Sunny, T&S, L&F, Q&M, Y&N, T&R, R&F, N&Y, Chaya, T&Y, P&B, Pareltje, Yara,Amiti

Gestart door ManjaV, 24 december 2005, 10:45:59

« vorige - volgende »

carco

Bij jou dus ook heel spannend, en zeer benieuwd.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*Yvon

Hoi hoi

Bij  jou kan dus ook nog vanalles gebeuren.
En heb je het blok nog niet binnen?
Als Timmy nou zo snel leert,zou je die vogelgeluidjes eens een aantal dagen overdags aan kunnen zetten als je er niet bent. ;)
Volgens mij heb je dan na een paar weken een gemengde voliere in huis.  ;) ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

•=Bonnie=•

haha al die verschillende geluiden zou wel heel leuk zijn inderdaad. Ik heb hier een mannetje dat heel erg raar fluit. Maar ik vermoed dat ie door andere vogels dan door valkjes is opgevoed want hij beweegt er ook niet valkjes achtig bij :)

ManjaV

Hey Caroline,

Zeker spannend! :D :D :D
Trouwens Timmy had gisteren weer een klein wondje tussen zijn neusdopjes.  :-\ Misschien toch Mikki die hapt?  ::) Alhoewel ik ze meestal samen kroel....
En natuurlijk gebeurt het als ik er niet ben.
Het was niet erg, maar toch...




Hey Yvon,

Nou, dat is een goeie van je. Dat ga ik zeker doen. Als je ziet, hoe snel Timmy alle geluidjes van de andere valkjes heeft opgepikt. Hij doet niet alleen Mikki, Sunny en de ekster na ;D maar ook de popjes die verschillende geluidjes kunnen (zoals Daisy en Yariki). Hij gebruikt ze dus allemaal door elkaar.




Hey Bonnie,

Dat is inderdaad heel leuk. Stel je voor, heb je een valkje dat fluit als een nachtegaal, of als een zanglijster. ;D
Wat grappig dat jij ook een mannetje hebt dat anders dan de anderen fluit. Herken je de melodietjes?
En nu ben ik wel heel benieuwd hoe hij er dan bij beweegt?
Grappig lijkt me dat om te zien! :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

•=Bonnie=•

Citaat van: ManjaV op  3 april 2007, 07:25:26
Wat grappig dat jij ook een mannetje hebt dat anders dan de anderen fluit. Herken je de melodietjes?
En nu ben ik wel heel benieuwd hoe hij er dan bij beweegt?
Grappig lijkt me dat om te zien! :D


Hoi Manja,

Nee helaas herken ik de melodietjes niet, het is in elk geval een kromsnavel soort, misschien een roodrug of een rosella maar ik heb geen vergelijk.

Hij krast een krakerig "krieeeeeeeiiiiiiip, krieeeeeeeiiiiiiip, krieeeeeeeiiiiiiip, krieeeeeeeiiiiiiip, krieeeeeeeiiiiiiip" en terwijl ie dat doet tikt ie met zijn snavel bij elke "krieeeeeeeiiiiiiip" op de zitstok. Ik heb geen  filmoptie in mijn camera anders zou ik wel een filmpje maken :)

Verder heeft ie een lokfluitje dat ik geen van de andere valkjes ooit heb horen doen. Hij paart ook anders, ik zag heb achterstevoren op Robijn zitten  ;D

ManjaV

Hey Bonnie,

Wat een grappig valkje heb jij ;D Ik zie het voor me hoe hij dat geluidje maakt en er de hele tijd bij tikt. ;D Ik vind het sowieso grappig als ze tikken. Mikki tikt ook heel vaak op van alles en nog wat. Vooral 's avonds laat. ;D

Achterstevoren paren?  :o ;D Ja, die kunst heeft hij zeker van een andere vogelsoort afgekeken. Ik heb dat nog nooit gezien!

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

•=Bonnie=•

Citaat van: ManjaV op  3 april 2007, 15:48:14
Hey Bonnie,

Wat een grappig valkje heb jij ;D Ik zie het voor me hoe hij dat geluidje maakt en er de hele tijd bij tikt. ;D Ik vind het sowieso grappig als ze tikken. Mikki tikt ook heel vaak op van alles en nog wat. Vooral 's avonds laat. ;D

Achterstevoren paren?  :o ;D Ja, die kunst heeft hij zeker van een andere vogelsoort afgekeken. Ik heb dat nog nooit gezien!

Groetjes,
Manja


Hey Manja,

Ja het is net alsof ie dat rare "piepbeest met een schorre keel" geluid eruit tikt. Het ziet er erg komisch uit. En dat paren... hij spoort niet helemaal denk ik.

ManjaV

Hoi Bonnie,

Zo een piepbeestje heb ik ook ;D
Het is wel heel gezellig, een valkje dat net even anders is dan de andere. :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

ManjaV

HET BLOK IS ER! :D :D :D :D :D

En Mikki is er meteen ingesprongen en zit allemaal geluidjes te maken. Dreamy zit heel zenuwachtig nu voor de ingang! En Mikki tikt en tikt maar en fluit melodietjes. ;D

Het is echt een heel mooi blok geworden, met dank aan Villa Vliegbrigade! Ze hebben het op mijn wensen gemaakt en het blok past perfect! :D :D :D
Ook zat er een verrassing bij: 2 sepia's, een eierraper en een mineralenblok. Echt heel gaaf!

Groetjes,
Manja :D :D :D :D


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Anja

Hoi Manja,

wat goed dat het blok op maat is gemaakt. En wat leuk die verrassingen.
Het is spannend hier.

Groetjes Anja

Romy

Hoi Manja

Wat gaat dat hard met Mikki zeg! Alsof hij erop zat te wachten!  :P Ik ben erg benieuwd naar het vervolg  :D

Groetjes
Romy

*Yvon

Hoi hoi

Zo,hehe....  ;D
Nou kunnen Mikki en Dreamy ervoor gaan.
Gelukkig is het blok in 1X goed en kon je hem gelijk ophangen.
Ze hebben er echt zin in,dat zie je wel doordat ze er gelijk interesse in tonen. ;) ;D
Veel kijkplezier !!  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

ManjaV

Hoi Anja,

Het is zeker spannend. Het wordt nu de komende dagen afwachten wat ze gaan doen. ;)




Hey Romy,

Ja, Mikki was wel erg snel. Dreamy durfde nog niet zo goed. Maar dat komt vast nog. :D




Hey Yvon,

Ja, nu kunnen ze doen wat ze willen! Mikki ziet het volgens mij al echt zitten, want je had hem moeten horen in het blok! Hij floot allerlei melodietjes, was hard aan het tikken en riep ook de hele tijd zijn eigen naam. ;D Zo lief.
Ik ben benieuwd hoe het zich verder gaat ontwikkelen.

Groetjes,
Manja





MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Monky

Hi Manja,

Je hebt weer leuke foto's geplaatst.
Vooral Mikki (is het geloof ik) die met het spiegeltje speelt  :D
Ik kan het gewoon helemaal zien gebeuren  ;D
Mikki is een gewone wildkleur zonder parels, toch? En Sunny met parels?


:-* :-* :-*

Je hebt het blok er nu dus ingehangen  :D
Heb je nu Mikki en Dreamy apart zitten? Of laat je iedereen bij elkaar?

Ik ben benieuwd of ze er ook echt wat mee gaan doen  :D

Groetjes,
Monky


ManjaV

Hoi Monky,

Bedankt voor je berichtje en de complimenten! :D
Ja, Mikki speelt altijd met het spiegeltje. Beter gezegd nog: hij flirt ermee. ;D ;D ;D
Mikki is inderdaad een gewone wildkleur (wel met een split, want hij heeft witte vlekjes in zijn nekje) en Sunny is een geparelde wildkleur. Op die foto kan je het verschil goed zien he? Bij Sunny zie je namelijk nog wat pareltjes zitten. :D
Het blok hangt er nu in en Mikki en Dreamy zitten apart. Wel vlogen ze gisterenavond laat weer de voliere in om te gaan slapen  ::) ik heb ze toen maar laten zitten. ;D Ze zitten namelijk altijd op een vast plekje. ;D ;D

En dan nog wat mafs: net zat Yariki op mijn hand en Timmy sprong er bovenop om te wipwappen! ;D
Ze vielen vrijwel meteen van mijn hand...maar goed...het was wel maf.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki