Sunny, T&S, L&F, Q&M, Y&N, T&R, R&F, N&Y, Chaya, T&Y, P&B, Pareltje, Yara,Amiti

Gestart door ManjaV, 24 december 2005, 10:45:59

« vorige - volgende »

ManjaV

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie berichtjes ;D

Even een update over de dag tot zover. Caroline (carco) was net bij mij en samen hebben we Fuzzy voor de tweede keer ingespoten met Birdspray. Gelukkig zagen we al geen beestjes meer ;)
Maar het was ongelooflijk: in tegenstelling tot de vorige keer, beet hij niet en bleef hij eigenlijk rustig in mijn hand zitten, terwijl Caroline hem insproeide. We stonden in mijn (kleine) badkamer en besloten daarna hem gewoon op mijn hand te laten zitten om dan te zien wat er zou gebeuren. Nou, hij probeerde weg te vliegen maar dat lukte totaal niet omdat hij zo nat was van dat spul. Hij landde dus weer op ons en bleef daar vervolgens rustig zitten. We konden hem kroelen, Caroline kroelde hem achter zijn oortje, hij vond het heerlijk. :D Op gegeven moment begon hij wat krijsende geluidjes te maken om aan te geven dat hij toch nog wat bang was, maar over het algemeen zat hij erg rustig bij ons. We stonden er helemaal versteld van.  :o
Terug in de kooi begon hij zich te poetsen en uiteindelijk ging hij in zijn verenpakje op een pootje slapen.
Ik deed net mijn hand in de kooi en hij stapte rustig op mijn vinger, om vervolgens op een stok te stappen in zijn kooi. Het is verbazingwekkend.
Daarna heeft Caroline de nageltjes van Dreamy en Mikki nog geknipt, dit moest nog gebeuren. Daisy en Sunny hadden we de vorige keer al gehad.

Hieronder beantwoord ik jullie berichtjes nog even persoonlijk.




Hey Caroline (carco),

Bedankt voor je hulp vandaag, echt heel gaaf dat je me wilde helpen hiermee. Je weet het he, als ik jou kan helpen, zeg je het maar. Dan spring ik ook in de auto ;)
Volgende week donderdag met z'n allen op naar Feld ;)




Hey Monky,

Inderdaad geweldig he. Ik zie nu een grote vooruitgang bij Fuzzy.
Geduld wordt beloond! :D




Hoi Marga,

Ja, ik ben ook heel blij dat alles goed gaat :D :D :D




Hey Lin,

De testuitslag was gelukkig idd goed. Hopelijk ook de volgende bij Yariki, maar dat zal wel ;)




Hoi Caroline,

Bedankt voor je berichtje. Het is inderdaad nog een paar weekjes wachten en dan heb ik alle valkjes bijeen ;D




Hi Petra,

Idd goed nieuws! ;D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

*Yvon

Hoi hoi

Nou volgens mij wordt Fuzzy al heel snel tam.
Als hij al niet eens van slag raakt door het besproeien,met 2 vrouw sterk.  ;) ;D
En wanneer mag Fuzzy nou bij de andere?

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

ManjaV

Hey Yvon,

Fuzzy mag pas bij de anderen als hij is 'goedgekeurd' door Feld. ;D
Dat gaat zoals je weet donderdag a.s. gebeuren ;D ;D
Ik hoop dat hij snel tam wordt ;)

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

*Yvon

Hoi hoi
Citaat van: ManjaV op  7 oktober 2006, 16:10:23
Hey Yvon,

Fuzzy mag pas bij de anderen als hij is 'goedgekeurd' door Feld. ;D
Dat gaat zoals je weet donderdag a.s. gebeuren ;D ;D
Ik hoop dat hij snel tam wordt ;)

Groetjes,
Manja

Tam wordt???
Zo te lezen is tie al behoorlijk tam.  ;D
Oja,ik was even vergeten dat je me dat al verteld had,srry  :-[

Groetjes Yvon[/color]

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

ManjaV

Hey Yvon,

Nou hij is zeker al veel tammer. Net stapte het weer heel blij op mijn vinger. :D :D :D En ik heb hem ook weer mee de badkamer ingenomen!

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Wat goed dat Fuzzy zo weer opstapte.
Mag ik je een raad geven??
Zet hem/haar niet te snel bij de anderen en probeer Fuzzy nog wat tammer te maken. Of het moet zo goed blijven gaan tot donderdag? Anders zou ik in jou plaats hem nog een poosje in de slapkamer laten staan waar de ruimte wat beperkt is en je wat makkelijker met hem aan het werk kan.
Ik vind het wel echt een lieverd hoor: hij genoot ècht van het kroelen vanmiddag :-*

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




ManjaV

Hey Caroline,

Nou, sterker nog: ik heb hem net een kwartier in mijn hand gehad, waar ik hem lekker heb gekroeld. Hij deed allebei zijn oogjes dicht en genoot zichtbaar! :D
Goede raad van je. :D Lijkt me idd een goed plan. Hij staat me niet in de weg in de slaapkamer. Bovendien dacht ik er toch aan, hem zeker nog twee weken daar te laten staan. Ook ivm de beestjes. Die zien we denk ik niet meer, maar ja, ik kan beter maar wat voorzichtiger zijn.
Ja, het is een schatje he :D Ik had niet verwacht dat hij zo snel ons zou vertrouwen...wat een lieverdje is het toch.  :-*

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Heb je het teurlingvoer al aangeboden?
Zo ja vinden ze het wat??
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




ManjaV

Hoi Caroline,

Ze vinden het heerlijk! Tenminste, dat denk ik ;D Vanochtend heb ik alle bakjes ermee gevuld. Ook Fuzzy heeft er behoorlijk veel van gegeten. Ik denk dat het voor hem ook makkelijker is omdat er relatief veel kleine pitjes inzitten ;)
Dus het is een goede tip van je! :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

ManjaV

Even een kort nieuwtje: vanochtend met de Feldkliniek gebeld, de uitslag van Furry's ontlastingstest was goed. Het was in principe dezelfde uitslag als Fuzzy's test: wat bacteriegroei behorende bij het lichaam zelf, maar verder niets waar te nemen (ook geen parasieten).

Morgen even Caro bellen om haar dit heugelijke feit mede te delen ;D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Dat is goed nieuws !  ;D
Dan kan je 'm ook snel al ophalen neem ik aan.  ;)
En als je haar toch belt,kan je ons dan gelijkop de hoogte brengen over Wildy en E.T. ?  ;) :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

ManjaV

Omdat het dezelfde uitslag was als bij Fuzzy, dacht ik eerst dat de uitslagen door elkaar waren gehaald ;D ;D maar dat zal wel niet.
Ik ben er iig blij mee :D

Thanks Caroline! :D

En Yvon, donderdagochtend ben ik sowieso weer bij Caro. Dan haal ik Furry op want die gaat met ons mee naar Feld. ;D Maar ik zal morgen aan de telefoon nog even vragen hoe het met Wildy en E.T. gaat! :D :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

ManjaV

Update:

Mikki is in de rui en steeds op zoek naar zijn spiegeltje... ::)

Sunny vindt Fuzzy erg leuk, die hij door het raam ziet ;D

Dreamy zat gisterenavond kippetje voor Mikki ;D

Daisy zat ineens op mijn schouder op een pootje te slapen  :o (ze was het minst tam, maar daar lijkt nu ook verandering in te komen)

Fuzzy liet zich gisterenavond lekker kroelen door mij in zijn nekje en over zijn kopje  :-* Die wordt ook steeds tammer...

Voor de rest heb ik gisteren voor het eerst beukensnippers op de grond gelegd van de voliere. Ben er op zich tevreden over, ze vinden het ook leuk om daar in te scharrelen, alleen in schelpenzand zaten allemaal dingen die ze ook nog eens opaten en dat scheen goed te zijn voor de spijsvertering. Natuurlijk heb ik ook grit altijd in een bakje. Op zich vond ik het niet duur, ik had echt een megazak voor 4,95. Die dierenzaak die ik heb ontdekt is sowieso niet duur, ongelooflijk, die speeltjes waren zeker dertig procent goedkoper als waar ik elders altijd ging!
En het mooie is ook, ze bestellen het Teurlingsvoer voor mij en maken daar dan porties van vijf kilo van. :D Dat noem ik nu een service ;)
Zaterdag a.s. opent Martin Gaus de dierenkliniek die vanaf nu bij die dierenzaak hoort. Ik ga wel even kijken ;D ;D

Morgen natuurlijk naar Amersfoort met Fuzzy en Furry en niet te vergeten Noo-Noo (van Caroline), Tino (van Yvon) en Calimero (van Joyce, die van ons een lift krijgt ;D ;D)

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Hé goede berichten lees ik hier.
Waar zit die dierenzaak? Dan ga ik eens mee om te kijken: daar ben ik verzot op ;)
Ik doe onder de beuksnippers nog altijd een dun laagje schelpenzand en dat kunnen de valkjes, geloof ik, wel waarderen.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!