Sunny, T&S, L&F, Q&M, Y&N, T&R, R&F, N&Y, Chaya, T&Y, P&B, Pareltje, Yara,Amiti

Gestart door ManjaV, 24 december 2005, 10:45:59

« vorige - volgende »

ManjaV

Hoi Anja,

Leuk he, die foto's. :D En ja, met Fuzzy gaat het echt de goede kant op. Ze zit tegenwoordig als een bolletje veren op mijn vinger. ;D Heel ontspannen dus. ;)

Hey Yvon,

Hmm ja....dat wordt echt iedereen apart kroelen hoor! Maar soms heb ik er ook twee of drie tegelijk! ;D En nog maar heel eventjes wachten, dan kan ik Timmy ook kroelen. :D

Hey Mariska,

Wat leuk dat je er weer bent! :D :D :D Geen griep meer? Ik ga zo weer eens je dagboekje lezen. Ik zat er gisteren nog aan te denken je dagboekje weer eens naar pagina 1 te halen. ;D ;D
Hier gaat alles goed! Zoals je misschien nu weet, komt Timmy (een kleintje van Carco) bij mij wonen. ;D ;D ;D ;D ;D ;D Ja ja, ;) ;) hihi...toch nog een mannetje hoor! Want Fuzzy blijkt uiteindelijk een popje te zijn, ze zit nu al kippetje voor Sunny! :D
Verder gaat alles ok, zit alleen nu in het gips door een operatie aan mijn voet!

Liefs,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Lin

Hey Manja,

eindelijk weer eens de dagboeken langs. Ik lees hier alleen maar goed nieuws dat Timmy er al bijna is. Hoe oud is Timmy nu? Over de 6 weken toch al? Donkere pootjes zie ik hier wel bij mijn wildkleur en witmasker. Het verschilt echt per valkje.

En Yariki heeft scherpe nageltjes dus. Zit ze in een andere kooi met andere stokken misschien?

Ik hoop voor je dat Fuzzy ook wat tammer wordt. en daisy moet niet zo gewillig zijn hoor! :-X straks zit je met allemaal eitjes.

Hoe vond yariki de douche?

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

ManjaV

Hey Lin,

Timmy is inderdaad al iets van zes weken, volgens mij bijna zeven. Helemaal precies weet ik het niet. ;) Het zal toch niet lang duren of Timmy zal hier ook zijn. Het zou leuk zijn, als hij op den duur Yariki uitzoekt als zijn partner. Maar je weet nooit hoe dat zal verlopen in de valkjeswereld. ;D

Yariki zit in precies dezelfde voliere als de andere valkjes. Sowieso heeft de een altijd scherpere nageltjes dan de ander, valt me op. Ik denk trouwens dat het alleen het puntje is wat scherp is, te lang zijn ze niet.

Nou, Daisy is idd gewillig he? Ze vindt het best als Sunny haar plukt. Ik vind het niet zo leuk, want soms probeert hij een veertje eruit te trekken, dat dan niet lukt, en dan gaat het bloeden. Met als gevolg dat ik het veertje weer moet verwijderen.  :-\ Toevallig moest ik dit vanochtend ook doen.
Allemaal eitjes, stel je voor! :o

Yariki vindt de douche onder de plantenspuit ook altijd heerlijk. Ze gaat dan helemaal op de kop hangen en spreidt haar vleugeltjes. Aan het einde van de douche is ze altijd kletsnat. ;D Dat vind ik er heel lief uitzien.  :-*
Het leuke van Yariki is ook dat ze af en toe heel zachtjes begint te fluiten. Dat klinkt zo lief. Daisy doet dat ook, alleen iets harder. Sommige popjes hebben wel een klein repertoire, heb ik gemerkt. ;)

Groetjes,
Manja

ManjaV

Net wat leuks meegemaakt:

Ik had nog een paar eitjes van Hedwig, een valkje van Caroline (carco). Ik legde er eentje in de voliere neer om te zien wat mijn valkjes zouden doen. Gaat Fuzzy er heel lief naar toe en schuift het eitje met haar snaveltje onder zich! :D :D ;D Zo lief was dat! Vervolgens mocht er niemand bij komen. ;D
Uiteindelijk lukte het Dreamy, Yariki en Daisy (de andere popjes) ook om het eitje eventjes bij zich te hebben.
Ik vind het zo lief! Zo zie je maar dat hun instinct gelijk zegt wat ze met de eitjes moeten doen.

Groetjes,
Manja

Anja

Hoi Manja,

Dat moet een heel mooi gezicht zijn geweest.
De volgende keer wel foto's maken  ;D ;D ;D

Groetjes Anja

Caroline

Ach wat lief.

Ik zie hier ook als ze de broed blok 1 dag hebben, en ze zitten er in dan vallen ze je ook al meteen aan. Instinct.  ;)

Groetjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Dat zou een heel mooi filmpje geweest zijn.  ;) ;D
Ik heb eens een filmpje van iemand gezien,die had 2 mannen die een eitje geadopteerd hadden.  ;D ;D
Volgensmij was het ook iemand van het forum,maar weet niet meer wie.  ???

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Thnx Carolien.  ;D
Ik heb het even opgezocht en gevonden.  ;D
http://www.youtube.com/watch?v=n9TnNhcwJWU
De 2 heren die een eitje krijgen.  ;D ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Monky

Hi Manja,

Hoe gaat het met je pootje?

Lukt het al weer wat om Fuzzy weer tam te krijgen?
Wordt Timmy je nieuwe valkje? Ik ga zo eens rondsnuffelen. Kijken of ik wat foto's kan vinden van je kleine Timmy  ;D

Wat schattig dat ze allemaal zo met het ei bezig zijn. Het worden allemaal vast goeie ouders  ;D ;D ;D

Groetjes,
Monky

ManjaV

Hoi Anja,

Het was echt een schattig gezicht! :D

Hey Caroline,

Ja, apart he? Ik vind het zo bijzonder!

Hey Yvon,

Ik heb het filmpje bekeken. Het is zo lief om te zien hoe zorgzaam ze kunnen zijn voor een eitje dat niet eens van hun is! :D

Hey Monky,

Gezellig dat je er ook weer bent! :D :D
Het gaat wel met het voetje. Ik moet nog twee weken in het gips en daarna mag het er eindelijk af! Ik heb wel af en toe nog last van pijn, dat is niet zo leuk. Maar over het algemeen gaat het steeds beter.

Fuzzy tam krijgen lukt goed. Alhoewel ik haar nu niet echt apart kan nemen. Maar ze vindt het zeker niet eng op mijn vinger en zit ook bij mij op de schouder.

Timmy is idd het nieuwe valkje. Als mijn voetje zich goed houdt, ga ik hem eindelijk vrijdag bekijken. ;) De foto's staan wat meer terug, denk ik.

Het is zo leuk om ze met het ei bezig te zien. Ik legde er gisteren een tweede eitje bij en toen schoof Fuzzy twee eitjes onder zich. Zoooo lief.....En nu zijn alle popjes er in geïnteresseerd. En ook Sunny toonde interesse. Ik ben benieuwd of ze een keertje paren (Sunny met Fuzzy bijvoorbeeld) want tot nu toe heb ik nog niets gezien. Wel vormen Sunny en Fuzzy volgens mij nu een koppeltje.
Ze vliegen elkaar overal achterna, kroelen met elkaar, Sunny fluit melodietjes naar haar en Fuzzy zit kippetje. ;D ;D
Ik denk ook wel dat ze allemaal goede ouders zouden kunnen zijn. Het feit dat ze zich allemaal over een vreemd eitje ontfermen, zegt toch ook heel wat! :D

Groetjes,
Manja

Monky

Oh ja!!! Die foto's had ik gisteren al gezien... !!! Ik zat toen zeker half te slapen hahaha.
Wat een schatje is het toch. Lekker kroelen  :) Ik kan me voorstellen dat je hem graag in het echie wil zien  :) Even geduld nog hahaha.

Groetjes,
Monky

ManjaV

Ik heb besloten dat ik Sunny en Fuzzy apart ga zetten.

Sunny blijft Daisy maar plukken, vandaag moest ik weer bebloede pennetjes eruit halen.  :-\ Ik vind het gewoonweg zielig.
En Sunny plukt Fuzzy niet, dus...
Ik zet ze maar gewoon apart.  ::)

Groetjes,
Manja

Riny

Hoy Manja
Ik vind het ook zo zielig als er geplukt wordt, dat moet toch pijn doen.
Gelukkig heb ik maar 1 koppel wat af en toe de jonkie's plukt, maar dan neem ik de jongen mee naar binnen.
Ik kan dat niet aan zien.
Groetjes Riny :D

ManjaV

Hoi Riny,

Het lijkt mij idd ook dat het pijn doet! Maar het aparte is dat Daisy toch bij Sunny terug blijft komen. Ze hangt dan naast hem aan de tralies terwijl hij haar plukt (en meestal gaat het dan bloeden).
Ik heb het idee dat zij wil kroelen maar dat hij het anders opvat.
En de reden, geen idee?

Ze zitten nu apart maar Daisy lijkt wel door de tralies heen te willen kruipen om maar naar Sunny te kunnen.  ::) Dat is ook wel weer zielig, maar ja...bebloede pennetjes lijkt mij erger.  :-\

Groetjes,
Manja