Sunny, T&S, L&F, Q&M, Y&N, T&R, R&F, N&Y, Chaya, T&Y, P&B, Pareltje, Yara,Amiti

Gestart door ManjaV, 24 december 2005, 10:45:59

« vorige - volgende »

Monky

Hi Manja,

Ik kom toch even in je dagboekje neuzen hoe het met je valkenstapel gaat  ;D

Wat een schattig koppie heeft Yariki!!! En wat heerlijk dat hij naar huis kan!! Gefeliciteerd  ;D ;D ;D Waar ga je nummer acht vandaan halen? Al over nagedacht hahaha  :D

Wat sneu dat Fuzzy ook nog eens een AB kuur krijgt. Ik hoop dat het snel weer allemaal een beetje rustig wordt en dat ze helemaal gezond zijn zonder medicijnen.

De foto's zijn inderdaad een beetje donker, maar op de tweede foto kan je heel goed zien wat het een prachtig valkje is.

Ik ga mijn bed maar eens opzoeken. Het is hier kwart over elf  ::) Oh nee, er is nog 1 dagboekje die ik nog wil bezoeken  ;)

Groetjes,
Monky

ManjaV

Hoi Caroline (Carco),

Fuzzy moet aan de AB omdat zijn ontlasting 's ochtends erg waterig is (om de een of andere reden gaat dit 's avonds altijd weer de goede kant op).  ::) Het blijkt dus dat het lichaam de e-coli-bacterie bij hem niet zelf verwerkt ,maar dat de AB een handje moet helpen...




Hey Yvon,

Ik sprak je net op MSN dus je weet inmiddels hoe en wat bij Fuzzy. ;)
Ik ben nu rijst aan het koken... ::)




Hey Caroline,

Normaalgesproken Baytrill maar ik heb nu Enrofloxoral. Daar zitten dezelfde stoffen in, het zijn alleen andere merknamen.
Bij het Dierenziekenhuis hadden ze nl geen Baytrill en na telefonisch overleg met de Feldkliniek werd de dosis Enrofloxoral bepaald: 1 ml op 20 ml water. Dit 1x per dag, tien dagen lang.
Fuzzy is een lieverdje om te zien idd. :D

Idd leuk dat Yariki er binnenkort ook bij is! :D
Ik zal Fuzzy een knuffeltje van je geven. :D ;)




Hey Monky,

Wat super dat je vanuit het verre USA even in mijn dagboekje komt kijken. ;D Hoe bevalt het daar?

Ja, het is leuk dat Yariki gehaald kan worden, ze is heel lief om te zien. :D

Ik hoop ook dat al die kuren en toestanden binnenkort snel over zijn. Zo heb je nooit wat, zo ineens alles tegelijk. Maar goed, ben niet de enige op het forum, geloof ik.. ::)

Bedankt voor je compliment over de foto's. Op de eerste foto zit Mikki bij zijn spiegeltje. Als je goed kijkt, zie je het spiegeltje voor hem liggen.

Als je dit leest, zal je wsl al een goede nachtrust er op hebben zitten. Een goede morgen dus! ;D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

ManjaV

Zometeen weer op weg naar de dierenkliniek Feld. Caro's birdies krijgen een tweede inenting en Mikki gaat ook mee zodat er even naar zijn veertjes gekeken kan worden. Het liefst nam ik Fuzzy ook nog mee omdat ik een aantal vragen over zijn conditie heb, maar die laat ik vanwege de stress (hij zit ook aan de AB) maar thuis en heb wat betreft hem een aantal vragen op papier gezet. Fuzzy eet trouwens goed, dit even terzijde, zodra het licht hier aanging vanochtend, viel hij op het voer aan ;D ;D
Mikki krijgt zijn roze spiegeltje mee als reisgezelschap, hopelijk vindt hij het dan niet zo erg. Maar zoals ik Mikki ken, raakt hij gelukkig niet zo snel in de stress. ;)
Ik ben nog wel een beetje moe, gisteren naar de voorlichting van de politie geweest, was overigens erg interessant! Binnenkort een sollicitatiegesprek daar.
Nou, ik ga snel verder, want de vier andere valkjes hier moeten nog eten krijgen. ;D Ik laat wel weer wat weten als ik terug ben.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

ManjaV

Vanochtend een snelle en voorspoedige reis naar Amersfoort gehad.
De valkjes van Caro hebben hun tweede injectie gekregen. Volgende week gaan we nog een keertje, voor de derde (en laatste) keer.
Mikki is gecontroleerd op zijn veertjes en was helemaal in orde, gelukkig! :D Hij heeft de hele reis zitten kwebbelen tegen zijn spiegeltje, heel lief. Is dus niet in de stress geweest.
Op gegeven moment tikte ik tegen het vervoersbakje aan en toen ging Mikki heel hard terug tikken. ;D En even later tikte hij door op zijn spiegeltje. Zo lief.  :-*

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

*Yvon

Hoi hoi

Gelukkig dat het voor Mikki geen stress-rit is geweest.
En dan hopelijk volgende week voor de laatste keer naar Feld.   
Ging het nou wel een heel stuk beter met dat ene zielige valkje?

groetjes Yvon



Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

ManjaV

Hoi Yvon,,

Ja, hopelijk volgend week de laatste keer? Fuzzy moet dan ook nog een keertje mee. Wellicht dat ik hem laat testen op de papegaaienziekte. Niet dat hij het heeft. Maar gewoon voor de zekerheid, je weet nooit of die drager is.

Het ging stukken beter met het geelwangvalkje. :D Hij woog nu alweer 75 gram (vorige keer 56) en zat er weer helemaal alert bij.
Feld legde ons ook uit dat met de eerste injectie ze al niet meer besmettelijk voor anderen waren en dat de daaropvolgende injecties bedoeld zijn om alle troep uit hun lichaam te krijgen, so to speak.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

ManjaV

Net trouwens wat aparts gezien...
Was in de dierenwinkel om schelpenzand te kopen. Zitten daar twee valkjes en een grasje van drie/vier weken oud, die met de hand werden opgevoed. Ik vond het zielig.  :'( Ze misten vast hun ouders.
Het grasje sprong heel vrolijk door het kooitje maar tegelijkertijd was dit nog zieliger om te zien omdat ze allemaal zo klein waren....


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

*Petra*

Laat je ze wel daar, Manja  ??? ??? ??? ??? ???
Volgens mij kun jij dierenwinkels beter mijden,
en je voer thuis laten bezorgen ...  ;D ;D
Grapje hoor Manja  ;)

groetjes Petra 


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Saar

Citaat van: ManjaV op 19 oktober 2006, 16:50:51
Net trouwens wat aparts gezien...
Was in de dierenwinkel om schelpenzand te kopen. Zitten daar twee valkjes en een grasje van drie/vier weken oud, die met de hand werden opgevoed. Ik vond het zielig.  :'( Ze misten vast hun ouders.
Het grasje sprong heel vrolijk door het kooitje maar tegelijkertijd was dit nog zieliger om te zien omdat ze allemaal zo klein waren....


Agossie :(
Ik hoop dat ze t redden zonder de ouders en dat ze niet ziek worden :-\
groetjes Saar :-*

carco

Zo apart is dat niet in een dierenwinkel hoor: dat geberut regelmatig ;)
Maarre waren het mooitjes??

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




ManjaV

Hey Caroline,

Ja, maar ik vond het wel zielig  :'(
Het waren volgens mij een cinnamon geparelde en een wildkleurtje split bont.
Ik vind dat echt niet normaal hoor, kleine vogeltjes horen bij hun ouders.  :(

Hey Saar,

Ik hoop dat ze het ook redden.

Hey Petra,

Ja, had ik nou een mooie voliere in een tuin...dan...maar ik kan ze helaas niet allemaal redden (zou het wel graag willen)...

GRoetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Lin

Citaat van: ManjaV op 19 oktober 2006, 16:50:51
Net trouwens wat aparts gezien...
Was in de dierenwinkel om schelpenzand te kopen. Zitten daar twee valkjes en een grasje van drie/vier weken oud, die met de hand werden opgevoed. Ik vond het zielig.  :'( Ze misten vast hun ouders.
Het grasje sprong heel vrolijk door het kooitje maar tegelijkertijd was dit nog zieliger om te zien omdat ze allemaal zo klein waren....


Ja daar kan je niks over zeggen. Ik kan daar ook slecht tegen.  :-\

Volgende week vrijdag had je dan nog tijd? Wat mij betreft kan je Yariki ophalen. Gisteren lag er weer een eitje. Leuk he?

fijn dat het geelwang valkje is aangekomen. Want lager het het niet moeten worden. en fuzzy nog een extra test? Nou als je dan niet alles al hebt gedaan om ziektes te voorkomen!  :D


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

ManjaV

Hoi Lin,

Ja, ik vind het onvoorstelbaar dat dit kan... :( Kleintjes horen gewoon bij hun ouders!

Vrijdag volgende week kan ik idd. Ik noteer het gelijk op mijn kalender. ;) Leuk, kan ik haar eindelijk zien! :D

Wat gaaf dat je weer een eitje hebt! Dat worden weer spannende tijden voor je.

Ja, Fuzzy wellicht nog een xtra test. Even kijken wat Feld er van zegt. En dan zou het toch goed moeten zijn.
Ik las trouwens dat de incubatietijd voor ppgz vier maanden kan zijn. Wow. Dan kan je nog beter de valkjes van ondefinieerbare herkomst laten testen. ;)

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

jolandaW

Hoi Manja,

Lieve foto's hoor van je vogeltjes.
Ik heb weer even snel wat bij gelezen bij je want door veel tijd gebrek de laatste week en mijn vakantie had ik geen tijd om alles bij te houden maar hoop het nu weer een beetje bij te kunnen benen

groetjes Jolanda

Lin

4 maanden ja dat is best lang. Maar in een valkenleven natuurlijk niet. ik had iemand ik dacht niet aan jou wat info gestuurd over de ziekte, dat mensen dus ook griep kunnen krijgen door de vogels bijv.

Ik ben benieuwd wat je van Yariki vindt.  :)


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)