Sunny, T&S, L&F, Q&M, Y&N, T&R, R&F, N&Y, Chaya, T&Y, P&B, Pareltje, Yara,Amiti

Gestart door ManjaV, 24 december 2005, 10:45:59

« vorige - volgende »

ManjaV

Hoi Conny,

Ja, bij Caroline is het donsje helemaal in goede handen  :-*
Als het het al zou redden dan alleen bij haar!

Mocht het donsje de nacht doorkomen dan kijkt Caroline of Derrick en Damali het accepteren. Zou ik wel erg leuk vinden.
Zo niet, dan hebben we altijd nog het B-plan om het donsje weer hier bij T en Y te leggen.
Maar eerst maar eens afwachten of het de nacht doorkomt.

Caroline dacht trouwens dat het donsje uitgedroogd was. Zou ook best goed kunnen na bijna een hele dag niet voeren?
Misschien dat ze daarom zo verkrampt waren?

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Caroline

Zo verkrampen doen ze ook bij kalktekort .... ik zou ook meerdere keren per dag Calcium inbrengen.  ;)

* duim duim duim *
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Het oudste donsje wat hier nog is, lijkt het wel goed te doen.
Het piept,eet goed en tilt het koppie op. Ook het dons ziet er mooi uit.
Dus duimen zeker maar.

Het jongste donsje verteerde ook geen pap meer, dat bleef in de krop zitten. Deze zat ook in de houding zoals het in een ei zit  :-\

Als het de nacht doorkomt wil ik het inderdaad bij D en D proberen te leggen, maar dan samen met nog een ander donsje ,want alleen durf ik het daar niet bij te leggen.

Accepteren ze het niet of gaan ze het weer overvoeren dan gaat het terug naar Manja, want voor Hagrid en Hedwig vind ik 5 donsjes echt te veel.

Maar laten we maar niet te ver vooruit kijken:eerst de nacht maar eens door zien te komen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

ManjaV

Nou, net even met Caroline gebeld...en tot nu toe gaat het goed met het donsje! :D Hij is wel hyperactief, bedelt elke keer om voer.
Caroline was ook zo lief om Dr. Bastiaanse te bellen en om uitleg te vragen...kwam dus inderdaad door de narcissen, maag- en darmkanaal was verstoord.  :-\
Die narcis is inmiddels de deur uit.
Mocht het morgen goed blijven gaan, dan probeer ik het donsje bij Liron en Fuzzy onder te brengen.

Groetjes,
Manja

smiley

hoi manja

hoe gaat het daar bij jou ? en met T&Y en de kleintjes.
hebben L&F al een piepei ? ik heb het verhaal van het donsje bij caroline net gelezen in je boekje ,wat een super goed nieuws !!!!
ik zit de hele dag al aan je te denken, wat zo'n plant al niet kan veroorzaken .
alle bol planten zijn giftig ook tulpen bv.ik heb het opgezocht.
dus voortaan staat hier alleen nog maar kattengras.

groetjes conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

carco

Waardeloos hè?

Ik heb vanmorgen inderdad dr.Bastiaanse aan de telefoon gehad, hij wilde nl ook graag weten hoe het af liep met het donsje van Derrick en Damali. Ik kreeg een compliment van hem dat het zo goed ging  :-[  :D
Maar de jongen die bij Manja zijn dood gegaan zijn dat inderdaad door het gif van de narcissen.
Het maag-darmkanaal wordt aangetast en ze gaan er aan dood, maar er kan ook blijvende schade optreden.
Het viel me vanmorgen op dat het donsje hier groene poep had: dit kwam dus dat de lever ook aangetast is.
Het enige wat we kunnen doen is het donsje pappen of bij een ander koppel onderbrengen.
De zaadjes van de oudste 2 jongen verteren daardoor ook niet.
Ook zij moeten bijgepapt worden of ondergelegd worden bij een ander koppel.

Ik heb het 2 keer bij Derrick en Damali geprobeerd, maar zij willen zelf een nieuwe maken en hoefde deze niet  :-\ Daar was ik eigenlijk al bang voor. Ze gingen wel steeds in en uit het blok om te kijken, maar deden er verder niets mee.

Het enige wat me verontrust is dat hij zo vreselijk aktief is : slapen heb ik het nog niet zien doen:alleen maar met het koppie omhoog.
Pap werkt die zo naar binnen en ook mijn vinger lust hij wel. Dus of het nu echt honger is omdat hij tekort gekomen heeft weet ik niet, maar ik vind het vreemd dat het heel de dag niet slaapt.

Mocht het morgen nog goed gaan leggen we het inderdaad bij Liron en Fuzzy onder:daar is het het beste af.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

ManjaV

Hoi hoi Caroline,

Ik ben je echt zo dankbaar he dat je dit allemaal doet, zo ontzettend lief van je  :-* :-* :-* als ik je ooit ergens mee kan helpen, gewoon zeggen he...vind het echt super van je...

Ik ben heel benieuwd hoe het verder zal gaan en of het donsje zo superactief blijft  ??? het is wel grappig dat hij je vinger wil opeten ;D

Trouwens, Timmy is hier de hele dag al op dreef, nu ook nog, hij gilt de hele tijd 'Mikki' en fluit de hele flat wakker.  ::)
Nou ja, die is in ieder geval weer de oude.

Morgenochtend maar extra vroeg opstaan om de twee oudste pap te geven...hopen dat dit allemaal goedkomt dan...

Hoi Conny,

Het verhaal van Liron en Fuzzy is een beetje apart. Ze schijnen de eitjes zelf open te maken?  ??? Of tenminste, daar verdenk ik Fuzzy van.  ::) Vanochtend keek ik in het blok zat ze op een half eierdopje waar een donsje in lag (natuurlijk dood en nog niet helemaal ontwikkeld). Of ze misschien dacht dat het tijd was voor het eitje uit tekomen? Heeeel vreemd.
Nu ligt er nog 1 eitje samen met het donsje van T en Y wat ze gelukkig goed aan het voeren zijn.
Die narcissen en zo komen er bij mij ook idd niet meer in.

Groetjes,
Manja

ManjaV

Na Carolines goede zorgen is het donsje van Timmy en Yariki weer hier...toen ik hem zag bij Caroline was hij idd hyperactief...superlevendig...etc...
Hier aangekomen bij Liron en Fuzzy gelegd die hem eigenlijk meteen hebben geaccepteerd. Voeren heb ik ze nog niet echt zien doen (Liron deed wel een poging) maar het kropje zit ook nog steeds erg vol.
Maak me af en toe een beetje zorgen omdat het nu niet meer zo hyperactief is, maar ja, misschien is het donsje moe van de reis en de hele omschakeling?
In ieder geval wordt het warm gehouden. Ik zal nu checken of hij extra bijgevoerd moet worden. Ik hoop het niet want het beste voor hem is toch dat hij bedelt bij Liron en Fuzzy.
Ik was wel erg blij dat ze het meteen hebben geaccepteerd.

Groetjes,
Manja

ManjaV

Helaas  :'( vanochtend is het donsje overleden.

Gisterenavond al stond hij er slecht voor en dat ik dat hij het niet zou redden. Aanvankelijk ging het prima, Liron en Fuzzy namen hem meteen onder zich en hij werd warmgehouden.
Toen bleek dat zijn krop niet wilde legen. Ik heb nog wat Yakult gegeven maar dat hielp gewoon niet.
´s Avonds laat zag ik dat Fuzzy het donsje de hele tijd opzij schoof. En dat vond ik zo zielig. Ik wist haast wel zeker dat het donsje het niet zou gaan redden, maar om het dan koud te laten liggen?
Ik heb het donsje toen gepakt en bij Yariki gelegd en de andere twee donsjes. Yariki heeft het de hele nacht warm gehouden, ze is zo een schatje. Dat bleek wel toen ik haar vanochtend optilde uit het blok en het dode donsje onder haar vandaan haalde. Ze had het gewoon alsnog warmgehouden.
Lieve Yariki  :-*
Ach...het was zo zielig en vooral omdat het bij Caroline goed leek te gaan. Maar daar was het donsje heel hyper en dat vertrouwden we ook niet echt.
Het rare is dat vanochtend de krop wel leeg was maar ja daar had het niets meer aan.

Over het tweede donsje bij T en Y maak ik me ook zorgen. De krop leegt niet goed. Vanochtend was de krop zeker nog half a driekwart vol. Weet dus ook niet of hij het gaat redden.
Met de oudste gaat het gelukkig zo te zien prima en met de jongste natuurlijk ook maar die lag van meet af aan bij Liron en Fuzzy en heeft geen narcisblad binnengekregen.

Een harde les om op deze manier donsjes te verliezen.
Anyway, ik hoop dat jullie een beetje mee willen duimen dat het met de andere donsjes goed mag blijven gaan en dat het tweede donsje er ook bovenop komt.

Groetjes,
Manja

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Romy

Hoi Manja

Ik kreeg geen notificaties meer van je boekje en omdat ik het druk heb, kom ik normaal niet meer op valkparkiet. Dus ik heb héél wat gemist...

Wat jammer zeg dat dat ene incident met de narcis zoveel gevolgen heeft gehad... Ik hoop dat het nu voorbij is en dat het nu allemaal gewoon weer goed gaat!!!!!

Ik duim voor je  :-*

Groetjes
Romy

Romy

Oh, waar ik ook ineens aan denk:
Is het geen idee om aan Feld te laten weten dat de donsjes toch overleden zijn aan de gevolgen van die narcis? Zodat hij vanaf nu een ander advies kan geven mocht hij nog eens met zo'n situatie geconfronteerd worden...
Het zou alvast heel wat leed voorkomen in de toekomst!

Groetjes
Romy

smiley

hoi manja

ik wil je sterkte toewensen met het verlies van weer een donsje,en ik duim met je mee dat de laatste twee wel goed blijven gaan.
het gif van de narcis was gewoon te sterk voor deze jonge donsjes.
en ondanks dat dit veel verdriet met zich meebrengt ,is er ook een lichtpuntje.
deze donsjes hadden waarschijnlijk hun hele leven problemen gehad ,want het gif tast ook hun darmgestel aan en hun lever.
en gelukkig hebben Timmy en Yariki er verder geen schade aan overgehouden.
ze doen het verder goed ,en zorgen prima voor de 2 andere donsjes.
ik zou als ik jou was wel een waarschuwing plaatsen voor de andere op dit forum ,met jouw verhaal ,zodat ze extra goed oppassen met wat voor planten ze in huis halen.
want ondanks voorjaars planten en bloemen erg leuk staan zijn ze ook super giftig voor vogels.
ook de narcissen die we in een vaas zetten of tulpen ,krokus ,blauwe druifjes,hyacint ze zijn allemaal giftig.

groetjes conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Mara

Hoi Manja

Heel veel sterkte met het verlies van de donsjes!!!

Mara

ManjaV

Allereerst iedereen bedankt voor de lieve berichtjes :D
Heb het erg druk gehad (onder andere heen en weer racen om een warmtelamp te halen enz.=) maar nu weer even een update...

Het gaat eigenlijk heel goed met het tweede donsje. Dat donsje waarvan de krop dus ook niet goed wilde legen. Gisteren besloot ik het bij Liron en Fuzzy te leggen omdat Timmy en Yariki overdag eigenlijk de kleintjes niet meer wilden warmhouden.  ::) En het heeft alleen nog maar dons.
Meteen toen ik het bij Liron legde, begon Liron te voeren!  :o Alsof het kleintje in dagen geen eten had gehad!  ??? En nam het daarna onder zijn vleugels, zo lief!  :-*
Dus dat zit wel goed, die blijft lekker daar. De kleinste doet het daar trouwens ook erg goed.

Bleef ik over met het oudste donsje. Had deze gisteren gepakt en begon te bedelen toen hij zag dat ik het andere donsje wat pap gaf. Had dus ook honger. ;D Deze heb ik dus ook pap gegeven en het is wel heel erg lief hoor om dat zo te doe. Gisterenavond is Yariki weer in het blok gegaan om te voeren en om de oudste warm te houden, maar overdag doen ze niet veel meer.  ??? Misschien zijn ze in de war omdat het nestje is uitgedund?  ???

Van Liron en Fuzzy zelf ligt er trouwens nog 1 eitje maar dat gaat op zeker niet uitkomen denk ik. Het ziet er heel vreemd uit, allemaal wit en zwart wat ik zo kan zien van binnenin.
Baal er wel van en vraag me af waar dat nu weer aan ligt?  ??? Ben dan weer blij voor ze dat ze toch twee pleegdonsjes hebben.

Hoi Conny, Mara, Romy en Caroline,

Bedankt voor de lieve berichtjes... :-*

Groetjes,
Manja