Sunny, T&S, L&F, Q&M, Y&N, T&R, R&F, N&Y, Chaya, T&Y, P&B, Pareltje, Yara,Amiti

Gestart door ManjaV, 24 december 2005, 10:45:59

« vorige - volgende »

ManjaV

Hoi Jolanda,

Leuk dat je er weer bent in mijn dagboekje :D
En dank je voor het compliment over de foto's. Schatjes zijn het he. :D

Ja, het is nog een heel werk om alles bij te lezen...zou als ik jou was maar gewoon de laatste pagina van alles pakken ;D




Hey Lin,

Ja, maar om ze dan daarvoor vier maanden in quarantaine te houden vind ik wel superlang. Zou iemand dat wel eens doen?
En idd wist ik al dat mensen het ook kunnen krijgen. Incubatietijd drie weken dacht ik. Weet alleen niet of dat geldt als de vogel het daadwerkelijk heeft of ook als hij alleen drager is. Weet jij dat misschien?

Ik vind Yariki al heel lief vanaf de foto's, dus in het echt zal ze nog veel liever zijn. :D Ik ben heel benieuwd hoe ze het hier gaat vinden.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

*Petra*

Hey Manja,

Dus vrijdag Yariki???
P R O F I C I A T  ;D  ;D  ;D  !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Groeten Petra  :D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Wilma1

Ehhhhh...is dat GISTEREN Vrijdag of AANKOMENDE Vrijdag ??? Ook ik ben benieuwd hoe Yariki het gaat vinden in zijn nieuwe thuis  :D
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

ManjaV

Hey Petra,

Ja, vrijdag Yariki ;D ben benieuwd hoor! Wordt een lange trip daar naartoe ;D




Hoi Wilma,

Dat is volgende week vrijdag. ;) Gisteren kon ik helaas niet!
Ik ben ook heel benieuwd uiteraard. Hoop alleen dat ze niet teveel stress zal ondervinden van de lange rit. Het is toch anderhalf uur rijden...
Ik zie op de foto trouwens dat jij heel veel valkjes hebt. Laat je ze ook allemaal tegelijk uit de voliere/kooi of doe je ze in etappes?
:D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Lin

Hey Manja,

Volgens mij niet als drager. maar dat weet ik niet zeker. en 1 1/2 uur is best te doen hoor voor een wild valkje is het wat anders. Rianne en ik gaan meestal min. die afstand rijden voor een valkje.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

ManjaV

Ok, hier nog even een aantal foto's die Yvon heeft gemaakt een paar weekjes geleden! :D




Sunny op de Ferplastkooi






Sunny op de Ferplastkooi, silhouet






Mikki (voorgrond) en Daisy (achtergrond) in de voliere






Daisy (l) en Dreamy (r) in de voliere :D






Daisy, Dreamy en Mikki (op de voorgrond ;D) in de voliere






Mikki en Dreamy in de voliere






Liefs,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Wilma1

Hoi Manja,
Ik ben begonnen met 2  :P valkjes en heb er inmiddels 11,  NOG steeds niet voltallig, want Nikki komt er nog bij en misschien nog een bonte. Voor mijn ongelukje, liet ik ze er elke dag uit en allemaal tegelijk, dat ging prima en het terug zetten ook, want in bepaalde volgorde "dirigeren" ging alles vanzelf.

Helaas kan ik ze nu niet meer terug zetten, omdat ik ze moet "sturen" in de voliere richting en dat op bank en stoelen ging of een optapje steeds verplaatsen....goede bewegingsoefening  :P maar mijn been "laat dat niet toe" en ik heb er een zeer pijnlijke ervaring mee gehad, die Piet niet snel vergeet  :-\ :-\ dus heb een VERBOD  :o van Piet om dit soort capriolen uit te voeren :-\

Gelukkig zitten ze ruim en door mijn afwezigheid, in de 6 weken vakantie, enigzins gewend hieraan..... al gaat het MIJ aan het hart!!! Ik moet ook aan mezelf denken, dat ik dit gewwon NIET kan nu!!

En in het voorjaar een voliere, dus kunnen ze hun vluchten voortzetten in de buitenlucht  :D :D :D

Je foto's zijn leuk en volgens mij hebben we dezelfde kamervoliere ;D,
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

*Yvon

Hoi hoi

Wat een leuke fotoos !!  ;) ;D
Ik dacht al waar blijven ze nou??  ???
Nee hoor,geintje.
Volgens mij kan ik binnenkort weer bij je langskomen voor een nieuwe fotoo-sessie.  ;D


Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

marga

hoi manja
wat een mooie foto s prachtige valkjes heb je
groetjes marga

ManjaV

Hoi Wilma,

Wat vervelend zeg, dat je zo een last hebt van je been. Ik kan wel begrijpen waarom Piet dit verbod heeft ingesteld! En zolang de valkjes ruim zitten, is er niets aan de hand. En wat je zegt, ze zijn het gewend door je vakantie!
Dus je krijgt er nog meer valkjes bij! :D Wat lief, mijn zusje had vroeger ook een valkje dat Nikki heette...:D

Als we dezelfde kamervoliere hebben, dan is het zeker een andere als die op jouw foto staat, of? Het is een Ferplast Aria, die ik heb...




Hoi Yvon,

Ja, het duurde even ;D Ze waren namelijk te groot, maar ineens kreeg ik het lumineuze idee, ze te uploaden naar Photobucket omdat die de foto's vanzelf verkleint. Reuze handig. ;)
Ze zijn inderdaad heel leuk! :D :D
Lijkt me leuk als je weer langskomt voor een nieuwe fotosessie. ;D Morgen kom ik iig bij jou langs ;)




Hoi Marga,

Dank je. :D Ja, het zijn inderdaad prachtige valkjes. :D :D
Binnenkort hoop ik weer meer foto's te plaatsen!




Kleine update:

Met Fuzzy gaat het steeds beter. De AB lijkt goed aan te slaan want zijn ontlasting ziet er al veel beter, zo niet goed, uit! :D
Gisteren woog hij 93 gram. Opmerkelijk, want de week ervoor woog hij 83 gram.  ::)
Het is ook werkelijk een schatje. Ik neem hem elke dag mee naar de badkamer, waar ik hem laat vliegen en lekker met hem kroel.
Hij vindt het heerlijk om gekroeld te worden. In de kooi stapt hij nu ook op mijn vinger! Af en toe vindt hij het nog een beetje eng (dan krijst hij zachtjes) maar over het algemeen wordt hij steeds tammer!
Aankomende week zit hij vijf weken in quarantaine. Dus als alles goed gaat, mag hij binnenkort bij de anderen! :D

Met de andere valkjes gaat ook alles goed. Ik heb net nog een aantal leuke foto's gemaakt! :D Ze staan hieronder.

Fuzzy (lief he)


Dreamy (beauty)


Sunny en Daisy aan het kroelen :D




Mikki  :-*


Groetjes,
Manja



MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Karin

Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ManjaV

Hoi Karin,

Ja, dank je :D In principe kroelen ze de hele dag door :D :D
Soms plukt Sunny een beetje en houdt hij dan ineens een paar veertjes in zijn snavel.. ::) Maar over het algemeen kroelen ze heel lief. :D :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Anja

Hoi Manja,

Kom ook eens in je dagboekje kijken.

Wat een mooie foto's allemaal en jou valkjes zitten er lekker ontspannen bij moet ik zeggen.
Ik ben begonnen met 1 valkje heb er nu 5 en er komen er nog minimaal 2 bij.

Bij jou is het ook spannen lees ik wel. A.S. vrijdag mag je de nieuwe aanwinst gaan halen.

Groetjes Anja

ManjaV

Hoi Anja,

Gezellig dat je ook in mijn dagboekje komt kijken.
Bedankt voor je compliment over de foto's :D ze hebben het idd wel naar hun zin denk ik.
We hebben dadelijk hetzelfde aantal want ik heb er straks ook 7. :D
Ik begon vorig jaar september met de eerste en sindsdien is het snel gegaan. Maar ik hou het bij 7, ik vind het een mooi aantal. ;)
Inderdaad spannend a.s. vrijdag!

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Wilma1

Citaat van: ManjaV op 22 oktober 2006, 10:41:49
Hoi Wilma,
Als we dezelfde kamervoliere hebben, dan is het zeker een andere als die op jouw foto staat, of? Het is een Ferplast Aria, die ik heb...


de linker is van mij de rechter van mijn schoonzus Joke en ik weet dat DIE (heel toepasselijk  ;D) MELODY heet en mijne weet ik niet, maar is wel geheel van metaal en heeft daarbij een rekje onderop (poezenslaapplek :D), die van Joke heeft een plastic afneembare onderbak en is breder.
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3