Sunny, T&S, L&F, Q&M, Y&N, T&R, R&F, N&Y, Chaya, T&Y, P&B, Pareltje, Yara,Amiti

Gestart door ManjaV, 24 december 2005, 10:45:59

« vorige - volgende »

valkchico

Hallo manja,

Dat Seven een popje is dat is 100% zeker.
Je kan het zelf eventueel ook testen door de mutatiecalculator te gebruiken:
Paco (vader) chinamon wimaskergepareld (die zijn inmiddels verdwenen) en hij is split bont.
Chico (moeder) is lutino.

Dan kan je zien dat alleen de chinamon kuikens popjes zijn ;).

gr esther

ManjaV

Hi Esther,

Nou ik heb het geprobeerd maar die calculator schijnt tot 15 mei niet te werken ofzo....hij gaf bij mij een foutmelding ;D
Maar geloven doe ik je zo ;)
Seven is iig voor mij (hoe vind je mijn provisorische naam trouwens, heb ik allereerst uit geintje neergezet, maar vindt de naam best klinken - kan zijn dat de naam nog gaat veranderen hoor)...

Ik ben echt benieuwd joh en heb echt zin vrijdag te komen kijken, ik vind het ook heel lief hoe ze telkens een kijkje in mijn dagboekje komt nemen ;D :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Hoi

Klopt: neemt deze eens.
http://www.kirstenmunson.com/cockatiels/breeder_nederlands.html

Dan krijg je het volgende:

Moeder:lutino
Vader:witmasker cinnamon gepareld split voor bont

man afkomst:
50% wildkleur split voor bont witmasker {X1:  cinnamon gepareld} {X2: lutino}
50% wildkleur split voor witmasker {X1:  cinnamon gepareld} {X2: lutino}

pop afkomst:
50% cinnamon gepareld split voor bont witmasker
50% cinnamon gepareld split voor witmasker

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




ManjaV

Hey Caroline,

Wat handig ;D En tof om die uitkomsten te lezen :D
Ik heb ook op de link geklikt alleen staat er de hele tijd dat ik de plugin moet downloaden (Shockwave). Dat doe ik dan, maar als die eenmaal gedownload is, doet die het alsnog niet  ::)
Wellicht dat het aan mijn browser ligt, ik heb Firefox maar zal het nog eens bekijken met Explorer.
Ik ben benieuwd hoor, ik vind het wel grappig dat dit allemaal zo uit te rekenen valt :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Hoi

Ik had al gelezen(ik meen bij mutaties) dat somigen daar ook last van hadden.Ik heb eerlijk gezed geen flauw idee wat je daar aan kan doen ???
Ik zal de link zo eens opzoeken.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




ManjaV

Ja, wellicht dat het toch aan die site ligt  ::)
Als je eruit bent, hoor ik het wel ;D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Karin

CitaatHey Karin,
Inderdaad leuk he. Mijn zusje had er vroeger zo een. Ze zal heel verrast zijn als ik ineens met een cinnamon pareltje aan kom zetten  Het is echt een schatje he, wat je zo op de foto ziet. Nu nog een naam verzinnen...
En ik hoop dat ik een wildkleurig popje kan vinden en dat ik hiervoor niet al te veel hoef te testen   Jij hebt altijd wel een idee he, of het een mannetje danwel popje is. Dat is handig. Jammer dat die van jou al weg zijn, maar wel heel erg leuk dat ze met z'n 2-en een nieuw thuis hebben gevonden


Ik vind Seven een hele leuke naam  ;D
Ja, vooral als ik "vergelijkingsmateriaal" heb. Omdat het 2 wildkleurtjes uit één nest zijn kan ik het goed vergelijken. Degene waarvan ik denk dat het een pop is heeft een veel bredere kuif dan het andere wildkleurtje. Daarnaast is ze wat "boller" en een stuk pittiger  ;D Vandaar dat ik denk dat het een popje is. Maar degene waar ze naar toe gaan maakt het geslacht helemaal niet uit.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ManjaV

Hey Karin,

Nou, het is sowieso fijn dat ze met z'n 2-en naar die persoon kunnen he :D Ik ben benieuwd of je 'voorspelling' uitkomt en het echt een popje blijkt te zijn!!




Even een kleine update - net alle kooien schoongemaakt! Altijd een heel werk. Ik had vanochtend vroeg bij de dierenzaak een fles met eucalyptusspul gehaald (Birds Well, heet het) en ik moet zeggen: het bevalt me prima! Iemand daar ervaring mee?
Daarna even nagedacht over de namen voor mijn nieuwe valkjes ;D Ik denk dat ik het cinnamon pareltje echt Seven ga noemen. Ik vind het leuk klinken en bovendien (dacht ik gisteren ineens ;D ) kan ik haar zo vernoemen naar Seven of Nine uit Star Trek Voyager (vind ik dus een leuke serie :D )
En het wildkleurtje ga ik Daisy noemen, dat staat al vast :D Ik vind het een lieve naam en het past goed bij een popje.
Nu nog even afwachten welk wildkleurtje het gaat worden...:)

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

•=Bonnie=•

11 mei 2006, 13:48:27 #368 Last Edit: 11 mei 2006, 15:36:38 by Bonnie
[KLIK HIER]

Kijk Manja, er staan een volwassen tam wildkleur popje op marktplaats, misschien is dat ook nog een idee.

Ik vermoed bij mij in het nest van Perlan en Robijn van 1 dat het een popje is, maar zeker weten doe je dat pas na een test natuurlijk :)


*aangepast door modje Rianne, beeldscherm werd uitgerekt door link*

ManjaV

Hey Bonnie,

Die ziet er lief uit he :D...
Ik woon zelf in Rotterdam. Ik denk dat de afstand op zich te doen is, maar ik weet eerlijk gezegd niet waar IJmuiden ligt, Noord-Holland iig maar hoe ver, je ne sais pas.
Er staat dat ze drie jaar oud is. Is dat niet te oud voor Mikki? Die is nog geen jaar? Of maakt dat niet uit bij valkjes?

Oh grappig, waar aan denk je te zien dat die van jou een popje is?
Karin ziet het ook altijd ;) vind ik wel knap.
Op dit moment hebben jij en Marlies wildkleurtjes te koop. Het is eigenlijk afwachten totdat de veertjes opgestuurd kunnen worden? En dan bij een vogeltje waarbij je dan al denkt van, dat zou eventueel een popje kunnen zijn. Net zoals jij dat denkt bij de kleine. Heb je een foto trouwens?

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Monky

Hi Manja,

Wat gaaf dat je zo op zoek bent. Is een leuke bezigheid  ;D
Karin heeft niet altijd gelijk hoor  ;D ;D ;D We dachten met z'n allen dat Garath een Gara was  ;D Je weet het dus nooit 100% zeker. Ze zeggen dat je het vaak aan de breedte van de kuif kan zien  ??? Als ik Gizmo met de Whooshy vergelijk, zeg ik ja duidelijk, maar als ik daar weer Garath bij zet, zou ik zeggen dat Garath een popje was  ::) Maar hij zingt de sterren van de hemel hahaha.

Hé! Kijk jij ook Star Trek? Wat gaaf!!
Er zijn er niet veel die dat doen  :)

Je bent dus hard aan het na denken over een naam. Als het popje bij Kirsten geboren wordt, moet ik er ook weer aan geloven  ;D

Groetjes,
Monky

Rianne

Hier zit nog een Trekkie ;D Kijk het alleen niet meer, geen idee wanneer het op tv is. ???

ManjaV

Hey Rianne,

Ik heb de indruk dat het op dit moment niet op tv is??  ??? Ik ben het al een tijdje niet meer tegengekomen en eigenlijk was Voyager elke zaterdag op tv een hele tijd lang... ::)




Hey Monky,

Ja Star Trek is cool, maar ik kijk eigenlijk alleen Voyager, die vind ik het spannendst ;) En jij?
Er zijn idd niet veel mensen die dat doen, of tenminste, degenen die ik ken, vinden er eigenlijk weinig aan ::)

Zeker weten of het een popje dan wel een man is, weet je idd niet. Was het maar zo makkelijk, dat bespaarde ons weer een hoop geld voor het getest  ::)
Ik denk wel dat, hoe langer je er meer bezig bent, des te meer feeling je er voor krijgt!

Maar, de namen zijn bekend. Het popje dat ik bij Esther haal, gaat Seven heten en het toekomstige wildkleurtje krijgt de naam Daisy! :D Ik vind het wel geslaagde namen ;)

En heb jij al leuke namen bedacht voor je popje? Wanneer wordt die geboren??

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Monky

Hi Manja,
Seven en Daisy, dat zijn leuke namen  :)
Ik heb er nog niet over nagedacht hoe ik dat popje ga noemen. Het moet eerst maar even geboren worden  ;D Het zal wel binnenkort zijn. Je zal het wel merken als het zover is hahaha.

Ik ben met Star Trek groot gebracht  :) Het was toen ik klein was heel groots in America. Mijn vader keek er ook altijd naar en wij hebben het overgenomen. Ik heb ze allemaal gevolgd behalve Deep Space Nine. Ik heb ook alle films gezien  :) Ik ben zelfs een keer naar een Star Trek convention geweest met mijn vader. Dat was echt gaaf. Leonard Nimoy( Spock) en William Shatner (Kirk) waren er.

Groetjes,
Monky

Rianne

Citaat van: Monky op 11 mei 2006, 15:34:17
Hi Manja,
Seven en Daisy, dat zijn leuke namen  :)
Ik heb er nog niet over nagedacht hoe ik dat popje ga noemen. Het moet eerst maar even geboren worden  ;D Het zal wel binnenkort zijn. Je zal het wel merken als het zover is hahaha.

Ik ben met Star Trek groot gebracht  :) Het was toen ik klein was heel groots in America. Mijn vader keek er ook altijd naar en wij hebben het overgenomen. Ik heb ze allemaal gevolgd behalve Deep Space Nine. Ik heb ook alle films gezien  :) Ik ben zelfs een keer naar een Star Trek convention geweest met mijn vader. Dat was echt gaaf. Leonard Nimoy( Spock) en William Shatner (Kirk) waren er.

Groetjes,
Monky


Echt waar? DS9 vond ik ook erg leuk hoor! Ik heb TNG allemaal gezien, en heel veel van Voyager en DS9 dus. De films vanaf TNG heb ik ook allemaal gezien, die oudere vind ik niet zo veel aan. :)

Wat Bonnie zegt over het zien van de geslachten, klopt. Je hebt soms wel eens echt een vrouwelijk gevoel bij een valkje en dan blijkt het een man te zijn ;D Dat van de kuifjes klopt ook niet, Nayana van mij heeft ook een brede kuif, breder als die van Tinco en zij is een pop en Tinco een man. :D