Sunny, T&S, L&F, Q&M, Y&N, T&R, R&F, N&Y, Chaya, T&Y, P&B, Pareltje, Yara,Amiti

Gestart door ManjaV, 24 december 2005, 10:45:59

« vorige - volgende »

Caroline

Balen joh, toch een infectie.  :-\

E-coli is inderdaad een lichaamseigen bacterie die bij een verminderde weerstand de kop op kan steken. Bij een voldoende weerstand kan het lichaam de infectie weer onder de knie krijgen maar meestal is er Synulox voor nodig. Valkjes laten er geenecht ziekte beeld van zien, meestal is alleen hun ontlasting en dan met name het urnie (witte) gedeelte heel erg waterig.

Mocht het lichaam het niet zelf genezen en je geeft geen Synulox of andere AB kan het wel levensbedreigend worden .... het heeft dan consequenties voor de niertjes en de lever.

Met name eivoer is heel erg slecht om ze in deze toestand te geven, door het hoge eitwit gehalte. Juist in de kweekperiode is dit natuurlijk moeilijk.  :-\

Deze info kreeg ik een aantal jaar geleden van Frank Feld himself.  ;)

Succes met alles.

Super dat je je valjes allemaal gereserveerd hebt.  :D

Groetjesssssssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

ManjaV

Hoi Romy, Manon en Caroline,

Ja, ik ben erg blij dat de kleintjes nu al een goed huisje hebben gevonden :D :D

Hey Caroline,

Het is wel vreemd, want ik heb opgelet, bij bijna alle valkjes is de ontlasting goed, ik geloof alleen bij Sunny niet (ik weet het niet zeker) maar ik ga nog eens goed opletten. In ieder geval stuur ik morgen een mengmonster naar Feld en dan kijken of de rest het ook heeft, alhoewel ik dit zeer betwijfel, daar de ontlasting er gewoon heel normaal en goed uitziet. Zeker nu ik jouw beschrijving heb gelezen.
Echt super bedankt voor deze informatie.
Het enige waar ik tegenop zie, is om de Synolux te moeten geven...Dreamy is zo paniekerig en om dat nu twee keer te moeten doen per dag en dat twee dagen lang... ???
Ze is heel erg tam en houdt van in de hand zitten en veel kroelen, maar als ik bijvoorbeeld al iets aan haar oogje wil verwijderen (bijv een pluisje) raakt ze heel erg in paniek.
Ik heb een aantal jaar geleden haar oogje moeten zalven en volgens mij is ze dat nooit vergeten.
En stel dat alle valkjes het hebben (wat ik niet denk?) dan zou dat een megakarwei worden om ze allemaal twee x daags Synolux met de hand te geven.
Volgens mij mocht het ook door eivoer dus doe ik dat liever.
Jammer dat het niet in het drinkwater kan.

Even een nieuwtje...ik heb bij Caroline een bonte cinnamon man voor Sweety gereserveerd. Uit een toekomstig nestje van Pablo en Coco. :D Dus ben heeeeeeel benieuwd...
Ik vind die mutatie zo mooi en dat is de laatste die ik neem, dan is het compleet en ook de stelletjes voor mijn hobbykwekerij ;D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Klik op het plaatje voor onze site!

smiley

hallo manja

leuk te horen dat je voor een bonte cinnamon bent gevallen.
ik had het wel verwacht omdat je bindi zo mooi vond.
een mooie combinatie met sweety ik vind het heel leuk voor je.
hoe gaat het met fuzzy en liron zijn er nog meer eitjes gekomen ?
het is wel gelukt met het blok he'.

groetjes conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

ManjaV

Hoi Conny,

Ja, ik vind Bindi prachtig en was eigenlijk al heel lang fan van de bonte cinnamon. Het leuke is ook dat ik dan wsl bonte cinnamon geparelde poppen eruit kan kweken :D prachtig he?
Het is het wachten waard!

Fuzzy en Liron hebben nu drie eitjes (eigenlijk 4, maar die ene is dus kapot)..en sinds gisteren broedt ze aan een stuk door, je had dus gelijk soms gaan ze pas broeden als er meer eitjes liggen.
Maar het blok aan de onderkant van de voliere vond Fuzzy toch iets te eng dus kroop ze onder het blok in het hoekje waar ze altijd al zat.  ::) Dus heb ik het blok weer weggehaald en denk ik dat ik maar gewoon zaagsel op de bodem ga leggen ivm de eitjes.

Groetjes,
Manja

ManjaV

Vanmiddag maar weer even met Feld gebeld en de Synolux besteld. Zal ik deze week in huis hebben en kan het dan door het eivoer doen bij Sunny en Dreamy.
Ik heb nog even doorgevraagd en er was sprake van een redelijk heftige darminfectie.  :-\ (donsjes). En de eitjes leken te droog, maar dat was inderdaad zo.
Vandaag ontlasting verzamelen van de andere valkjes en die stuur ik dan ook op.

Groetjes,
Manja

ManjaV

Overigens zie ik Fuzzy net een eitje leggen  ::)
Haar vijfde. Er liggen er nu vier. (eerste was kapot gegaan).

Groetjes,
Manja

Romy

Hoi Manja

Wat sneu dat je nu toch al 2 van je valkje zal moeten behandelen met AB. Ik begrijp dat je dat niet graag doet, het is een hele karwei.
Maar misschien kan het wel helpen bij tammer worden. Je denkt nu waarschijnlijk : hoe kan dat nu, ze worden toch net minder tam door ze zo te 'martelen'? Wel ik denk dit omwille van het volgende :
Flupke moest ik in het begin ook oogdruppels geven, zo'n week lang denk ik, 2 maal per dag. Ze was toen ontzettend angstig want ze was nog nooit met mensen in contact geweest. Maar elke keer dat ik haar oogjes druppelde, liet ik ze nog bij me zitten in de handdoek (ik moest haar dus goed vasthouden, anders vloog ze weg), maar dan ging ik haar heel zachtjes strelen en toespreken tot ze kalmer werd. En wonder boven wonder is ze op die manier heel erg tam geworden. Ze ging het oogdruppelen niet meer associeren met vervelend gedoe, maar met lekker gekroeld worden. En zo heeft ze geen schrik van handen ontwikkeld lijkt me  :D
Dus misschien dat je het ook op deze manier kan aanpakken??

Ik wens je alvast heel veel succes!
Groetjes
Romy

Dierenfreackske

Hoi hoi, alles kids daar ook ? Gefeliciteerd met het vierde (vijfde) eitje hoor! Succes he! Grtjs Ann

smiley

hoi manja

hoe gaat het met de eieren en liron en fuzzy broeden ze nog steeds op de grond?
en hoe is het met de andere donsjes .
heb je al de poepjes van de anderen opgestuurd.

groetjes conny

ManjaV

Hoi Conny,

Fuzzy broedt nog steeds op de grond. Ze heeft nu vier eitjes. Twee zijn er kapot gegaan.
Gisteren gekeken en sowieso al drie bevrucht dus ik hoop maar op een goede afloop.
Nog steeds niet de ontlasting opgestuurd, zo druk, maar ga dat vandaag doen pfffff....

Ben wel al begonnen met het geven van Synolux aan Sunny en Dreamy.
Trouwens, ze waren een nacht zo geschrokken dat ze niet meer in het blok wilden. Kwam ik thuis...was Snoepie niet gevoerd. Hele lege krop. Heb haar toen pap gegeven wat ze gretig opat, en vervolgens gekeken of Sunny en Dreamy er nog bij gingen zitten...niet dus. Heb haar toen overgelegd naar Timmy en Yariki waar ze meteen voor drie dagen werd gevoerd.  ::) Ben allang blij dat ze haar weer hebben geaccepteerd.

En ja...ze is inderdaad een 'zij'...zoals altijd weer 1 popje erbij....;D een pareltje :D

Met de andere donsjes gaat alles prima, haha het zijn nu echt minivalkjes geworden...de oudste zit al op de vinger en kwam gisteren door het gat van het blok kijken. :D

Groetjes,
Manja

Hoi Ann,

Alles kits hier ;D thanks!

Groetjes,
Manja

Dierenfreackske

Hoi hoi, wat leuk zeg , hihi weer een popje, leuk he!
Gelukkig heb je snoeppie kunnen pappen he, en hebben ze haar weer geaccepteerd . Leuk met al die donsjes wel he!
Grtjs Ann

smiley

hoi manja

hoe gaat het daar bij jou ,broeden liron en fuzzy nog steeds goed.
en heb je al iets gehoord van de poepjes van de andere valkjes?
gaat het nog goed met het popje bij timmy en yariki.
een heleboel vragen he',maar ik hoop dat het goed gaat .
de donsjes daar wil ik wel weer eens een paar foto's van zien als je tijd hebt natuurlijk.

groetjes conny

Dierenfreackske

Hoi...wat fijn dat het goed gaat met het popje van Timmy en Yariki. Wel jammer van de eitjes , maar op de grond is het waarschijnlijk niet veilig voor eitje he, hopelijk blijven de twee eitjes wel goed en komen ze uit, liggen ze in een doosje ofzo of gewoon ergens in een hoekje waar ze een nestje hebben gemaakt? Hopelijk blijft het ook zo goed gaan met het lieve popje he, grtjs Ann

Romy

Hoi Manja

Hoe gaat het nog met de jongste spruit? Heeft ie nog steeds een groeiachterstand? Of is hij die al aan het inhalen?
Ik heb heel erg benieuwd hoe de jonkies er nu uit zien  :D

Heb je de ontlasting al kunnen opsturen? Je bent je er toch van bewust dat wanneer ze AB nemen, je de ontlasting niet meer kan laten controleren he?  ;)

Groetjes
Romy