Sunny, T&S, L&F, Q&M, Y&N, T&R, R&F, N&Y, Chaya, T&Y, P&B, Pareltje, Yara,Amiti

Gestart door ManjaV, 24 december 2005, 10:45:59

« vorige - volgende »

ManjaV

Iedereen bedankt voor het medeleven met Sunny! :D :D :D

Vanmiddag begon hij weer wat suf voor zich uit te staren, en ik had opgemerkt dat hij nog weinig gegeten had (alleen 's ochtends wat trosgierst en zonnebloempitjes), daarom besloot ik wat extra trosgierst op te hangen (hij wilde zijn gewone voer niet) en tot mijn grote geluk viel hij daar meteen op aan. Hij heeft dus aardig wat trosgierst op.
Verder heb ik voor de zekerheid nog even met de Feldkliniek getelefoneerd, er werd mij sowieso aangeraden wat Yakult te geven, en dat heb ik ook gedaan, daarnaast heb ik Osteovit door het water gedaan met flink wat druivensuiker. Ik heb Sunny nog niet zien drinken vandaag, maar hij heeft Yakult gehad, zo een 0,2 ml, dus hij heeft in ieder geval wat vocht binnen.
Hij zit nu normaal op een stokje te dommelen, niet op 1 pootje maar dat komt misschien nog vanavond?




Hoi Yvon,

Soms laten ze me wel schrikken ja.  ::)
De valkjes in de voliere waren al klaar met hun kuurtje, ik heb overigens nog geen uitslag van het onderzoek binnen.
Yariki en Timmy waren vandaag klaar en die heb ik weer terug in de voliere gezet. Ik neem aan dat na veertien dagen kuren de bacterie toch verdwenen moet zijn.
Alleen Calimero zit nog apart en dat vind ik wel een beetje zielig.  :-\ Ze krijgt alleen morgen nog Bactrimel, maar intussen is zij nog lang niet in orde, onder haar rechtervleugel zitten nog steeds van die bruine korstjes, wat door de schimmel veroorzaakt wordt. Ik durf het nog niet aan om haar bij de anderen te zetten. Ze zit nu in de blauwe Imac-kooi, en misschien laat ik haar daar voorlopig in zitten, ze mag ook wel in de Ferplast Beta, maar die vind ik eigenlijk te groot voor haar. Ze kroop vanmiddag toen ze los was, zelf in de Imac-kooi en niet in de Beta. ;D




Hoi Monky,

Ik weet zeker dat de knuffel van Whooshy Sunny veel goeds heeft gedaan. :D Ik hoop dat hij morgen weer flink wat gaat eten.
Ik heb hem gisteren en vandaag gewogen, gisteren woog hij 98 gram, vanochtend 96 en vanmiddag ook 96 gram.




Hoi Romy,

De assistente van de Feldkliniek raadde mij aan, tijdelijk het grit weg te halen en alleen de Osteovit te nemen, omdat daar voldoende kalk in zit.
Ik ben er nog niet helemaal achter wat de oorzaak is van Sunny's dipje, maar ik heb hem en Dreamy wel aan de touwtjes van de touwring zien knabbelen, misschien heeft hij daar wat van binnengekregen en is dit verkeerd gevallen. Ik heb de touwtjes daarom meteen afgeknipt om het zekere voor het onzekere te nemen.
Wat betreft zijn ontlasting: gisteren had Sunny een plakpoepje (net als Flupke). Dat heb ik er af moeten halen. Vanochtend zag zijn ontlasting er wat dunner uit dan normaal, maar tegen de middag leek het weer normaal te zijn. Ik hou het goed in de gaten.




Hoi Mara,

Zeker weten. Ik ben daar ook heel blij mee! :D




Hoi Ann,

Ik hoop ook zeker dat Sunny snel weer de oude is. :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Anja

Hoi Manja,

Fijn te lezen dat Sunny weer aan het opknappen is hoor.

Groetjes Anja

ManjaV

Hoi Anja,

Daar ben ik ook zeer blij mee. :D
Bedankt voor het medeleven!

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Karin

CitaatOverigens viel mij op dat Sunny het ook op drie popjes heeft voorzien: Fuzzy, Dreamy en Perly. 


Eh... heb ik hem niet geleerd hoor  ;D
Ik hoop dat Sunny snel opknapt. Ik denk dat het verstandig is om hem een antibioticakuurtje te geven. Als een valkje suf is gaan bij mij altijd alle alarmbelletjes rinkelen.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ManjaV

Hoi Karin,

Dan is Sunny van nature een charmeur ;D ;D

Vorige week hebben de valkjes in de voliere net een AB-kuur achter de rug gehad (van veertien dagen, Baytril). Denk je dat ik hem weer AB moet geven? Kan dat geen kwaad?
En dan Baytril of Bactrimel? (Ik heb allebei in huis).

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Karin

Citaat van: ManjaV op  1 november 2007, 21:15:36
Hoi Karin,

Dan is Sunny van nature een charmeur ;D ;D

Vorige week hebben de valkjes in de voliere net een AB-kuur achter de rug gehad (van veertien dagen, Baytril). Denk je dat ik hem weer AB moet geven? Kan dat geen kwaad?
En dan Baytril of Bactrimel? (Ik heb allebei in huis).

Groetjes,
Manja


Als je vorige week al baytril hebt gegeven zou ik nu kiezen voor bactrimel, als dat lukt tenminste, wat dat moet rechtstreeks in de bek hè ? Ik zelf zou dan eerder kiezen voor synulox, maar ja, moet je maar net in huis hebben  ;) Misschien ff overleggen met Feld wat hij het beste vindt. En dan een week, niet veel langer. En ik zou hem daarna een schimmelkuurtje geven, omdat door het geven van antibiotica ( en zeker 2 kuurtjes achter elkaar ) schimmels de kans krijgen. Ik zelf gebruik hiervoor nystatine labaz en dan 5 - 10 druppels per 200 ml water 7 - 10 dagen.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ManjaV

Hoi Karin,

Ik heb Sunny ook al druivensuiker (met water) en Yakult gegeven met een spuitje, en dat ging best goed. Calimero krijgt de Bactrimel ook met een spuitje. Ik moet haar 0,1 ml geven en dat veertien dagen lang, moet Sunny dan ook 0,1 ml?
En heeft Bactrimel dezelfde uitwerking als Baytril?
Synolux heb ik niet in huis, maar de fles Bactrimel is nog aardig vol.

Bedankt ook voor de tip over Nystatine Labaz. Ik denk dat het verstandig is dat ik dan dit spul inderdaad door het drinkwater doe, en dat alle valkjes daar dan maar van moeten drinken omdat ze allemaal een AB-kuur achter de rug hebben.
Ik neem aan dat dit spul ook bij Feld te bestellen is?

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Karin

Citaat van: ManjaV op  1 november 2007, 21:39:08
Hoi Karin,

Ik heb Sunny ook al druivensuiker (met water) en Yakult gegeven met een spuitje, en dat ging best goed. Calimero krijgt de Bactrimel ook met een spuitje. Ik moet haar 0,1 ml geven en dat veertien dagen lang, moet Sunny dan ook 0,1 ml?
En heeft Bactrimel dezelfde uitwerking als Baytril?
Synolux heb ik niet in huis, maar de fles Bactrimel is nog aardig vol.

Bedankt ook voor de tip over Nystatine Labaz. Ik denk dat het verstandig is dat ik dan dit spul inderdaad door het drinkwater doe, en dat alle valkjes daar dan maar van moeten drinken omdat ze allemaal een AB-kuur achter de rug hebben.
Ik neem aan dat dit spul ook bij Feld te bestellen is?

Groetjes,
Manja


Ja hoor, kun je gewoon bij Feld bestellen, wordt normaal bij babies gebruikt met spruw. Is calimero ook een valkje ? Dan dezelfde dosering. Anders aanpassen aan het gewicht.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ManjaV

Hoi Karin,

Calimero is ook een valkje inderdaad :D

Vandaag maar even Feld bellen om dat spul te bestellen, lijkt me erg handig.




Zo te zien vanochtend is Sunny wel in zijn normale doen. Hij begon de ochtend met het fluiten van melodietjes voor Dreamy, en sindsdien heb ik hem heel even zien eten (ook zonnenbloempitjes!), maar de rest van zijn taken bestaan vanochtend uit het achtervolgen van Dreamy door de voliere. ;D
Hij laat haar geen moment uit het oog.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

♥Debby♥

Dat klinkt in ieder geval goed Manja.. Succes nog met je valkjes.. ik hoop dat ze allemaal snel weer de oude zijn!


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Romy

Hoi Manja

het lijkt me ook wel dat Sunny al wat beter is. Als hij zo hardnekkig een popje achtervolgt, zal hij zich vast niet meer zo ziekjes voelen!
Ik hoop dat hij terug helemaal de oude wordt!

Groetjes
Romy

*Manon*

Fijn dat het al weer beter gaat met Sunny....
Ja als ze al weer wat 'praatjes' krijgen en vriendjes achter hun willen lopen... ja dan ziet het er inderdaad een stuk beter uit gelukkig.

Groetjes Manon

Anke

Hoi Manja,
Fijn dat Sunny weer wat opknapt!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

ManjaV

Hoi Debbeltje,

Bedankt voor je reactie. :D




Hoi Romy,

Dat hoop ik ook. Vandaag zat hij alweer de hele tijd achter Dreamy aan, en ik heb hem vaker in de voerbak gezien! Dus dat gaat helemaal goedkomen, denk ik!




Hoi Manon,

Dat is waar. Als ze echt ziek zouden zijn, hebben ze ook geen interesse in de anderen.




Hoi Anke,

Bedankt voor je reactie!




UPDATE!

Met Sunny lijkt het weer helemaal de goede kant op te gaan. Gisterenavond vond ik hem er wel weer sufjes bij zitten, dus ik heb hem voor de zekerheid nog wat Yakult gegeven en de warmtelamp vannacht aan laten staan. Zo te zien heeft dat hem goed gedaan, want vandaag heb ik hem al een paar keer uit zijn voerbakje zien eten en ook heeft hij trosgierst op. Ik heb hem ook zien drinken van het water, vermengd met Osteovit en druivensuiker!
Voor de zekerheid had ik vanochtend wat pap in huis gehaald, mocht ik vinden dat hij teveel afvalt, kan ik hem altijd wat geven. Ook heb ik wat extra druivensuiker gekocht, want die was al bijna op.

Dan nu erg leuk nieuws: sinds gisteren zit Dreamy kippetje voor Sunny! :D :D :D
Ik had al de indruk dat ze dat op gegeven moment zou gaan doen, want ze achtervolgt Sunny overal (omgekeerd ook) en raakt helemaal in paniek als ik hem even meeneem. Dan begint ze echt heel hard te roepen.
Gisteren toen Carcoline er was, zagen we dat Dreamy Sunny eventjes kroelde. En gisterenavond zat ze dus voor het eerst kippetje voor Sunny. Sunny zat namelijk allerlei melodietjes te fluiten, maar ging daar onverstoorbaar mee door. Hij klom dus niet bovenop haar. ;D Maar hij versierde haar dus wel.
Het aparte is, dat Mikki dit ook altijd deed en Mikki heb ik nooit bovenop Dreamy zien zitten, alhoewel ze echt een koppeltje waren. Nu maar hopen dat Sunny wel doorkrijgt hoe het moet!
Vandaag zat Dreamy al twee keer kippetje voor Sunny.

Timmy vond het helemaal niet leuk dat ik Dreamy en Sunny in de Ferplast Beta heb gezet, want hij begon gisterenavond en vandaag heel hard te roepen en zenuwachtig heen en weer te lopen. Ook Daisy was het er niet mee eens, zij wilde naar Sunny toe. Terwijl ze nu eigenlijk een koppeltje met Kuifje is. ;D ;D ;D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Romy

Hoi Manja

Wat leuk zeg dat het terug goed gaat met Sunny! Daar ben ik heel erg blij om! Je hebt hem echt heel goed verzorgd en daarom is hij snel terug opgeknapt. Heel goed van je!

Waauw zeg, Dreamy en Sunny zijn nu écht wel een koppeltje!
Sunny is echt wel een gentleman he! Eerst het popje versieren, netjes en vroom, en pas daarna the real thing  ;D. Ja hoor, je hebt je valkjes erg goed opgevoed  :P
Ik ben heel benieuwd of er wat meer van komt  :D

Groetjes
Romy