Sunny, T&S, L&F, Q&M, Y&N, T&R, R&F, N&Y, Chaya, T&Y, P&B, Pareltje, Yara,Amiti

Gestart door ManjaV, 24 december 2005, 10:45:59

« vorige - volgende »

carco

Uh.. nieuwe kooi :o :o :P
Was deze al weer te klein geworden?? Ik zie je ''nieuwe'' volière op de verkooppagina staan omdat je een nieuwe kooi gekocht zou hebben ???

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




ManjaV

24 september 2006, 22:05:02 #1051 Last Edit: 24 september 2006, 22:20:38 by ManjaV
Hey Caroline,

Thnx voor je berichtjes ;)
Idd vallen die beestjes nog steeds op de grond. Er heeft dus wel veel gezeten.  :-X :censuur
Leuk he, Fuzzy als naam. Het zou wel grappig zijn als dat een stelletje wordt. En ik ben blij dat Fuzzy iig mijn handen niet heel erg associeert met: wegvluchten ;D
En w.b. mijn handen: tja....gelukkig doe ik dit niet elke dag...

Ja, ik wil mijn kamervoliere verkopen. Ik vind mijn woonkamer bij nader inzien te vol worden. Bovendien lijkt het mij leuker (ook voor het zicht) om twee soortgelijke kooien te hebben. Dus probeer ik ergens een Ferplast Greta op de kop te tikken.
Ik hoop dat veel kopers zich melden, het is tenslotte een prima voliere met veel ruimte en nog maar twee maanden gebruikt :D
Ik heb de ad ook op Marktplaats gezet ;)

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Oh je gaat dus niet je kamer afschermen met een eigengebouwde en ingebouwde volière??

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




ManjaV



MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

*Yvon

Hoi hoi

Zit ik op msn te tikken,en plop weg was je.  ??? :D

Maar wat ben jij bezig zeg.  ;)
Aanschaf,schoonmaak en bedenken van hoe of wat.  :D
En Fuzzy vind ik ook een hele leuke naam.
Bounty vond ik ook mooi,zat al bijna te denken om die voor Fady te doen,toch maar niet dus.
Citaat van: carco op 24 september 2006, 22:16:20
Oh je gaat dus niet je kamer afschermen met een eigengebouwde en ingebouwde volière??

Groetjes: Caroline.
Is wel een leuk idee toch??  :P ;D

Groetjes Yvon[/color]

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

ManjaV

Hey Yvon,

Fady is ook een lieve naam :D :D
En de naam Bounty houden we even in de reservelijst ;D

Ja ja, vandaag weer de hele dag schoongemaakt  ::) dit keer de woonkamer.
Ik had je gist trouwens niet meer gezien op de msn, ik denk dat ik hem net wegklikte toen jij een berichtje ging typen  ???




Even een kleine update m.b.t. Fuzzy.
Ik heb het idee dat er minder mijt op de grond ligt dan gisteren. En dat is maar goed ook. Het vreemde is wel dat er uit de trosgierst (nieuwe, vandaag uit de zak gehaald) ook zwarte streepjes komen. En daardoor kan ik de mijt en die zwarte streepjes niet uit elkaar halen.  ??? Ik vind het wel vaag van die trosgierst hoor. Zouden jullie bij gelegenheid eens willen checken of er uit jullie trosgierst ook zwarte streepjes komen?  ::)

Ik heb de hele dag de radio aan in de slaapkamer en Fuzzy wordt helemaal wild van de meeuwen die voorbijvliegen. ;D Vooral als het rond etenstijd is, want dan verzamelen de meeuwen zich hier altijd ;D ;D Gelukkig heeft die wat afleiding en zo nu en dan hoort hij de andere valkjes ook  ;)

Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren met die mijt en of ik Fuzzy dadelijk veilig in de groep kan plaatsen...

Liefs,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Ik zit bij de ferplast  Greta te kijken, maar dat is toch een vrij kleine kooi?? Wil je dan  koppels scheiden of zo?
Ik vond de volière trouwens erg mooi staan in je huiskamer hoor ;)

Gelukkig dat je al minder mijten vindt.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




ManjaV

Hey Caroline,

Is die Ferplast Greta niet groter dan die kooi die ik heb? (Ferplast Beta). Volgens mij wel hoor?

Die voliere staat idd wel mooi, vond je het niet vol staan?
En sinds die vogelmijt bij Fuzzy ben ik zo bang dat er overal beestjes zitten. En die voliere heeft heel veel naden en kieren  ::) ::) en een gewone kooi niet...

Tja, nu houd ik die trosgierststipjes en de mijten niet eens meer uit elkaar. Dat schiet ook niet echt op.  ???

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

25 september 2006, 22:16:34 #1058 Last Edit: 25 september 2006, 22:30:11 by carco
Je hebt nu een beta en wilt er een greta bij begrijp ik??
Ik heb even voor je gekeken en het scheelt niet echt veel hoor:kijk zelf maar

http://ferplast2006.prestoweb.it/nl/pagina_254.html

http://ferplast2006.prestoweb.it/nl/pagina_250.html

De greta is 1,5 cm hoger ;)

Ik zelf zou de volière lekker houden en de valken niet opsplitsen, maar dat moet je natuurlijk zelf weten, want ik denk niet dat er in 1 kooi 6 valken kunnen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Rianne

Als je er een kooi bijneemt zou ik voor de Beta gaan omdat die een vierkante bovenkant heeft. Dan hebben je valkjes net iets meer ruimte als ze bovenin zitten, en ze kunnen bovenop de kooi landen. :)

Caroline

Volgens mij heb ik ook de Greta maar dan op onderstel met wielen.



Dit is de kooi die bij mij rechts stond. Ik heb daar 2 valkjes in zitten puur om te koppelen, Fleur en Unique, maar zal blij zijn als ze straks weer in de grote kooi kunnen.

Persoonlijk vind ik het erg weinig ruimte, en wil hem dan ook alleen als koppel/kweekkooi gebruiken. Ik weet niet hoe jij je valkjes op wilt splitsen maar ervan uitgaande dat je straks 8 valkjes hebt, kom je dan op 4 stuks denk ik, dan zitten ze elkaar erg in de weg hoor, 2 gaat net, merk ik hier wel.

Maar ...... dit is mijn persoonlijke mening en ervaring.  ::)

Groetjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

ManjaV

Hey Caroline (carco),

Ik wist niet dat de Beta en Greta zo weinig verschillen. Er zit wel een verschil in de hoogte 80 t.o.v. 84.
Nee, er kunnen zeker geen zes valkjes in een van die twee kooien.
Ik ben nu bijna klaar met het schoonmaken van de voliere en momenteel zitten ze alle vier in de Beta, en ik moet zeggen: dat gaat prima.  ::) Ze zitten elkaar niet in de weg of wat dan ook, maar dat komt wsl ook omdat ze elkaar heel goed verdragen. Ze hebben 's nachts ook allemaal hun eigen plekje.

Hoi Rianne,

Dat vind ik nou ook het handige van zo een kooi: dat ze er bovenop kunnen landen. Ik heb de Beta staan en ze zitten daar graag bovenop. Met de voliere kan dat niet omdat er een dakje opzit. Het dakje oogt wel leuk, maar kan in feite ook nadelig werken. Misschien kan ik het dakje er af schroeven en zelf iets er op plaatsen. Alhoewel, als ik dat zou doen, vraag ik mijn vader.  ;)
Ik denk er nog over na, of misschien als ik die Ferplast kan verkopen, kan ik ook een Terenzianivoliere kopen. Die zijn ook wel handig?

Groetjes,
Manja

Hey Caroline,

Als de kooi op de foto van de bovenkant open en er een soort stok tussen kan, is het de Greta.
Ik kreeg destijds van Karin de tip dat de Greta best handig is, maar wsl bedoelde ze dan ook voor twee valkjes. Vreemd, want in mijn beleving was die kooi zo groot. Wellicht wat overdreven in mijn fantasie ;D


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Hoi

De ene kooi is 82,5 cm hoog en de andere is 84 cm hoog.
Tip voor het dakje (heeft mijn vriendin ook) leg er iets van een anti-slip mat op en ze kunnen er perfect op zitten ;)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




caro

Hoi Manja,

Hoe is het met die  :censuur beestjes. Hou ze goed in de gaten hoor, het zal wel ongeveer hetzelfde zijn als bloedluis. Je bent er niet gelijk vanaf, die eitjes die ze gelegd hebben moeten ook nog uitkomen. Smerige dingen zijn het. Ik hoop dat je ze snel baas bent.

Ben je er uit met de kooi? Het lijkt mij zonde om de voliere weg te doen. Maar ja dat is mijn mening, je zou op de plaats van het dak een stukje gaas kunnen plaatsen.

Veel succes ermee.


Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

ManjaV

Hey Caroline,

Ja, goed plan :D idd. En heb je ook een tip van hoe je de voliere het beste kan schoonhouden? Dus ook onder de naden en kieren?  ::)

Hey Caro,

Nu heb ik ze niet meer gezien. Maar idd, nu die eitjes nog.  >:(
Ik vind het zo smerig. En wie garandeert dat die eitjes die uitkomen, niet weer eitjes gaan leggen? Wordt het dan niet een vicieuze cirkel?
Zag jij die eitjes daadwerkelijk uitkomen na verloop van tijd?
Vrijdag over een week moet ik Fuzzy weer insproeien.

Ja, daar zat ik idd ook aan te denken :D Een stukje gaas erover.
Zijn er nog soorten gaas die het beste zijn of maakt dat niet uit?

Groetjes,
Manja

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki