid en dan hou ik het ontwormen voorlopig weer voor gezien  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Hoi Ellen,

Dank je en nee hoor, ik ga snel mijn best doen. Ik hoop dat de vogeltjes meewerken, want dan zien jullie vanavond nieuwe foto's  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Natanella

Hoi Karin, ja dat middel ken ik wel -> wij gebruiken dat voor konijnen. Maar inderdaad, voor vogels kan natuurlijk ook.
Ik  kijk nu al uit naar je foto`s. Ben zeer benieuwd!
Er wordt momenteel heel wat valken aangeschaft he?
Leuk hoor! Veel succes, Natanella

Karin

Tja, Natanella, het blijft verslavend hè ?  ;D Als ik meer ruimte zou hebben zou ik echt een hele grote voliére maken, maar ja, ik heb ook nog veel andere dieren dus helaas... De katten hebben de rest van het huis, dus het blijft beperkt tot de zolder  ::)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Natanella

Ik ben toch wel nieuwsgierig: je hebt je valkparkieten op zolder? Ook de voliere? Is dat dan niet lastig met schoonmaken ed? En bivakkeer je dan niet hele avonden op zolder? Ik betrap me erop dat ik minder in de tuin zit nu Solo in zijn kooi zit te roepen. Nu roept hij me ook de hele tijd, alleen hij mag nu niet los. Gisteravond was hij ontsnapt via een kier bij zijn badje :o :o
Mijn man heeft het niet zo op losvliegende vogels, hoewel hij dat wel sneu vindt voor Solo. En hij vindt Solo ook erg leuk. Ook als hij los is, als hij maar niet vliegt! ::) ::)
Maar ja...dat ishet `m nu juist!
Maar op zolder kun je natuurlijk wel lekker je gang gaan wat betreft de ruimte! Zit zelf nu al een beetje te brainstormen: hobbykamer annex valkenkamer of zo iets?
Dus ik ben benieuwd hoe jij de praktische kant oplost!
groetjes, Natanella

Karin

Hoi Natanella,

Ja, ze zitten bij mij allemaal op zolder, de vogel én de knaagdieren. Dat is ook omdat we katten hebben  ;D Ook de computer staat op zolder, dus gemiddelt zit er wel zo'n 6  uur per dag iemand boven. Heel gezellig ! Valkjes los, valkjes in de volière.... Ik verveel me geen moment ! De volière schoonmaken gaat heel makkelijk. Zo één keer per week ga ik er met stoffer en blik en een vuilnisbak en en haal de vieze plekken weg, meestal onder de takken natuurlijk. En vul het dan weer bij met beukensnippers. Één keer in de zoveel tijd haar ik alle beukensnippers eruit en gooi er nieuwe in. Omdat er maar een paar vogels in zitten hoeft dit niet zo vaak.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Nou, daar zijn ze dan hoor ! Nieuwe foto's. Het leuke is dat je hier beter kan zien hoe Mystic, de vieze albino, eruit ziet  ;D De lichtval is hier veel beter. Even een update hoe het gaat. Net zaten Mystic en Breezer voor het eerst naast elkaar te eten !! Ze gaan ook steeds bij elkaar in de buurt zitten ook al zit er nog vrij veel ruimte tussen. Ons grasparkietje Yellow zat net Mystic te pesten en die goedzak ging voor hem opzij. Maar Jazzy heeft wraak genomen, die zat tegen de volière aan te bekvechten met Yellow en gaf hem een gerichte beet in zijn teen  :o Yellow dimde meteen in en droop af  ;D Maar Yellow is een schatje hoor ! Alleen denkt hij dat hij ondanks zijn kleine postuur de baas is  :D Van Kazoo won hij het niet, maar nu Kazoo tijdelijk in een andere kooi zit probeert hij de baas te spelen.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

28 juli 2003, 02:14:37 #344 Last Edit: 28 juli 2003, 02:15:08 by kazoo
En hier dan nog een foto van Mystic. Hij bleef heel rustig zitten. Hij is ook minder fladderig dan Luna, dus ik denk dat hij meer mensen gewend is.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves