Sunny, T&S, L&F, Q&M, Y&N, T&R, R&F, N&Y, Chaya, T&Y, P&B, Pareltje, Yara,Amiti

Gestart door ManjaV, 24 december 2005, 10:45:59

« vorige - volgende »

ManjaV

Hoi Peggy,

Gezellig, zo vlak bij elkaar! :D

Hoi Jolanda,

Leuk je weer te zien/lezen in mijn dagboekje!
Ik geniet inderdaad van het nestje, ik hoop dat er gezonde donsjes komen! En wie weet, aankomend voorjaar bij jou ook? Dat zou echt leuk zijn he.

Hoi Romy,

Er zijn nog steeds vijf eitjes en ik weet bijna wel zeker dat het daarbij blijft. ;D
Met mama en papa gaat het erg goed, ze broeden echt supergoed. De eitjes zijn nooit lang alleen, want ze zijn er maar heel soms samen uit.

Met de andere valkjes gaat het ook goed: Shai zit nog steeds achter Calimero aan en Liron achter verschillende popjes. ;D ;D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Anja

Hoi Manja,

Ik had dezelfde vraag als Romy :D ;)

Groetjes Anja

Mara

Hoi Manja

Gefeliciteerd met eitje 4 en 5. Veel succes ermee!!!

mara

Dierenfreackske

4 of 5 , amai zeg !!  En hopelijk komen er donsjes uit en gaat het prima verder met ze !!! Grtjs Ann

Peggy

Hoi Manja,  wanneer weet je of de andere twee eitjes ook bevrucht zijn?  wat heerlijk zeg...dadelijk heb jij ook donsjes  ;D

Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

ManjaV

Update!

Het is mij net eindelijk gelukt om de eitjes te schouwen. Ik was pas laat thuis, 8 uur, maar door het lawaai van de stofzuiger stoof Dreamy het blok uit en kreeg ik de kans, de eitjes snel te schouwen (in het blok). Ik zag vier bevruchte eitjes (waarvan er eentje al behoorlijk ver in de ontwikkeling was) en 1 kapotte. De kapotte - het deukje was nu een scheur geworden - was het eerste eitje. Ik heb het gepakt, het vliesje was ook al kapot, heb het nog eens geschouwd, zag geen adertjes of rode vlekken, en heb toen het eitje opengemaakt. Gelukkig kwam er alleen eigeel uit...pfff....vond dit wel behoorlijk eng om te doen. Het eitje heb ik uiteraard weggegooid en nu broeden ze dus op vier bevruchte eitjes! :D :D

Hoi Anja,

Ik hoop dat je vraag is beantwoord ;D ;)

Hoi Mara,

Dank je wel! :D

Hoi Peggy,

Het is mij dus net gelukt te schouwen en de laatste vier eitjes zijn allemaal bevrucht! :D Leuk he, donsjes...nog een anderhalve week en dan zou het eerste er wellicht al moeten zijn! :D

Groetjes,
Manja

Sally

Hallo Manja,

Proficiat met je 4 bevruchte eitjes! Dat is toch een mooi aantal he.
heb je foto's van het koppel dat op de eitjes zit? Ik heb je boekje namenlijk niet gevolgd en ga gewoon vanaf nu volgen. Want om 219 pagina's te lezen, is toch wat veel. :D

Groetjes Sally

ManjaV

Hoi Sally,

Bedankt voor je berichtje! Leuk dat je ook komt lezen in mijn dagboekje. :D

Mijn koppeltje Sunny en Dreamy staat hieronder op de foto:

Sunny is een gepareld valkje, split cinnamon, witmasker, kanssplit bont (toch Caroline ;D)
Dreamy is een cinnamon valkje, split witmasker bont

Hier zitten ze in het badje!

Zoveel pagina's lezen is inderdaad veel te veel, ik vind het al harstikke leuk als je komt lezen! :D

Groetjes,
Manja

Sally

hallo Manja,
Dankjewel om toch de foto's even voor me te plaatsen.
Het is een heel mooi koppeltje, en weet heel zeker dat daar hele mooie jonkie's uit gaan komen.
Hebben zij al nestjes gehad? En welke jongen zijn hieruit gekomen?
Of is het hun eerste keer?

Groetjes Sally

ManjaV

Hoi Sally,

Graag gedaan! :D Het vreemde was alleen dat die de foto twee keer plaatste, hoe dat komt, weet ik niet. Maar ja, geeft niet. ;)

Zij hebben nog geen nestje gehad, Dreamy heeft wel eerder een nestje gehad met Mikki (die is helaas overleden).
De jongen die uit dit nestje kunnen komen zijn wel veel verschillende! Witmaskertjes, bonte witmaskertjes, bont cinnamon gepareld, geparelde, wildkleurtjes...en nog veel meer maar dat ben ik allemaal vergeten. ;D Het staat geloof ik een paar pagina's terug.
Ik denk ook dat hier prachtige kleintjes uit voortkomen. Dreamy is heel 'ladylike', en Sunny is echt een groot en fors valkje, hij is het grootste mannetje dat ik hier heb zitten.

Groetjes,
Manja

*Yvon

Hoi hoi

Gefeliciteerd met de 4 bevruchtte eitjes !!
Dat er maar mooie,gezonde valkendonsjes uit mogen komen.  ;) :D
En ze kunnen uitkomen vanaf 15 dec. ?

Spannennnnnd !!  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

ManjaV

Hoi Yvon,

Thanks! :D
Ik hoop ook zo dat het allemaal goed mag gaan!
Ik heb niet precies geteld, maar 15 dec kan kloppen. ;D De data staan op mijn kalender, maar die hangt in de keuken. ;D ;D
Ik zal het morgen even allemaal precies hier neerzetten. ;D

Groetjes,
Manja

Peggy

4 bevruchte eitjes dus!  superrr.

Idd kei leuk dat je strakjes donsjes hebt...wat zal jij gaan genieten  ;D
Ga je de jonkies houden ?

Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

ManjaV

Hoi Peggy,

Gaaf he! :D Nou, ik zal zeker gaan genieten van de donsjes!
Het staat eigenlijk niet op de planning om kleintjes te houden, ik hoop ze allemaal een goed thuis te kunnen bezorgen. :D

Groetjes,
Manja

Sally

Hallo Manja,
Hoeveels te meer verschillende mutatie's eruit kunnen voortkomen, des te spannender is dit he. :)
Wat leuk allemaal.
Ik zou ook graag eens een nestje met Mijn Kuifje en Kenji willen hebben, maar dan moet ik nog enkele maandjes wachten, Kenji is pas een half jaar oud, en ze hebben eergister voor het eerst gewipwapt, dus denk wel dat dit goed ga komen dan. :)
Als je interesse hebt, je mag ook eens altijd in mijn boekje langstkomen, Je ziet maar. :)
Ik ga je boekje alvast blijven volgen, want ben heel benieuwt wat voor donsjes je gaat hebben. :)

groetjes Sally