Sunny, T&S, L&F, Q&M, Y&N, T&R, R&F, N&Y, Chaya, T&Y, P&B, Pareltje, Yara,Amiti

Gestart door ManjaV, 24 december 2005, 10:45:59

« vorige - volgende »

ManjaV

Hoi Mara,

Wat leuk dat Duits je goed ligt! Leuk om eens een positieve reactie te krijgen op 'Duits' in zijn algemeen, want vaak reageren mensen meer in de trant van dat ze er nooit wat van begrepen. ;D Op school dan he. Wat leuk dat je vlak aan de grens woont, bij welke Duitse stad in de buurt?
Het is zeker niet altijd makkelijk om aan pubers les te geven. Het kan heel zwaar zijn. Maar ook wel weer leuk. ;D
Wat voor leiding moest je geven aan die groep van 50?

Ja, dat is wel zielig, Calimerootje alleen in zo een grote voliere. ;D Ik zie het ook idd voor me.
Ik heb iig nu de beschikking dan over twee volieres en de Ferplast Beta. Keuze genoeg en de valkjes moeten zo voldoende ruimte krijgen. Nu moet ik alleen nog wel de stokken, zittouwen e.d. voor de nieuwe voliere kopen. Dat is ook aardig prijzig.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Mara

Hoi Manja

Wij wonen in de buurt van Kevelaer, tenminste, dat is de bekendste Duitse stad bij ons in de buurt denk ik. Maar we zijn ook zo in Keulen, Aken en Düsseldorf. Ook tanken doen we in Duitsland, het scheelt zich nog steeds dik 10-15 cent met de pompen aan deze kant. Hier werd op zondagmorgen altijd naar Die Sendung mit der Maus gekeken, een heel informatief en leuk programma voor kinderen, soms kijk ik er nu ook nog wel eens naar want er worden echt leuke dingen uitgelegd. Ik was afdelingschef in een supermarkt op de kruidenierswaren (houdbare producten) en dat was echt niet makkelijk hoor, vooral als ze altijd menen hun gang te mogen gaan.

Kun je niet zelf wat leuke dingetjes voor de voliere in elkaar knutselen? Ik ben nu al dingen aan het maken voor het nieuwe nachthok dat we hier gaan krijgen, maar het schiet bij mij niet echt op (druk met werk en dan geen puf meer).

Ik heb trouwens de filmpjes geupload en in mijn boekje geplaatst. Misschien vind je ze wel leuk om te zien.

mara

Anke

Citaat van: ManjaV op  5 augustus 2007, 16:40:59
Ja, dat is wel zielig, Calimerootje alleen in zo een grote voliere. ;D Ik zie het ook idd voor me.
Ik heb iig nu de beschikking dan over twee volieres en de Ferplast Beta. Keuze genoeg en de valkjes moeten zo voldoende ruimte krijgen. Nu moet ik alleen nog wel de stokken, zittouwen e.d. voor de nieuwe voliere kopen. Dat is ook aardig prijzig.

Groetjes,
Manja


Hoi Manja,
Ja hoor als ik ervoor kan zorgen dat mijn Valkjes gezonder worden... dan doe ik dat graag. En Max krijgt het bij Yvon ook al in de voliere dus die is er al aan gewend aan dat zure water ;)

Wat heb je voor voliere gekocht?
Ik heb namelijk voor mijn binnen voliere bij de plaatselijke houthandel de stokken laten zagen.
Voor iets van 6 euro had ik 8 zitstokken van 21mm doorsnee en 60 cm lang inclusief de gewenste inzagingen om de stokken door de traslies te kunnen steken :)
Dat vond ik helemaal niet duur.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

ManjaV

Hoi Mara,

Ja, Kevelaer, bekend, ook in de buurt van Kleve. Ben ik het afgelopen jaar een paar keer geweest! Mooie omgeving.

Die Sendung mit der Maus...lijkt me erg leuk voor de leerlingen, weet je op welk net het is? Ik kan alleen ARD en ZDF ontvangen, dus ik hoop eigenlijk op een van deze twee. ;D

Tanken is zeker stukken goedkoper, boodschappen trouwens ook.

Ik zal zo naar je filmpje gaan kijken, ben benieuwd! :D

Ik ben niet zo een knutselaar, ik heb ook geen spullen ervoor in huis! Misschien als ik die spullen had, dat ik dan wel wat kan maken.




Hoi Anke,

Het is een Ferplast maar de naam ervan weet ik niet. Hij lijkt op de Aria die ik nu heb.
Die zes euro voor de stokken is zeker niet duur! Goede tip om eens bij de houthandel langs te gaan. Moet ik eerst opzoeken waar ze die hier hebben. ;D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Anke

Hallo,
Tja het is wel een mooie benaming die ik heb gegeven.
Het is gewoon een schilders/aannemers bedrijf die er een winkel bij hebben ;D Voor al die handige doe het zelvers ;)
Maar dus ook voor mij :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja


Mara

Hoi Manja

Die Sendung mit der Maus komt zondagmorgen op de ARD om 11.30. Het is erg leerzaam en ook de dingen die ze uitleggen, altijd leuk. Ook de filmpjes die tussendoor komen, al zullen grotere ze saai vinden.

Mara

*Yvon

Hoi hoi

Allereerst :
GEFELICITEERD MET JE NIEUWE BAAN !!   ;D
Heb je het toch nog allemaal voor elkaar gekregen.  ;)

Met Jerry gaat het helemaal goed.
Hij is wel de enigste die heel erg vaak nog om eten vraagt bij Tino.
Vandaag wilde hij niet opstappen en vloog elke keer met de andere mee.  :-\
Hopelijk gaat hij het morgen beter doen.
Dan ga ik wel de voliere in als het dutjestijd is.  ;)
Ik ben benieuwd naar de nieuwe foto's die je gaat maken.  ;) ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

ManjaV

Hoi Mara,

Bedankt voor je tip. Ik ga a.s. zondag de video programmeren. :D




Hoi Yvon,

Bedankt voor je felicitaties! :D Idd toch gelukt. Ze vroegen vanochtend aan mij of ik eventueel wel beschikbaar wil blijven om de ander in te werken en om wat extra werk te doen. Freelance dus. Dat vond ik wel een goed plan. Extra geld is mooi meegenomen. :D :D :D

Fijn om te horen dat het met Jerry goed gaat. Eigenlijk wel lief dat hij nog steeds om voer bedelt bij Tino.  :-* :-*
Maar dat gaat vanzelf wel over.
Ik zal idd ook weer eens foto's maken. ;) Ik weet nog niet wanneer. ;D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Monky

Hey Manja,

Nogmaals gefeliciteerd met je nieuwe baan  ;D

Ik begrijp dat ze het niet erg vonden dat je niet je jaarcontract afmaakte  ;D You go girl!!!

JJJJAAAAAA!!!! FFFFOOOOOOOTTTTTOOOOOO'SSSSSS  ;D ;D ;D

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Manja

Gefeliciteerd met je nieuwe job! Ik hoop heel erg dat deze je beter gaat bevallen dan je vorige job.

Weet je al wanneer Jerry bij jullie mag komen wonen?
Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe kooi en de indeling ervan!

Groetjes
Romy

ManjaV

Hoi Monky,

Thanks! :D :D :D
En waarom begrijp je het? Vanwege de lange lunch? ;D




Hoi Romy,

Ook bedankt voor je felicitaties!

Ik weet niet precies wanneer Jerry hier mag komen wonen. Ik denk zelf toch binnen een week of wat!

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

jolandaW

Hallo Manja,

Eindelijk weer eens tijd voor de pc en voor jouw dagboekje (en de mijne)
Ik had eergister al alles bij gelezen bij je maar had geen tijd meer na al dat lezen om te reageren.
Nu ik late dienst heb moest ik van mezelf vanochtend maar eens mijn eigen boekje bij werken en alles wat er van af eergister bij geschreven was bij jou bij lezen.

Nu zal ik je eerst maar eens feliciteren met ten eerste je uitbreiding van vogels. Gefeliciteerd met Jerry dus.
en dan ten tweede met je nieuwe baan.
Ik hoop dat je een hoop makke leerlingen krijgt in de klas want ze kunnen nog al vervelend zijn tegenwoordig (vroeger ook hoor) maar ik ga er van uit dat je ze wel aan kan ;D
Ik wilde vroeger ook graag voor de klas staan maar dat is mij helaas nooit gelukt en ik kwam ook op kantoor terecht dus ik weet hoe dat kan zijn en is ook niets voor mij.
Vandaar dat ik op de lijnbussen rijdt dan kom je nog eens wat mensen tegen. en maak je ook nog eens wat mee.

Nu nog even terug komend op het aantal valken dat je nu bij elkaar gespaard hebt ;D Ik denk zelf dat je nooit meer moet zeggen dat je maximaal zoveel neemt in huis omdat het anders te vol wordt want de gezinsuitbreiding blijft door gaan bij jou ;D ;D ;D En het is natuurlijk zo waar er 10 eten kunnen er ook 11 eten of 12 of 13 of 14 of.........(ga maar niet door met tellen denk ik ;)
Maar ik moet zeggen dat ik het heel leuk vind en dat ik snap dat het eind zoek is hoor want ze zijn allemaal zo lief en hebben allemaal toch weer een ander karakter en eigennaardigheden.
Ik zelf moet ook echt mezelf tegen houden als ik weer eens een vogel tegen kom die zo lief is of zo mooi.
Maar ik moet ook stoppen nu want 8 valken en inmiddels 14 grasjes moet toch genoeg zijn (hoop ik)
Maar ik blijf je dagboek volgen en vind Jerry op de foto een hele lieverd.

groetjes Jolanda

*Esther*

Hoi Manja,

Ik had achter jou geen leerkracht gezocht :-[ ;)
Een nieuwe baan geeft vaak weer nieuwe energie! Wanneer starten bij jullie de scholen weer?

Ik heb niet alles terug gelezen vanaf mijn vakantie;
wat voor voliere ga je maken? Binnen of buiten? Heb je er wat hulp bij? Ik vond het veel werk hoor.
Op dit moment heb ik niet zo veel in de voliere hangen, ze vinden het erg leuk om lekker rond te kunnen vliegen.
Waar ik ook nog wel eens wat weg haal, is bij krinkloop winkels. Bv kransen van wilg oid. Vinden ze geweldig om op t schommelen en uiteindelijk te slopen! ;D

groetjes Esther

ManjaV

Hoi Jolanda,

Bedankt voor je felicitaties! Ik kan niet wachten totdat Jerry komt. Het is nog eventjes geduld hebben, want hij is nu vijf weekjes oud.

Wat leuk dat je ook graag voor de klas wilde staan! Buschauffeuse zijn klinkt daarentegen ook wel weer leuk, zeker gezien de mensen die je ontmoet. Maar je zal ook wel eens agressieve mensen tegenkomen he? Dat is in het onderwijs ook zo. Op de ene school meer dan de andere.

Haha ;D inderdaad blijft de gezinsuitbreiding maar doorgaan. De max was eerst echt 8, maar toen kwam Calimero erbij en het kleintje Perly...enz.....en uiteindelijk wil ik gewoon 6 popjes en 6 mannen, dus na Jerry nog een mannetje te gaan. :D
Acht valkjes en veertien grasjes bij jou is ook heel veel....maar wel zo gezellig denk ik. :D :D :D Het is inderdaad heel leuk om te zien dat elk valkje zo zijn eigen dingetje heeft....zijn eigen karaktrek...




Hoi Esther,

Haha ;D ;D waarom niet?
De scholen starten eind augustus, ik begin pas in september.

Ik maak zelf geen voliere, maar heb via Marktplaats een kamervoliere erbij gekocht. Ik heb er al 1 staan en nog een hele grote kooi. Dus dan heb ik genoeg ruimte voor de valkjes. Het is een Ferplast maar welk type weet ik niet. Hij lijkt wat op die ik nu heb staan, een Ferplast Aria.
Wat een goede tip om eens bij de kringloopwinkels te gaan kijken. Daar had ik nog niet bij stilgestaan! Dus...bedankt! :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki