Sunny, T&S, L&F, Q&M, Y&N, T&R, R&F, N&Y, Chaya, T&Y, P&B, Pareltje, Yara,Amiti

Gestart door ManjaV, 24 december 2005, 10:45:59

« vorige - volgende »

ManjaV

Hoi Anja,

Ja, de mannetjes hier kunnen een paar woordjes zeggen, dat hebben ze allemaal van Mikki geleerd ;D en Mikki natuurlijk van mij. ;D ;)
Sunny heeft inderdaad elke dag een ander popje dat hij achterna zit.
Maar kroelen doet hij alleen met Fuzzy, misschien zegt dit toch wat.
Alhoewel je het nooit weet met die valkjes. Ik las ergens dat jij schreef dat enkele van jouw popjes zich als mannetjes gedragen ;D ;D Dat vond ik heel grappig.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Anja

Hoi Manja,

Ik heb een albinopopje dat fluit en een cinnamon popje dat loopt alsof ze een mannetje is.
Rare beesten af en toe hoor. Je blijft ermee lachen.

Groetjes Anja

Mara

Hoi Manja

Ik heb een bonte valkparkiet en het is een popje, tenminste dat denk ik, maar ze fluit als een mannetje...

Groetjes

mara

*Yvon

Hoi hoi

Zie je? Dan hebben ze die talenten toch echt van jou .  ;) ;D
En hoe gaat het lopen?
Gaat dat alweer wat gemakkelijker?

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

ManjaV

Hoi Anja,

Ja inderdaad, je blijft lachen met die vogeltjes. :D :D

Hoi Mara,

Weet je zeker dat het een popje is? ;D ;D Misschien is het toch een mannetje. ;) Maar een popje kan zeker weten ook wel melodietjes fluiten. Alleen niet zo veel en de intonatie is vaak anders.

Hey Yvon,

Daar ben ik weer eens. ;D
Het lopen gaat weer veel beter (alhoewel het langzaam gaat ;D)
Maar autorijden gaat ook weer gelukkig. ;)

Groetjes,
Manja

Romy

Hoi Manja

Wat fijn om te horen dat het beter met je gaat. Het zal wel een hele verbetering zijn dat je opnieuw kan autorijden!Hoe lang moet je nog fysio volgen?

Groetjes
Romy

ManjaV

Hoi Romy,

Bedankt voor je berichtje! :D Ik heb eigenlijk geen idee hoe lang ik naar de fysio moet... ::) dat zal nog wel een paar weekjes duren.
Volgende week heeft ze vakantie dus ik ook, zei ze... ::) ;D

Update!

Met de valkjes gaat alles goed (jazeker, nog steeds gelukkig). Timmy is een erg ondernemend valkje en vliegt af en toe weg met stukjes van mijn armband.  ::) ;D Vervolgens gaat hij ergens zitten en kwettert er op los, nu begint hij ook al melodietjes na te doen van Mikki en Sunny. Lief! :D

Overdag zitten Fuzzy en Sunny apart (lekker de ruimte) en 's avonds mogen ze van mij gezellig bij de anderen in de voliere. Ze hebben ieder dan hun eigen plekje waar ze heerlijk dommelen.
Fuzzy en Sunny blijven kroelen maar Sunny vliegt nog steeds dan de een achterna, dan de ander.

Mikki is zoals altijd op zoek naar zijn spiegeltje en als het spiegeltje er niet is, fluit hij heel blij allerlei melodietjes naar Sunny en springt met de vleugeltjes wijd om Sunny heen. ;D ;D
Die vindt dat wel grappig en gaat vervolgens hetzelfde doen. :D

Yariki knabbelt graag aan mijn afstandsbediening dus die ligt tegenwoordig ondersteboven. ;D Verder vliegt zij vooral graag mij achterna...

Goed...dan Dreamy...knuffelvalkje...echt een schatje...en Daisy...haar kuifveertjes beginnen weer prachtig terug te groeien! :D :D :D
Misschien als ze eenmaal aangegroeid zijn, dat Sunny niet meer plukt, dat zou fijn zijn.

Verder blijft het triest dat Charlie van Caroline is overleden, dat was zo een lief valkje, ze leek echt op mijn Dreamy.  :'( :'(
Helaas gebeuren deze dingen ook...

Hopelijk kan ik binnenkort weer eens wat foto's plaatsen van de 'gang' hier. ;)

Groetjes,
Manja

ManjaV

Vanochtend stond ik bij de kooi...begint Fuzzy ineens over te geven...en te slingeren met haar kopje...
Nou, dit heb ik een keer eerder meegemaakt natuurlijk met Mikki, dus ik belde meteen Feld en vroeg wat ik het beste kon doen. Ik werd geadviseerd langs te komen dus dat heb ik gelijk gedaan.
Ik werd, toen ik daar was aangekomen, heel goed geholpen door Chantal. Ze onderzocht Fuzzy en uiteindelijk onderzocht ze ook haar kropje d.m.v. een wattenstaafje. Het bleek dat Fuzzy wat bacterieën in haar kropje had.
Nu heeft ze dus twee soorten medicijnen: Baytril voor door het drinkwater en Nystatine/Prepulsid voor haar kropje. Dit moet ik twee keer per dag met een spuitje toedienen.
Arme Fuzzy.  :-\ Ik hoop nu toch echt dat dit het laatste is voor haar en dat ze daarna als een gezond valkje door het leven mag gaan.
Ik was er gelukkig heel snel bij en wist dat ik meteen naar de DA moest (dit door mijn ervaringen met Mikki).
Nu maar hopen dat ze helemaal beter wordt. Op dit moment eet ze alweer wat en drinkt ze ook aardig wat (dat is goed, want de Baytril zit er al doorheen) en ze trippelt op de grond en speelt met haar speeltjes. Ik hoop dat dit een goed teken is.
Ze zit even alleen zodat ze alle kans krijgt om op te knappen.

Groetjes,
Manja

Caroline

Hè getsie, balen joh.  :-\

Heel veel sterkte met haar.

Fuzzy dikke  :-* :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anja

Hoi Manja,

Goed dat je er zo snel bij was zeg.
Het is nooit leuk als je valkjes ziek worden.
Heel veel sterkte en geef hem maar een dikke knuffel van me.

Moet je terug komen bij Dr. Feld?

Groetjes Anja

ManjaV

Hey Caroline,

Dank je :D
Ik geef Fuzzy een kusje van je. :D

Hoi Anja,

Ja, ik was blij dat ik thuis was. Gelukkig maar he.
En Fuzzy heeft al zoveel meegemaakt.
Ik zal haar zeker een knuffel van je geven :D :D :D
Ik hoef niet terug te gaan naar Feld, tenzij het verslechtert...maar Chantal dacht dat het al snel beter moet gaan met haar...dus ga ik daar maar van uit!

Groetjes,
Manja

Anja

Hoi Manja,

Idd we gaan van de goede kant uit.

Sterkte.

Groetjes Anja

ManjaV

Hoi Anja,

Thx :D

Op dit moment slaapt Fuzzy op 1 pootje, volgens mij is dat wel een goed teken. Ze zit daarbij te knarsen met haar snaveltje...

Groetjes,
Manja

Anja

Hoi Manja,

Dat lijkt mij ook een heel goed teken.
Hou hem maar goed in de gaten.

Groetjes Anja

ManjaV

Hoi Anja,

Dat zal ik zeker doen! :D

Even een kleine update m.b.t. Fuzzy:

Ze heeft haar hele trosgierststengel opgegeten en alles binnengehouden. Daarnaast heeft ze ook wat van haar normale voer gegeten. Verder heeft ze vooral aardig wat gedronken dus AB heeft ze ook binnengehad. Vanavond moet ik haar nog een keertje het andere medicijn toedienen.
Voor zover ik kan zien, gaat het goed. Ze slaapt nu op 1 pootje en ik heb Sunny naast haar gezet, zodat ze wat extra warmte heeft.
Het is toch niet besmettelijk en aangezien het al veel beter gaat, vind ik het wel verantwoord.
Haar ontlasting ziet er overigens goed uit, dus dit is een pluspunt.

En dan nog een grappig nieuwtje:

Toen Sunny vandaag in de voliere zat, begon hij ineens allerlei melodietjes te fluiten naar Yariki! En zij ging kippetje voor hem zitten en piepen! Dit is nog niet eerder gebeurd! :D
Het lijkt erop alsof Sunny nu vier dames het hof aan het maken is. ;D ;D

Groetjes,
Manja