Sunny, T&S, L&F, Q&M, Y&N, T&R, R&F, N&Y, Chaya, T&Y, P&B, Pareltje, Yara,Amiti

Gestart door ManjaV, 24 december 2005, 10:45:59

« vorige - volgende »

*Manon*

Hoi Manja,

Het lijkt mij ook erg moeilijk om de kleintjes weg te doen, maar het voordeel is, als iemand ze hier van het forum ze neemt, dat je ze dan nog kan volgen hé... dat lijkt mij toch ook wel heel leuk... vooral aan je eerste nestje, houd je toch altijd een beeje een speciaal gevoel aan over denk ik...

Succes hoor!

Groetjes Manon

ManjaV

Hoi Manon,

Het zou zeker leuk zijn om de eventuele kleintjes te kunnen volgen. :D :D

Overigens heeft Dreamy afgelopen mei al een nestje met Mikki gehad. Zij hadden een pleegei van Timmy en Yariki die nog te jong waren voor een nestje. Daaruit is Perly gekomen die bij mij is gebleven. :D

Voor Dreamy zou het dus een tweede nestje worden, dit keer dus met Sunny. Ik weet dat zij een hele goede moeder is, nu afwachten of Sunny ook een goede vader zal zijn! :D




Vanochtend heb ik de valkjes (net als Caroline) weer besproeid met warm water, en ze vonden het heerlijk! Een groot pluspunt daarbij was dat de luchtvochtigheid ineens steeg tot 70 procent.
Ik heb het blok ook beneveld alvast. Ik hoop dat dit helpt.
Nu weet ik dat ik in ieder geval elke dag even ga sproeien met de plantenspuit om zo de luchtvochtigheid wat te verhogen.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Anke

Hoi Manja,
Spannend hoor Sunny en Dreamy een blok...
Weet je al welke mutaties eruit kunnen komen?
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Lin

Citaat van: *Anke* op 18 november 2007, 13:20:10
Hoi Manja,
Spannend hoor Sunny en Dreamy een blok...
Weet je al welke mutaties eruit kunnen komen?
Groetjes Anke


bladzijde terug kijken  :)


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

ManjaV

;D Thanks Lin!




Vandaag hebben Sunny en Dreamy 'het' alweer een paar keer gedaan. Ik las ergens op een internetsite dat ongeveer twee weken na de eerste paring een eitje gelegd kan gaan worden. Ik schat dat ze nu ongeveer anderhalve week bezig zijn met het paringsritueel.
Dus ik ben benieuwd wanneer het eerste eitje komt. Ik meende een soort knik te zien in Dreamy's zat, maar net was ik toch weer niet zeker. Afwachten dus maar! :D
In ieder geval wordt het blok al vanaf het begin fel verdedigd, zowel door Sunny als Dreamy.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Anke

Hoi Manja,
Sorry ik ga gauw terugkijken ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske




Caroline

Bedankt Caroline voor het googlen.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

ManjaV

? Het googlen?  ???




Goed nieuws!

Vandaag kreeg ik de uitslag binnen dat Calimero en Timmy allebei GEEN schimmel meer hebben! En vooral voor Calimero is dat natuurlijk een mijlpaal, omdat zij er al zo lang mee tobt!
Ik ben daar heel blij mee!
De veren waren opgestuurd naar de universiteit van Utrecht naar het lab aldaar.

Wel heeft Calimero nog steeds last van die bruine korstjes onder een van haar vleugels, en V/d Horst dacht dat dit nog steeds wel eens te maken kon hebben met de streptokokkenbacterie. Ik heb op vrijdag in principe een afspraak staan bij haar, mits zij er op dat moment last van heeft.

Maar ik ben natuurlijk heel blij dat de schimmel weg is. :D :D :D

Nog geen nieuws w.b. eventuele eitjes. Ze zijn heel erg broeds, ik denk dat het niet meer lang op zich laat wachten?

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Caroline

Citaat van: carco op 17 november 2007, 13:32:58
Ik heb even gegoogled, maar de luchtvochtigheid moet tussen  de 60 en 70 % liggen ;)
50 Leek me ook erg laag nl en 80 inderdaad wat hoog :-\

Groetjes: Caroline.


Dit gegoogle. :D :D

Gefeliciteerd met je fijne uitslag.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Romy

Hoi Manja

Wat een prachtig nieuws zeg! Ik ben superblij dat de schimmel EINDELIJK weg is!

Wat bedoel je precies met 'last van de korstjes'? Pulkt hij er nog veel aan? Of ziet het er niet goed uit?
Flupke heeft al sinds ze bij mij is wat samengeplakte veertjes waardoor ik de huid zie (onder haar vleugels). De DA zei dat het niet erg was, dat het met de loop van de tijd misschien wel zou beter worden, maar dat onder de vleugel een delicate plaats is waar niet snel iets geneest. Langs 1 kan is het al weg, langs de andere kant nog niet.
Misschien duurt het bij Calimero ook wat langer vooraleer die korstjes genezen zijn??

Hmm, de valkjes houden ons wel in spanning wat betreft hun broedperikelen  :D

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Manja,

Gefeliciteerd met de goede uitslag. Gelukkig is de schimmel weg. Ik ben erg blij voor jou en voor de valkjes.

Groetjes Anja

ManjaV

Hoi Caroline,

oh...nu snap ik het! Inderdaad goed dat Carcoline dat even gegoogled heeft!




Hoi Romy,

Nou, ik ben ook zeker superblij!
Calimero plukt zich wel nog af en toe, en onder een van haar vleugels komen dan af en toe kleine bruine korstjes te zitten. Die haalt ze soms zelf weer weg.
Dat wist ik trouwens niet, dat het onder de vleugels niet snel geneest. Bedankt voor deze informatie! Vandaar dat dit misschien wat langer duurt. Die korstjes bij Calimero komen en gaan, en de DA dacht dat dit wellicht nog kon komen door de streptokokkenbacterie, waarvoor ze inmiddels met twee soorten antibiotica is behandeld. Als ik dan weer met Calimero langs ga, kan zij kijken of hier inderdaad sprake van is.

Sunny en Dreamy houden ons zeker in spanning! Het valt mij op dat ze erg veel gekroeld willen worden. Ook Sunny, wat wel bijzonder is, want hij wilde tot voor kort alleen door Fuzzy gekroeld worden.




Hoi Anja,

Dank je! Ik ben ook erg blij dat we hier in ieder geval van de schimmel verlost zijn. :D :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Romy

Hoi Manja

Graag gedaan hoor.
Je zal zien wat de DA zegt, maar ik vermoed dat, omdat hij al 2 maal is behandeld voor die streptococcen, dat die toch wel weg moeten zijn hoor! Of dat zou toch wel moeten!

Ik ben benieuwd wat de DA je weet te vertellen.

Wat leuk dat Sunny en Fuzzy zo kroelerig worden! Dat is alvast veel leuker dan dat ze veranderen in pit-bulls  :D

Groetjes
Romy

Rianne

Hey Manja! Is er al een eitje?? :D