24 augustus 2025, 18:11:24

Mijn valkparkieten

Gestart door Karin, 3 juni 2003, 02:38:46

« vorige - volgende »

Karin

19 juli 2003, 02:24:19 #255 Last Edit: 19 juli 2003, 02:25:40 by kazoo
Neeee, tuurlijk niet ! Ik zal je in mijn kweekboekje zetten ! Ik vind het veel te leuk dat je zo'n mooie volière hebt waar hij / zij in kan  ;D Alleen bij mij zitten ze binnen, dus als hij / zij vroeg in het jaar geboren wordt zul je hem / haar wel even binnen moeten houden tot het mooi weer wordt. O, en ik maak ze geheel handtam. Ze zitten bij mij op de hobbyzolder, dus ik zal ze er veel uithalen. Ik laat wel de ouders voeren.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

19 juli 2003, 03:02:15 #256 Last Edit: 19 juli 2003, 03:03:43 by kazoo
Grrrr, bijna Dazzle's nek omgedraait.... Ik had een heel stuk tekst getypt en ze gaat op een toets staan en alles weg  >:( Hoe ze het doet.... Zelfs met ctrl z niet terug te krijgen. Maar goed, het is dat ze zo lief is  :-* Ze kan zo lekker knuffelen  :-*

Nou, hier komt het dus nog een keer :
Zondag gaan we de nieuwe vlam van Kazoo ophalen ! Het is een cinnamon bonte witmasker pop van 2002. Ik heb geen idee hoe ze eruit ziet, maar volgens de kweker ( het is eigen kweek ) is ze erg mooi met een prachtige kuif. Helaas had hij geen vriendje voor Breezer, dus daar moet ik nog even naar gaan zoeken. Mocht iemand nog een cinnamon bont geparelde witmakser man van maximaal  een jaar over hebben.... ;D

Wel adviseerde de man om toch maar 2 kooitjes mee te nemen... je weet maar nooit  :D Hij heeft ook nog koppels roodruggen te koop dus als iemand interesse heeft  ;) Ik ben nu dus bezig de vakantiekooi plus het kooitje waar ik Dizzy in gekregen heb uit te soppen. Voorlopig blijft het valkje in zo'n kooitje. Even kijken of ze niets mankeert. En als alles goed gaat wil ik haar met Kazoo in de nieuwe binnenvolière zetten die we morgen op gaan halen. Ja, het wordt een hele wereldreis om alles bij elkaar te kopen  ;D

Nou, ik ga maar weer advertenties zetten, ik hoop dat ik er niet zoveel hoef te plaatsen als de vorige keer  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

daan

Hoi Karin,

Ja das goed, het is natuurlijk helemaal geen probleem als tie eerst binnen moet zitten, ik heb nu ook nog 3 valkjes binnen zitten hoor, maar als de kleintjes groot zijn, gaan die ook naar buiten, maar ik wil wel de kooien en volieres allemaal bewaren op zolder, want je weet het nooit toch, en dan kan kleine kazoo daar dan in hahahahhaha. We zitten daar nu al over de praten terwijl het nog heel lang duurt.  :D :D :D.
Maar de voorpret is ook altijd leuk toch.
Maar kleine Kazoo zal het wel naar zijn zin hebben hoor als het mooier weer gaat worden om dan de voliere in te gaan.
Ik verheug met er al op wanneer Zwabber, Prego en Pino ook de voliere in gaan. Ik vin het altijd een erg mooi gezicht als je al die valkjes zo zit zitten in een mooie voliere.

Succes he morgen met de kooi en natuurlijk zondag met de nieuwe vlam voor Kazoo, ik ben benieuwd hoe die eruit ziet.
Laat je snel een foto zien. ;D

Knuf daan

Karin

19 juli 2003, 04:11:39 #258 Last Edit: 20 juli 2003, 02:31:43 by kazoo
Voorpret is hartstikke leuk Daan  ;D Ik zit nu al te genieten. Het ligt er een beetje aan hoe oud de pop is, maar als ze oud genoeg is gaat het broedhok er na onze vakantie in oktober in ( half oktober ongeveer ), dus met een beetje mazzel zouden we in januari of zo beschuit met muisjes kunnen eten  ;D En ik ben ervan overtuigt dat Kazoo junior het heerlijk bij je zal hebben. Jij bent net zo gek als ik  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

demi

hoi karin

spannend hoor ben zo benieuwd naar de foto`s!!

groetjes diana w

Karin

20 juli 2003, 02:44:06 #260 Last Edit: 20 juli 2003, 02:46:15 by kazoo
Vandaag hebben we de volière opgehaald. Vanmorgen eerst om 10 uur met de honden richting Ermelo, richting schoonouders die daar in hun vakantiehuisje zaten, wat drinken en Marcel reed met zijn vader door naar Deventer. Ik vond het te warm en bleef lekker onder de bomen zitten ;D Inmiddels heb ik de kooi helemaal uitgesopt. Er hadden degoes ingezeten en hij was niet helemaal grondig schoongemaakt  :o Het viel wel mee hoor, maar je rook ze duidelijk. De kooi was al helemaal uit elkaar gehaalt dus het ging makkelijk. Van de week wordt hij op zolder in elkaar gezet, eerst even nieuwe wieltjes ervoor kopen.

Vanavond hebben we wat wilgentakken gesneden voor de transportkooitjes voor morgen ( één voor het vrouwtje van Kazoo en één voor : je weet maar nooit  :D ) en de zijtakken heb ik aan de vogels gegeven. In de grote volière zitten Kazoo, Breezer en Yellow nogal verbaast te kijken maar de andere valkjes vielen meteen enthousiast aan ! Ik heb de takjes die ik over had in een bak met water gezet. Zo blijven ze vers.

Ik maak het niet te laat, want morgen moeten we om 8 uur in de auto zitten ! :o

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

demi

spannend he karin ik hoop dat je toch nog kan slapen...hihi met die hitte moet lukken toch :D :D :D

groetjes en morgen veel plezier en s6

diana w

Mandy

Nou ik ben ook benieuwd hoor! :)
Het klinkt eigenlijk een beetje als mijn Jil, alleen dan zonder pareltjes.
En waar gaat die wereldreis eigenlijk heen?
Als tie toevallig ook zo'n knapperd als Kazoo daar heeft zitten geef je me wel een seintje hé! ;)
Nou, goede reis en ik ben benieuwd naar de foto's! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Stijn dc

hello

het is vandaag zondag, en vandaag ga je ze dus halen!
hopelijk worden er snel fotos van gemaakt en geplaats, want we zijn allemaal even benieuwd naar je nieuwe schat!!

SDC:D

Karin

Hoi Diana,

Ja hoor, het slapen is gelukt  ;D Wel erg warm , maar we hebben een ventilator beven het bed  :)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Helaas Mandy, geen Kazootje daar te koop  :'(, hij had er maar één zitten en daar kweekte hij zelf mee omdat die weer split was voor het één of ander. De wereldreis was voorbij antwerpen, ben de naam van het dorpje vergeten. Fotootjes komen zo...

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Hoi Stijn,

Nou, de foto´s komen er aan hoor.... ff geduld  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

demi

hoi karin

ben zo benieuwd waar blijven je foto`s nou?

:D :D groetjes diana w

Karin

Komt eraan. Ik wilde jullie ff in spanning houden  ;D Nee hoor, ik was nog ff aan het uitpuffen van de lange rit. Ik ga ook lekker vroeg naar bed, want morgen weer werken.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

21 juli 2003, 00:26:15 #269 Last Edit: 21 juli 2003, 00:52:58 by kazoo
Nou, ze is er hoor ! Of beter gezegt, ze zijn er  ;D Vanmorgen om 10 voor acht vertrokken en na 2 uur kwamen we aan bij de kweker. Gelukkig was het nog koel en rustig op de weg, dus het was een leuke rit. We werden hartelijk ontvangen door de kweker, zijn  vrouw en de gillende valkjes en andere kromsnavels  ;D Erg gezellig. Eerst even drinken, koffiekoek erbij. Daarna naar de vogels. In één volière zaten allemaal "losse valkjes"( in de andere per volière één koppel, heel erg ruim dus ! ) En daar zat ze ! Even was ik heel verbaast want het was een heel andere vogel dan ik in mijn gedachte had !! Hij had gezegt dat het om een cinnamon bonte witmasker ging, maar hij bedoelde cinnamon split voor bont en witmasker  :o Maar ja, het is een prachtvogeltje en hij waarschuwde me dat je beter geen 2 dezelfde mutaties tegen elkaar kan zetten omdat de kwaliteit van de vogels dan erg achteruit gaat`( kuif, formaat vogel, veren, gezondheid ). Ik had het al vaker gehoord, maar dacht toen dat het vooral voor roodogen gelde, maar nee dus. Hij had ook allerlei mooie mutaties steeds met een split zitten. Hij wil zich helemaal gaan richten op geelwang en zilver. Ik snel even uit mijn hoofd rekenen : 25 % bonte witmasker, 25 % gewoon bont ( wat ik ook graag wilde ), 25 % witmasker en 25 % wildkleur met mooie splitjes. Nou, dat vond ik wel redelijk en we waren niet voor niks zover gereden  ;D Dus, we nemen haar !

Nog even verder langs de vogels gelopen en toen zei hij ineens dat hij misschien toch nog wat te koop had voor Breezer ( had ik van te voren al in een mail gevraagt ), maar het was wel heel bijzonder.... Eerst maar een foto van de nieuwe vlam van Kazoo die waarschijnlijk Luna gaat heten. Deze naam had ik al een tijdje in mijn gedachte maar omdat ze cinnamon in België Isabel noemen heb ik ook even aan die naam gedacht... Maar het was me iets te lang. Dus voorlopig Luna !

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves