Sunny, T&S, L&F, Q&M, Y&N, T&R, R&F, N&Y, Chaya, T&Y, P&B, Pareltje, Yara,Amiti

Gestart door ManjaV, 24 december 2005, 10:45:59

« vorige - volgende »

ManjaV

Hoi Saar,

Hier is het precies hetzelfde!
Sunny wil altijd gekroeld worden door Daisy, maar als Daisy gekroeld wil worden, trekt hij de veertjes bij haar eruit. Met als gevolgd dat ze nu een aantal veertjes mist.  ::)  :-\ En Sunny wordt zelf 9 van de tien keer gekroeld door zowel Fuzzy als Daisy. Maar zelf kroelen, ho maar!
Wat lief dat Moby door het grasje gekroeld wordt. :D :D Dat lijkt me een heel lief gezicht.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

imv

leuk he?! Als je meerdere valkjes hebt hoef je om een soap te kunnen schrijven alleen maar een middagje voor de kooi te gaan zitten.  ;D ;D

groetjes,
Irene  ::)

ManjaV

carco

Vanavond heb ik Harry en Charlie in de volière gezet en de kleintjes eerst gewogen.
Charlie ging helemaal door het lint, Harry en de kleintjes leek het weinig te doen.
Net heb ik ze terug gezet, maar eerst weer gewogen.
Timmy was 1 gram afgevallen en Kinky op hetzelfde gewicht gebleven.
Ze konden wel heel erg goed krijsen hoor toen pa en moe er weer bij zaten ;D Ze zijn dus helemaal volgestouwd.
Toch denk ik dat ik zo moet proberen, want ze vinden het wel gemakkelijk natuurlijk dat ze steeds gevoerd worden en ik heb Timmy èn Kinky allebei zaadjes zien pellen.
;D
Dus ik hoop dat we volgende week toch een eind op weg zijn.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

imv

Hoi Caroline,
Zo heb ik dat ook gedaan bij mijn vorige nestje.
Dat gaat prima bij jou zo te lezen

groetjes,
Irene

ManjaV

Hey Caroline,

Ja, stukje bij beetje worden de kleintjes zelfstandiger. Leuk lijkt me dat om te zien. :D Ik ben intussen wel heel erg nieuwsgierig naar Timmy. ;D Maar gelukkig kan ik al genieten van de leuke foto's die je in mijn dagboekje plaatst. :D
Geef hem maar een extra kroeltje van mij.
Komt hij graag bij je zitten? Wordt zijn kopje al wat geler? Dat gaat altijd best langzaam, want bij Mikki duurde het wel een jaar eer dat zijn kopje helemaal geel was. Heel lief.  :-*

Groetjes,
Manja

febvisje

Tof dat je er een wildkleurtje bij krijgt. LIjkt me spannend om opnieuw te zien hoe de rest op een nieuw valkje reageert.
Nog veel succes met je paarse gips. Zo eentje heb ik nog niet gezien.

Grt jane

carco

Hoi

Ben ik weer ;D
Timmy en Kinky hebben vandaag van half 12 tot 5 uur alleen gezeten en Timmy was weer 1 gram afgevallen(Kinky was zelfs 1 gram gegroeid)
Charlie was rustiger dan gisteren toen ik haar uit de kooi haalde en in de volière zette.
Ik heb ze nu voor de nacht ook apart van elkaar zitten.
Overdag durf ik ze niet echt met de rest los te laten, hoe graag ze het ook willen, maar ze vliegen toch steeds richting de ramen. Timmy zijn neusje was al een beetje beschadigd door het gekke vliegen.
Maar met de avond maak ik dat goed hoor,kijk maar ;D

Zo hoog kan ik al vliegen/zitten.

Zie je hoe donker de pootjes zijn van Timmy? Ze lijken bijna zwart, is dat bij Mikky  ,Sunny en Yariki ook zo erg?

Groetjes: Caroline.

Klik op het plaatje voor onze site!

*Yvon

Hoi hoi

Leuke fotoos !!
Hoe zijn de veertjes nou onder de vleugels?
Zo te zien vinden ze het kroelen heerlijk.  ;D
Manja krijgt er een kroelkousje bij.  ;) ;D

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

imv

Romy

Hoi Manja,

Wat leuk dat je Timmy's evolutie kan volgen, zo wordt het wachten op je nieuwe valkje een beetje draaglijker :)

Zo te zien ga je er een echt kroelbeest bij hebben  ;D

Groetjes
Romy

ManjaV

Hey Caroline,

Wat een lieve foto's weer.  :-* :-* :-* En Timmy wordt steeds groter! :D Zo te zien zijn z'n veertjes weer aardig bijgegroeid?
Het gaat iig de goede kant op!

Ik heb nog even gekeken naar de pootjes van de valkjes hier ;D maar alleen Mikki heeft iets donkere pootjes en daarbij ook een donker snaveltje. De rest heeft lichte pootjes en lichte snaveltjes.
Dus misschien zal Timmy een beetje op Mikki gaan lijken? :D

Timmy kan idd al hoog vliegen, hij zit daar op de kleine vogelkooitje he? Hihi...lief...

Oh ja, als je een keertje tijd hebt: heb je dan zin om langs te komen en Yariki's nageltjes te knippen? Die zijn zooooo scherp.
Heel vreemd, want bij de anderen merk ik dit niet op.
Kan je gelijk weer gezellig een bakkie komen doen en misschien heeft Yvon ook zin mee te komen. ;)
Maar kijk maar wanneer je tijd hebt hoor. ;)

Hey Jane,

Dank je voor je bericht. Ja, tegenwoordig is er gips in alle kleuren verkrijgbaar. Hiervoor had ik felroze gips. ;D
Ik ben ook benieuwd hoe de rest gaat reageren op Timmy. Ik denk dat ik Timmy met Yariki in de Ferplast Beta plaats.

Hey Yvon,

Dat wordt gezellig hier, nog een kroelkousje. ;D

Hey Irene,

Zeker lief.... :-*

Hoi Romy,

Inderdaad, maar het wachten duurt nu denk ik niet lang meer. :D
En nog een kroelvalkje is altijd welkom hier. :D

Zo, dan nog even wat nieuws betreffende de valkjes hier.
Sinds ik uit het ziekenhuis ben, probeer ik Fuzzy weer wat tammer te krijgen. Ze was voordat ik het ziekenhuis in ging al tam, maar vreemd genoeg toen ik thuis kwam, niet echt tam meer, ze wilde niet meer kroelen. En zo lang was ik echt niet weg, drie dagen maar... ???
Hoe dan ook, ik ben nu weer bezig met haar tam te maken en ik moet zeggen, het gaat de goede kant op! Laatst kroelde ik Sunny en zij zat erbij en toen mocht ik haar ook in haar nekje kroelen.
En ze blijft ook steeds langer op mijn vinger zitten als ik haar pak.
En vandaag had ik ze lekker laten douchen onder de plantenspuit, toen pakte ik haar en zette ik haar op mijn schouder en ze bleef zowaar heel lang zitten! (Meestal vliegt ze meteen weg).
Het leuke daarbij weer was dat Sunny er ook bij kwam zitten. Dit bewijst volgens mij toch echt dat ze een koppeltje worden, want als ze vaak naast elkaar zitten, met elkaar kroelen en elkaar ook achterna vliegen, is het volgens mij toch zo dat ze aan elkaar gehecht zijn?
Ik vind het wel een beetje zielig voor Daisy, want zij op haar beurt vliegt Sunny overal achterna. Maar ja, wie weet ziet Sunny Daisy en Fuzzy allebei wel als zijn popjes. ;)

Yariki is nu in de rui. Een plekje op haar borst waar ze geplukt is, was tot nu toe nog steeds niet bijgegroeid. Dat vond ik wel redelijk vreemd. Maar hopelijk komt het nu na de rui goed en zit ze daarna strak in haar veertjes.
Ook haar kuifje is nog redelijk klein. Het zal wel bij elk valkje verschillen!

Volgende keer weer meer nieuws.

Groetjes,
Manja

Anja

Hoi Manja,

wat een mooie foto's van Timmy. Hij is echt gegroeid zeg. Wel fijn dat je dat zo bij kan houden.

Fijn te horen dat het met tam maken bij Fuzzy de goede kant op gaat.
Komt helemaal goed hoor.

Groetjes Anja

*Yvon

Hoi hoi

Je komt dalijk handen en voeten tekort als ze allemaal gekroeld willen worden. ;D
En binnenkort kan je je Timmy int eggie bewonderen.  ;) ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)