Sunny, T&S, L&F, Q&M, Y&N, T&R, R&F, N&Y, Chaya, T&Y, P&B, Pareltje, Yara,Amiti

Gestart door ManjaV, 24 december 2005, 10:45:59

« vorige - volgende »

ManjaV

Hoi Peggy,

Dank je wel voor je lieve berichtje  :-* Het vertoont zeker grote overeenkomsten met wat er bij Caroline is gebeurd.  :-\
Voor wat mij betreft denk ik echt dat het aan de luchtvochtigheid ligt.
Want afgelopen mei hebben Mikki en Dreamy gewoon wel Perly kunnen uitbroeden.




Hoi Anke,

Thanks...maar als ik zo de eitjes bekijk, weet ik haast zeker dat het door de te droge lucht komt. Anders zouden ze niet gelig verkleuren.  :-\




Hoi Karin,

Bedankt voor je opbeurende berichtje. Misschien dat het dan bij een tweede nestje beter gaat.
Ik heb Carolines hygrometer te leen gehad. De luchtvochtigheid zat tegen de vijftig aan, en als ik het blok besproeide hoger.
Mocht ik ooit weer in de winter met een koppeltje aan een blok beginnen, dan zal ik zeker zo een luchtbevochtiger aanschaffen. Bedankt voor je tip!  :-*




Hoi Romy,

Zeker verschrikkelijk.  :'( Het was een heel lief wit donsje!
De luchtvochtigheid zit nu rond de 50.
En nee, ik had het ook niet verwacht...zeker niet omdat het donsje zo levendig aan het piepen was!
Het is inderdaad heel jammer maar ja, nu weet ik voor volgende keer: in de winter geen blok geven.
En geef Flupke een kroeltje terug.  :-*




Hoi Rianne,

Bedankt dat je zo met mij aan het meeleven was! Echt leuk.
Ja, ik hoopte ook dat het goed zou gaan. Misschien het laatste eitje nog...wie weet.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Monky

Hi Manja,

Wat triest dat ze niet uit het eitje hebben weten te komen :'(
Je leeft er 20 dagen zo naar toe en je kijkt de jongen praktisch uit het ei.

Heel veel sterkte en ik hoop dat het de volgende keer wel goed lukt met Sunny en Dreamy. Whooshy wil namelijk tante worden  ;)

Je krijgt een dikke knuf van Whooshy en van mij  :-*

Groetjes,
Monky

ManjaV

Hoi Monky,

Bedankt voor je lieve berichtje en een knufje van mij terug, natuurlijk ook voor Whooshy  :-*

Ja, nou, ik hoop ook echt dat het gaat lukken een volgende keer, ik zal ze dan in de lente een blok geven en dan kijken hoe of wat.
Ze broeden echt heel erg goed dus daar ligt het niet aan.
Ik hoop dus dat Whooshy volgend voorjaar tante gaat worden. :D :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Romy

Hoi Manja

Het is echt verschrikkelijk, maar we kunnen er nu niks meer aan doen (je hebt echt alles gedaan wat binnen je mogelijkheden lag!), dus moeten we in de toekomst kijken!

Ik vind het een erg goed idee om het blok in de lente terug op te hangen. Nu weet je al dat ze erg goed broeden, dus dat is wel fijn. Er zit heel veel kans in dat het de volgende keer, met goede weersomstandigheden en dito luchtvochtigheid, helemaal goed komt.

Hoe reageren Sunny en Dreamy eigenlijk???

Groetjes
Romy

PS : dankjewel dat je een kroeltje aan Flupke wil geven, ik breng die vanavond over :)

carco

Citaat van: ManjaV op 18 december 2007, 17:41:34
Hoi Peggy,

Dank je wel voor je lieve berichtje  :-* Het vertoont zeker grote overeenkomsten met wat er bij Caroline is gebeurd.  :-\
Voor wat mij betreft denk ik echt dat het aan de luchtvochtigheid ligt.
Want afgelopen mei hebben Mikki en Dreamy gewoon wel Perly kunnen uitbroeden.


Groetjes,
Manja


Hier ben ik het niet helemaal mee eens hoor.
Wat ik je al zei: ik denk dat de eischaal te hard geweest is omdat de donsjes wel druk bezig zijn geweest om er uit te komen en het vlies pas ingedroogd is toen dat niet ging. Volgens mij had het dan al eerder afgestorven moeten zijn.

En wat het uitbroeden betreft van het pleegeitje: het was niet hun eigen ei, dus dit kan je niet helemaal vergelijken met elkaar.

Maar goed het is en blijft flink  :censuur natuurlijk.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




ManjaV

Hey Caroline,

Dat zeker  :-\
Maar hoe kan het dan dat de eischaal te hard zou zijn geweest? Het leek mij eerder juist heel broos omdat er in alle eitjes wel scheurtjes of deukjes zaten.  :-X

Wat betreft het uitbroeden van het pleegeitje: dat zegt inderdaad niks. Was van Timmy en Yariki. Weten we iig dat die wel uitkomen. ;D

Hopelijk gaat het een volgende keer beter voor S en D. Het is ook wel sneu voor hun, zielig hoor.  :-\

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

*Petra*

Hoi Manja,

Ooh wat jammer nou  :-\.
Het doet zer als je je verheugd op donsjes en je krijgt niets  :'(.

Sterkte,
Petra


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Anja

Hoi Manja,

Balen zeg :'( :'( :'( :'(

Ik dacht nu ga ik eens kijken of er een donsje bij je is....................... :censuur  :censuur

Heel veel sterkte ermee.

Groetjes Anja

*Yvon

Hoi hoi

Jeetje,dat is verschrikkelijk balen zeg.  :-\
Jij en wij hadden zo gehoopt op leuke,lieve,kleine donsjes. :-\
De oorzaak is moeilijk te zeggen,dat is gewoon giswerk.
Nu is het gewoon afwachten op het tweede nestje.
Dan gaan we gewoon hopen dat die wel goed gaat.
Je doet je best,meer kan jij niet doen.  ;)

Groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

carco

Citaat van: ManjaV op 18 december 2007, 18:36:44
Hey Caroline,

Dat zeker  :-\
Maar hoe kan het dan dat de eischaal te hard zou zijn geweest? Het leek mij eerder juist heel broos omdat er in alle eitjes wel scheurtjes of deukjes zaten.  :-X


Groetjes,
Manja


Ook maar giswerk van mij hoor.
Omdat de scheurtjes er van buitenaf in zijn gekomen en het donsje vanuit binnen hard moet werken en wel door het vlies heen was.
Ik heb één keer een donsje gehad van H en C wat er niet uit kon komen en dat eitje is helemaal kapot gepikt toen door Harry en Charlie. Achteraf denk ik dat ze toen hebben willen helpen en aangezien een snavel van een volwassen valk veel sterker is dacht ik misschien dat er zoiets gebeurd zou zijn  :-\

Zitten ze nog op de andere eitjes te broeden?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*Manon*

Hoi Manja,

Gisteren verder niet meer aanwezig geweest hier en ik dacht nu... eens even kijken of het donsje van Manja geboren is en nu lees ik dit!!
Wat een triest nieuws meid!

Ik leef me je mee!

Groetjes Manon :-*

Mara

Hoi Manja

Ach meid, wat vervelend nu. Het is natuurlijk gissen naar de reden waarom en hoe maar het is en blijft vervelend. Het kan de luchtvochtigheid of een te harde schaal zijn.

Heel veel sterkte en ik hoop dat je in het voorjaar een mooi nestje mag krijgen.

Mara

Caroline

Wat bAlen joh, ik voel net je mee .... misschien was de schaal niet te hard maar het vlies te taai en kwamen ze daar niet doorheen.

Sterke.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

Door het vlies kwamen ze dus juist wel heen, want dat was wel kapot aan de kant van de eitand.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline

 ::) Sorry, niet goed gelezen ,,,, zit hier ook bijna te slaapwandelen, moet nog een half uurtje wakker blijven voor de laatste fles.  ;)

Toch, zou ik het niet zo gauw opgeven en als ze willen nog een kkertje proberen.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.