Sunny, T&S, L&F, Q&M, Y&N, T&R, R&F, N&Y, Chaya, T&Y, P&B, Pareltje, Yara,Amiti

Gestart door ManjaV, 24 december 2005, 10:45:59

« vorige - volgende »

ManjaV

Hoi Mara,

Spannend he :D Ik gok eerder op de laatste drie eitjes, but you never know :D :D
Geeft niks hoor dat je mijn beroep vergeten was. Dat is info die je niet allemaal van iedereen kunt onthouden en daarbij wissel ik ook regelmatig van baan ;D ;D ;D




Hoi Manon,

Dat heb ik nou ook altijd.....zie ik donsjes..denk ik ach....lieffff....ja, daarom ben ik ook zo snel tot 12 valkjes gekomen ;D ;D
Maar ik ben erg benieuwd naar je nieuws zeg! Spannend!
Ik hoop ook dat het kapotte eitje gewoon uitkomt....nog een dag of wat afwachten denk ik....

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Peggy

wat leuk om te lezen dat jij een lerares bent op een middelbare school.

enne...het gaat goed met het vormen vd koppeltjes! laat de natuur zijn gang maar gaan en alles komt goed  ;D

nog één a twee dgn dus.....spannend ;D



Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

carco

Klik op het plaatje voor onze site!




Dierenfreackske




ManjaV

Citaat van: carco op 13 december 2007, 10:59:22
Pieperdepiep ;D


;D ;D ;D

Inderdaad...vanochtend een piepeitje! Het is pas de 17e dag, gerekend voor het tweede eitje, dus 't kan niet anders dan dat het het tweede eitje is. Spannend!




Hoi Peggy,

Bedankt voor je berichtje!
Het wordt nu echt superspannend!

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Romy

Hoi Manja

Oh wat spannend zeg! Een piepeitje   :D
Ik volg je dagboekje nu op de voet hoor!!

Zie je ook al een barstje (naast de barstjes die er al waren?) Het is inderdaad vroeg want het tweede eitje is op 26 november gelegd en indien er 21 dagen gebroed wordt, dan komt ie pas de 17e!
Maar hij of zij is er dus al heel vroeg bij :)

Spannend!

Groetjes
Romy

ManjaV

Hoi Romy,

Ik had het ook nog uitgerekend...de 18e dag zou vandaag zijn en de 21e dag zondag. Nu hebben ze wel heel erg strak doorgebroed, zijn nauwelijks van de eitjes afgeweest, en dan kan het kleintje al wel eens vroeg komen! :D
Ik heb het eitje niet kunnen bekijken...Dreamy bewaakt de eitjes.  ::)
Ik hoor eerlijk gezegd nu ook geen gepiep maar ja, aan de andere kant zitten de valkjes te fluiten dus dan hoor je 't misschien niet.
Ik hoop vanavond wat meer te horen als de valkjes rustig aan het dommelen zijn. :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Spannend!!!

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Romy

Hoi Manja

Volgens mijn cursus 'biologie van de voortplanting' klopt het helemaal wat je zegt :D Het tijdstip waarop een eitje uitkomt, is afhankelijk van de temperatuur tijdens de broedtijd. En aangezien mammie en pappie zo goed gebroed hebben, is het geen wonder dat het eitje vroeg komt!

Ik denk eerlijkgezegd niet dat een eitje continu piept  ??? (met de nadruk op DENK, aangezien ik er zelf geen ervaring mee heb jammergenoeg).

Ik ben héél erg benieuwd of je het eitje straks weer hoort piepen :)

Groetjes
Romy

ManjaV

Hey Caroline,

Zeker spannend ;D ;D
Ik smste jou vanochtend al om...wat was het...half zes?  ;D




Hoi Romy,

Wat interessant dat jij dit ook weet vanuit je cursus 'biologie van de voortplanting!' Ze zijn er echt bijna niet afgeweest en daarom zal het zo snel uitkomen. Ik ben echt wel trots op ze. ;D
Ik weet ook niet of een eitje continue piept.  ??? De valkjes zijn stil maar ik hoor nu niks.  ::) Ik hoop dan maar dat het niet nodig is om steeds te piepen en dat ik daarom niets hoor?  ???

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Romy

Hoi Manja

M'n cursus 'biologie van de voortplanting' is echt razend interessant! Het gaat dus over de voortplanting bij allerlei diersoorten, beginnende bij het verschil tussen vrouwelijk/mannelijk (als dit al bestaat bv. hermafroditisme), daarna het paargedrag en de partnerkeuze, daarna de paring zelf en dan de nakomelingen en alles wat met zorg daaromtrent te maken heeft. Superinteressant, maar helaas ook heel moeilijk om het vanbuiten te kennen  :-\

Maar ik herinner me dus heel goed dat de temperatuur een verschil uitmaakt. Ook herinner ik me nog iets heel 'moois', namelijk dat de copulatie van vogels de 'cloacale kus' genoemd wordt omdat ze dus maar heel even met hun geslacht elkaar aanraken. Is dat niet lief  :D :-*

Ik dacht toch wel op het forum al gelezen te hebben dat een eitje niet continu piept. Maar heel zeker ben ik daar nu ook niet meer over hoor  :-\ Jammergenoeg staat het niet in m'n cursus, zo uitgebreid is ie ook niet  :-\

Groetjes
Romy

*Yvon

Hoi hoi

Woooow,om half 6 Carcoline al gesmst.  :o :o
Hopelijk is ze er niet wakker van geworden.  ;)
Een piepend donsje neemt ook pauzes hoor.  :)
Dat wordt morgen hopelijk donsje kijken ! ;D ;D
Oja,ik kom wat later,moet toch eerst even werken.  :-\ ;)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Romy

Hoi Manja

Ik heb het even opgezocht en ik citeer letterlijk m'n cursus :

"Zoals bij de meeste biologische processen heeft de temperatuur een uitgesproken invloed op de ontwikkeling van het embryo bij vogels. Eieren van het winterkoninkje bijvoorbeeld, hebben 13 dagen nodig om uit te komen bij de normale temperatuur van 35 graden Celcius. Bij een temperatuur die 3°C lager ligt, duurt dit proces vijf dagen langer. Tijdens deze extra dagen zijn de eieren en de ouders vatbaar voor predatoren en andere ongelukken; vandaar dat de meeste vogels hun eieren dag en nacht uitbroeden bij een hoge temperatuur (meestal tussen 35°C en 40°C). Bij de meeste monogame soorten helpen beide ouders bij het uitbroeden van de eieren, of blijft één van de ouders in het nest, terwijl de ander voedsel aanbrengt voor zijn partner"

Zo :)
Valkjes zijn dus redelijke standaardvogeltjes, en de joue al zeker! Zo goed broeden dat ze doen! Ze volgen mooi het boekje :) Blijkbaar hebben Dreamy en Sunny een heel goed instinct!

Groetjes
Romy

Sally

Hallo Manja,

Even hier niet geweest, en wat lees ik hier?? Een piepeitje? :D
Wat spannend!
Ik hoop ook dat het eitje met het deukje toch nog gaat uitkomen!
Ik ga duimen voor dat eitje.
Wij willen wel direkt foto's van het donsje van het piepeitje als het is uitgekomen he. :D
ben wel eens benieuwt welke mutatie het gaat zijn. :)
ik volg je boekje op de voet!

Groetjes Sally

ManjaV

Hoi Romy,

Bedankt voor je informatie! Daar kan ik heel veel mee en bovendien vind ik het reuze interessant om te lezen.
Sunny en Dreamy hebben inderdaad een goed instinct. ;D Ze zijn niet van de eitjes af te slaan.

Wat apart zeg, die cloacale kus. Het klinkt inderdaad wel heel lief! :D

Ik kan mij trouwens voorstellen dat deze cursus best heel lastig is om helemaal uit je hoofd te leren. Het is wel super interessant!




Hoi Yvon,

Laten we dan maar hopen dat het donsje een pauze neemt?  ::)
Vanochtend hoorde ik het voor het laatst, toen ging ik naar mijn werk en was ik rond half drie thuis, sindsdien eigenlijk niets meer gehoord.  :-\ :-\ Nou ja, maar even afwachten tot morgen. Er liggen iig nog steeds vier eitjes.
Oh ja, hoe laat morgen dan? Dan kan ik daar rekening mee houden ivm boodschapjes doen. Of je mag me ook smsen. ;D




Hoi Sally,

Wat leuk! :D Ik zal zorgen voor foto's hoor, beloofd.
Eerst maar hopen dat het donsje heelhuids uit het eitje komt!

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki