19 augustus 2025, 01:11:15

Mijn valkparkieten

Gestart door Karin, 3 juni 2003, 02:38:46

« vorige - volgende »

Karin

Het lijkt hier wel een slagveld  ;D Ik heb ze net appel gegeven en de stukjes appel vliegen me rond de oren  :o Dazzle zit nu naast me op een schijfje appel te kluiven en ze is er van overtuigt dat het beter smaakt als ze er eens flink mee heen en weer schud  ;D ;D ;D Heel raar, vroeger lustten de valkjes nooit appel, maar sinds Dazzle er is gaat Jazzy en Dizzy  zelfs stiekem haar kooi om de appel op te eten terwijl in hun eigen kooi ook appel hangt  ::) Alleen Kazoo en Breezer zijn er nog steeds geen grote fan van. Af en toe knabbelen ze er wat aan, maar niet om over naar huis te schrijven  ::)

Operatie "speld in de hooiberg" is nog steeds niet geslaagd. Nog steeds geen cinnamon bont popje wat split is voor witmasker gevonden. Wat me erg opvalt is dat ik van verschillende kwekers mail krijg met een foto van een cinnamon geparelde of een gewone cinnamon terwijl ze denken dat het een bonte is. Zouden ze er zich nou helemaal niet in verdiepen ? We hebben een fax verstuurd naar een man in België ( we kunnen niet naar het buitenland bellen  :-/ ) die een heleboel vogels heeft en beweerd dat wat hij niet heeft hij wel kan vinden. Nou, ik ben benieuwd. Als dit allemaal niet lukt ga ik naar een vogelbeurs in Meppel die er in september is. In oktober ( tijdens onze vakantie, maar dan zitten we er ook in de buurt ) is er ook een vogelbeurs in Zwolle. Alleen wordt het dan lastig om een vogel te kopen, want we zijn dan nog een week op ons vakantieadres en we nemen waarschijnlijk al 3 vogels mee op vakantie  ::)

Daar zit ik trouwens nog steeds over te twijfelen... Moeten we Jazzy en Dizzy ook meenemen, of zal ik ze die 2 weken in de volière doen.... Dazzle gaat in ieder geval mee. Die is zo aan mensen gehecht, als ze alleen één keer per dag verzorging krijgt vereenzaamd ze helemaal. Jazzy en Dizzy zijn veel meer op elkaar gericht. En we moeten ook al de honden ( zonder hun geen vakantie  :-* ) en de fretten ook al meenemen. Volle bak dus  ;D Maar goed, we hebben nog even om daar over na te denken.

Hier nog een foto van Jazzy... Wat een knappe vent hè ?  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

En nog een foto van Dizzy. Het is opvallend dat ik maar weinig foto's van Dazzle mak, maar dat komt omdat ze niet van me hoofd af te slaan is  ;D Iedere keer als ik haar ergens op zet en ik pak de digicam vliegt ze op mijn hoofd  :D En als ik naar de wc moet, dan duurt het een half uur voor ik de deur uit kan  ;D ;D ;D Maar dan zet ik haar wel eens in de kooi hoor, voor er ongelukjes gebeuren...  ::)

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Natanella

Hoi Karin, ben nu ook aan jouw dagboek bgonnen. Wat heb jij toch ook een prachtige valkjes! Die foto`s van Dazzle in bad met die prachtige tekening op de vleugels! Geweldig.
Als ik zo de diverse dagboeken lees, dan zijn bijna alle valkparkieteigenaars vaak ook in bezit van diverse andere dieren! Grappig he?

Trouwens leuk zo`n klimtouw. Ik heb voor Solo pas ook een soort touwladder in het vierkant gekocht. Is eigenlijk formaat papegaai, maar hij hangt aan het plafond en dan kan hij hem gemakkelijk vinden als hij los vliegt. Hij is nl nog in opleiding.

Ik hoop nog veel te lezen over je beestenbende
groetjes, Natanella

Karin

Hoi Natanella,

Dank je  ;) Leuk dat je mijn dagboek leest. Dat zal nog een heel karwei zijn met al die berichten  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Natanella

Nou Karin :D dat is het inderdaad! Maar wel leuk natuurlijk. Nu las ik net dat bij Daan weer eitjes op uitkomen staan..
Moet zij natuurlijk ook weer aan een nieuw dagboek beginnen.  ;) ;)

Ben nog steeds van plan om er zelf ook een te gaan beginnen, maar er is steeds weer iets wat ik moet doen of wil lezen ed. Enfin: misschien komend weekend, ga ik er eens lekker voor zitten.

Voorlopig genoeg te lezen en te bekijken hier! Prachtige foto`s ook, die je gemaakt hebt.
Groetjes, Natanella

Karin

;D dan is het ook hoog tijd voor je dagboek Natanella ! ;D En kijk maar bij die van mij, je hoeft er echt geen nestje voor te hebben om een dagboek te vullen  :D Dat wordt nog wat als we wel een nestje hebben  :o Berg jullie maar, dan zullen er heel veel foto's komen  8)

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Ik heb vanavond een klein zwembadje voor Dazzle gemaakt... een plastic bak waar cakejes ingezeten hebben. Ze heeft er al even in gedobberd... en toen kwam ze rechtstreeks met haar natte verenpak op mijn hoofd zitten ::) Gelukkig is het warm hier. Helaas nog geen foto van gemaakt want de digicam lag beneden "af te koelen"  ;D Zoveel foto's gemaakt dat hij oververhit raakte  :o

Dazzle zit nu op mijn arm naar haar eigen schaduw te loeren  :D Ik dacht eerst "wat doet die vreemd" maar toen zag ik wat ze aan het doen was. Van de week deed ze het zelfde toen ze een klein vliegje zag. Die rende ze achterna, maar ze kreeg hem helaas niet te pakken  ::) Nu zit er een groot soort nachtvlinder op de muur, maar die vindt ze maar eng  ;D

Op deze foto is Dazzle "aan de wandel"  ;D Ik vond het zo'n lief gezicht  :-*

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Natanella

:D :DHoi Karin, wat een komische foto van Dazzle!! Het lijkt net of ze aan het trainen is voor de vierdaagse! Ze zet echt haar beste beentje voor.
Ik ben het met je eens, dit weekend gaat het er van komen, ik ga aan mijn dagboek beginnen. Een nestje zit er bij mij voorlopig nog lang niet in (zeker niet met 1 vogeltje) maar we zijn ook nog maar net begonnen niewaar?
Tenslotte beleef je iedere dag wat met zo`n gevleugeld vriendje!
Alleen jammer dat ik geen foto`s kan plaatsen. Maar ook daar ga ik me wel eens in verdiepen.
In ieder geval geniet ik echt van jou foto`s! Leuk hoor!
groetjes, Natanella

Karin

Hahaha, inderdaad, het lijkt of ze in training is  :D Waarom kun je geen foto's plaatsen ?? Heb je ze niet, kun je ze niet bewerken of weet je niet hoe je ze moet plaatsen ?? Als je ze niet kunt bewerken mag je ze me wel privé zenden, dan doe ik het voor je : minka@wanadoo.nl. Als je niet weet hoe je ze moet plaatsen... Als je een bericht tikt zie je eronder een balkje staan waarvoor staat "bijlage" en erachter een balk met "bladeren". Klik op de balk en zoek de foto op je compje en klaar !! Tja, als je geen foto's hebt kan ik je niet helpen  ??? Ik wacht in spanning op je dagboek !!

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Natanella

::) Hoi Karin, bedankt voor de aanbod van je hulp. Ik zal er misschien tzt graag gebruik van maken, maar helaas ben ik nog niet in het bezit van een scanner of digitale(foto)camera. Waarschijnlijk gaat het toch een scanner worden, alleen zitten we nog te puzzelen waar we hem moeten neerzetten. We hebben nl de comp in de kamer staan en dat is een soort secretairemeubel. Dus wel opbergruimte ed, maar lastiger voor apperatuur. Volgens mij zag ik gisteravond op de webcam van Lique hetzelfde meubel staan. Het voordeel is een rolluik, waardoor het (dicht) opgeruimd lijkt. ;) ;)

Maar we hebben al wat opties bedacht, nu alleen nog kijken of het lukt en dan...
Ik ben nl nog niet zo thuis op de comp. Als ik soms lees wat mensen hier allemaal kunnen! Maar het is wel ontzettend leuk die foto`s. Dus als je het goed vindt, zal ik tzt graag gebruik maken van je aanbod!
Groetjes, Natanella

Karin

Tuurlijk, daarom doe ik het aanbod ook  ;D Overigens zou ik eerder een digicam aanraden hoor. We hebben een scanner, maar gebruiken hem nu alleen nog om te kopiëren  ;D Ik zou niet meer zonder digicam willen. En tegenwoordig zijn de wat kleinere zonder veel poespas best betaalbaar.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

12 juli 2003, 05:04:24 #206 Last Edit: 12 juli 2003, 05:08:23 by kazoo
Ff testen, kijken of ik foto's via mijn fotoalbum hier op kan zetten ( scheelt kb's  :) ), maar ik ben bang dat het niet lukt, omdat er een wachtwoord op mijn fotoalbum zit :

Zien jullie hem ? Ik kan het alleen niet op al mijn foto's doen, want ik heb een maximum aan "bezoekers" op mijn fotoalbum en anders kan niemand hem meer zien  ::)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marianne

Hoi Karin,

Helaas is het niet gelukt want ik zie alleen een hokje met een rood kruis erin.
Ik geniet iedere keer van je foto's echt heel mooi.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Karin

Jammer, dat komt omdat er een wachtwoord op mijn fotoalbum zit. Kan ik niks aan veranderen. Dus ik moet ze toch op de gewone manier blijven doen  ::) En dank je Marianne !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

13 juli 2003, 03:24:10 #209 Last Edit: 13 juli 2003, 03:25:08 by kazoo
Hoe kan ik nu zo achter de computer werken.....!!  :-/  Kijk dit nou eens : Jazzy probeerd mijn muis het hof te maken, Dazzle claimd het toetsenbord en Dizzy knabbelt op mijn schrift   ::) Zitten jullie ook altijd zo te werken ?  ;D En Dazzle is echt een ramp hoor. Gisteren heeft ze 5 keer de email die ik van mandy kreeg in de prullenbak gegooid, ze typt er altijd wat extra letters doorheen ( en ik maar deleten ), delete regelmatig hele stukken tekst ( hoe ze toch steeds op die backspace knop gaat staan weet ik niet  ;D ) en, hoe ze het voor elkaar krijgt, start gewoon hele websites op  ;D ;D ;D Het is een wondelijk valkje  :D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves