Sunny, T&S, L&F, Q&M, Y&N, T&R, R&F, N&Y, Chaya, T&Y, P&B, Pareltje, Yara,Amiti

Gestart door ManjaV, 24 december 2005, 10:45:59

« vorige - volgende »

Joyce28

Leuke naam met een betekenis denk ik?Ik ben benieuwd wanneer nummertje 6 komt ;D
(ach ik heb er ook al 5 :-X 8) ;) )

ManjaV

Hey Monky en Joyce,

Bedankt voor jullie berichtjes. Het verhaal met de naam zit zo: ik dacht eerst aan Rikki/Ricky. En toen keek ik naar de namen van de ouders en toen besloot ik een en ander te combineren (ouders: Yasuo en Naira), een aantal letters zit dus in de naam Yariki.
Het heeft een leuke klank vind ik. Ik ging ook nog zoeken of het een betekenis had, en kwam daarbij uit op Yarek (Pools) en dat betekent: lente. Nu is het niet bepaald lente ;D ;D ;D maar toch vind ik het wel een mooie betekenis hebben :D
Bovendien kan ik deze naam zowel voor een mannetje als een popje gebruiken, het klinkt redelijk neutraal (net als Rikki/Ricky).
Heel verhaal maar zo zit het dus ;)

En Joyce, jij hebt er dus ook al vijf, haha ;D worden er vast nog wel zes.

Naar de zesde ben ik nog niet actief op zoek, ik ben wel aan het rondkijken bij een aantal kwekers op dit forum, maar ik wacht eerst even af tot Yariki getest is, dan weet ik wat ik erbij moet zoeken...en mijn voorkeur gaat daarbij uit naar een bont valkje of een bonte witmasker met parels (of zoiets  ::) nu weet ik ook niet meer precies hoe die mutatie heet, maar goed...)

Groetjes,
Manja :D


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

*Yvon

Hoi hoi

Heel leuk bedacht Yariki !!  ;D
En ook al een naam aan het bedenken voor het 6de valkje?
Ik heb al zitten zoeken naar zesde in verschillende talen,maar daar komen geen leuke uit.  >:(

Groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

ManjaV

Hey Yvon,

Dank je ;D

Nou, op dit moment heb ik nog geen andere naam kunnen bedenken, dus suggesties zijn altijd welkom ;D
'Zesde' is ook grappig he, mits dat leuk klinkt in een taal en dan nog eindigt op een -ie-klank ;D (dat vind ik zo lief klinken)...

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Joyce28

Citaat van: ManjaV op 28 augustus 2006, 11:37:43
en mijn voorkeur gaat daarbij uit naar een bont valkje of een bonte witmasker met parels (of zoiets  ::) nu weet ik ook niet meer precies hoe die mutatie heet, maar goed...)


Meeko in mijn onderschrift is dus een bont geparelde witmasker.Maar omdat het een ventje is,raakt ie zijn parels kwijt ;)

Dat is ook leuk ja,een samenvoeging van de namen van beide ouders.Mooie naam in iedergeval :)

febvisje

Wat gaat het allemaal rap. Was het niet begin dit jaar dat je nog maar één valkje had? En nu al zeker vijf en waarschijnlijk zes.  ;D
Mooi gevonden, een mengeling van de namen.


jolandaW

Het valken virus heeft toe geslagen hahahaha
Ik denk dat de meeste toch met 1 valkje zijn begonnen en dat ze de rest niet meer konden weerstaan net als ik  :D
Hoe meer je er mee om gaat hoe leuker het wordt vind ik.

groetjes jolanda

ManjaV

Hey Joyce,

Thnx! :D

Meeko is wel een schitterend valkje hoor! :D




Hoi Jane,

Leuke naam, he ;) Aan het begin van dit jaar had ik inderdaad alleen nog Mikki. Sunny kwam er in februari bij en toen de rest :D




Hoi Jolanda,

Het is inderdaad een echt virus dat rondwaart ;D
Maar ze zijn zo lief en vrolijk. Het is echt leuk om meerdere valkjes te hebben! En ja, hoe meer je er mee omgaat, hoe leuker het wordt!

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Hoi

Leuke naam heb je verzonnen. Ik denk dat je nu wel erg nieuwsgierig gaat worden wat Yariki nu uiteindelijk blijkt te zijn: een man of een pop.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*Petra*

Proficiat, je dagboekje is 4000 keer gelezen  ;D!!
Mooie naam voor je vijfe valkje !!

Petra ;)


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

ManjaV

Hey Caroline,

Bedankt! :D
Ja, ik ben inderdaad heel benieuwd ;D :D

Hoi Petra,

Oh, dat had ik niet eens door ;D ;D maar wel leuk :D
Thanks!




Even een korte update:

Gisteren is er (naar mijn idee) iets bijzonders gebeurd! Daisy zat in het etensbakje ;D en Sunny was haar ijverig aan het kroelen. Toen kwam Mikki ineens heel nieuwsgierig dichterbij, pikte Sunny weg en begon toen zelf Daisy heel eventjes te kroelen  :o ??? ;D
Nou, Mikki heeft nog nooit een ander valkje gekroeld. En Daisy vond alles best, die bleef piepen, dus even later deed Mikki het nog een keer. Daarna mocht Sunny het weer overnemen... ::) ;D
Ach, het blijkt dat er nog hoop is voor Mikki. Hij en Dreamy zaten gisteren gezellig naast elkaar op de slaapstok, dus dat biedt ook hoop. En Dreamy vindt Mikki echt leuk, want ze pikt nooit terug als hij naar haar pikt. En de kleine Daisy wel hoor, als Mikki een uitval naar haar doet (overigens alleen 's avonds, in de strijd om de beste slaapstok  ::) ) doet ze net zo hard een uitval terug ;D

Dit was weer eventjes mijn nieuws. Met Bobby gaat tot nu toe alles goed, ik geef hem nu elke dag dat spul van Dr. Feld. Ik geef het overigens ook aan de valkjes, het is alleen maar extra vitaminen en kalk :D :D :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

*Yvon

Hoi hoi

Nou is het wel te hopen dat het geen driehoeksverhouding wordt.  ;) ;D

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

ManjaV



MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

febvisje



ManjaV

Ja, dat was heel lief :D Net deed hij het weer :D


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki