Sunny, T&S, L&F, Q&M, Y&N, T&R, R&F, N&Y, Chaya, T&Y, P&B, Pareltje, Yara,Amiti

Gestart door ManjaV, 24 december 2005, 10:45:59

« vorige - volgende »

Romy

Hoi Manja

Ik weet helemaal niet zeker dat ze het donsje 'begraven' hebben toen het nog leefde, maar ik vermoed van wel omwille van het volgende :
Het is natuurlijk niet dezelfde diersoort, maar m'n moeder had toen ze klein was in hun gezin een hondje. Dat hondje had gejongd en mamahond begraafde telkens 1 puppy. Dat vonden ze heel erg vreemd en ze hebben telkens dat puppytje 'gered'. Tot ze na enkele reddingen zagen dat het hondje geen kontje had. Het gaatje ontbrak. Dus dat hondje had helemaal geen overlevingskansen. De DA is er nog bij geweest, maar die heeft niks anders kunnen doen dan het beestje een spuitje geven, omdat dit een aangeboren afwijking was waar niks aan te doen was.
Mamahond had dit blijkbaar gezien of aangevoeld, en haar kindje een gruwelijke dood willen besparen door het door begraving te verstikken. Klinkt heel erg, maar is waarschijnlijk beter dan doodgaan omdat je geen poepgaatje hebt  :-\

Dat is de reden waarom ik denk dat er iets mis was met dat donsje, waardoor mamie en papie het donsje begraafd hebben onder het zaagsel... Een soort instinct dus...

Maar het blijft natuurlijk wel balen. Ook van het tweede eitje wat nu kapot is. Laat ons duimen voor het derde eitje!  :-*

Groetjes
Romy

ManjaV

Het laatste wat ik vanavond hoorde was nog steeds gepiep in het eitje dus ik ben heel benieuwd of het morgen leeft.

Thanks Anke, Ann en Romy, voor het meehopen :D

En Romy, wat een interessant verhaal over het kleine hondje.
Het is zo interessant dat ze een instinct hebben over welk kleintje het wel en niet zal redden. Ik denk dat het met valkjes inderdaad precies hetzelfde is.
Bedankt voor je uitleg hierover. :D

Groetjes,
Manja

PS Ik ben een website aan het maken: http://www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki/
Hij is nog onder constructie maar voor degenen die alvast een kijkje willen nemen? :D

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Romy

Hoi Manja

Heel graag gedaan hoor.
Het is een triest verhaal, maar we kunnen er wel door bijleren. Daarom heb ik het ook met jou gedeeld :)

Ik vind je website heel erg mooi! Het zijn subtiele kleuren, want ik hou niet van schreeuwerige websites. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. Ik ben heel benieuwd om de rest te lezen als het af is.
Trouwens, ik wist niet dat je zoveel valkjes had op dit moment  :D Ook al staat het in de titel van je boekje, ik had er blijkbaar nooit bij stil gestaan   :P

Groetjes
Romy

ManjaV

Hoi Romy,

Nou, het is echt een verhaal waar ik erg veel van heb geleerd. :D :D En inderdaad kunnen we er erg van leren.

Dank je voor je complimentje :D Ik ga vandaag weer hard aan het werk om e.e.a. verder af te krijgen.
Hihi het zijn inderdaad veel valkjes he, op een rijtje!

UPDATE:

Gisteren heeft het laatste eitje van Sunny en Dreamy de hele tijd gepiept en getikt. Vanochtend was het over. Er zat een vreemdsoortige deuk in het eitje. Omdat ik echt niks meer hoorde, heb ik het eitje voorzichtig opengemaakt...en...een dood geel donsje...het vlies leek ingedroogd en zat op sommige plekken van het lichaampje.  :'(
Vanochtend meteen met Feld gebeld en ik ga de twee donsjes opsturen voor sectie.
Ik heb het jongste donsje van Timmy en Yariki bij Sunny en Dreamy gelegd. Het werd meteen geaccepteerd en gevoerd.
Ik weet dat het een gok is, maar ja...Dreamy en Mikki hebben ooit onbevruchte eitjes gehad en toen hebben ze een kleintje van Timmy en Yariki opgevoed. Het heikele punt is natuurlijk dat ik niet weet of Sunny en Dreamy een bacteriële infectie bij zich dragen. Maar ja, ik heb de gok gewaagd en tot nu toe gaat het goed en wordt het volop gevoerd. Ik hoop dat jullie met mij mee gaan hopen dat in ieder geval dit goed mag gaan...

Gisteren heeft Fuzzy ook een eitje gelegd.  ::) Ik denk bevrucht. Ze legde het in een hoekje en zit nu de hele tijd te broeden. Ik laat het maar even zo. Wel mag er niemand meer op de grond komen behalve Liron dan  ::)

Groetjes,
Manja

*Manon*

Hoi Manja,

jee wat een  :censuur weekend wat betreft de eitjes die het niet gehaald hebben.
Ik kan me goed voorstellen dat je nu wilt weten wat er aan de hand is met ze, ik hoop dan ook dat je erachter komt.

Ik ga even op je website neuzen... leuk, ik ben zelf ook bezig met een website... leuke bezigheid wel hé  ;)

groetjes Manon

*Manon*

Moooie website  ;D ;D ;D
wilde ik nog even komen zeggen  ;)
Prachtige valkjes heb je ook!!

ManjaV

Hoi Manon,

Dank je voor je complimentje! :D :D En wat leuk, jij bent ook met een site bezig? Ga ik ook kijken dan. ;D Leuke bezigheid inderdaad :D

Heb vandaag de dode donsjes naar Feld opgestuurd.
En het kleintje bij Sunny en Dreamy lijkt goed te worden gevoerd. Ik denk alleen wel door Dreamy want Sunny lijkt niet goed te weten wat hij er mee aan moet.  ::) Als hij alleen in het blok bij het donsje zit, zit hij in de uiterste hoek naar het donsje te kijken en that's it.  ::) Dreamy houdt het gelukkig warm en voert het. En Sunny voert Dreamy. ;D
Hopen hopen hopen dat het allemaal goed gaat komen. :D

Groetjes,
Manja

Romy

Hoi Manja

Ik ben erg benieuwd wat de uitslag van de DA zal zijn mbt het donsje. Hopelijk niks bacterieel of zo.
Persoonlijk denk ik dat het misschien gewoon een 'mismatch' is, zoals sommige mensenkoppels ook geen kinderen kunnen krijgen, of telkens miskramen hebben. Ik kan me niet voorstellen dat het bij valkjes niet zou kunnen. Maar of het bij T&Y ook werkelijk zo is kunnen we natuurlijk niet zeggen.

Ik duim voor het donsje bij S&D!! Maar zoals je het vertelt lijkt dat helemaal goed te komen :)

Groetjes
Romy

Caroline

Jeetje, wat balen van je donsjes.  :'(

Ben benieuwd wat de uitslag van de sectie is.

Je site bekijk ik morgen even .... ik ga nu naar mijn bedje.  ;)

Succes met de rest.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

ManjaV

Hoi Romy,

Dat van die mismatch zou inderdaad goed kunnen. Er is namelijk verder geen aanleiding om te denken dat er iets mis zou kunnen zijn. Ik bedoel, als ze een bacterie bij zich zouden hebben, zouden de anderen er geen last van hebben? En dan in het bijzonder Timmy en Yariki en de kleintjes.
Ik ben erg benieuwd wanneer ik wat hoor, zal vandaag of eerder morgen zijn...

Hoi Caroline,

Ja, het is erg balen.  :'( Een wit en een geel donsje. Zo lief.  :-* Maar dat er iets mis was, is wel duidelijk. Een eitje heb ik weggegooid omdat het stonk.  ::)

UPDATE:

Zometeen wat foto's die ik heb gemaakt.
Eerst even wat informatie vooraf.
Met de vier bij Timmy en Yariki gaat het prima. Oogjes open, goed bedelen, groeien ok.
Het vijfde donsje twijfel ik wat over. Het is levendig genoeg, en bedelt ook goed, alleen ik vind het zo klein?  ??? Het heeft de oogjes nog niet open en lijkt zo mini. Tussen hem en de een na jongste zitten qua uitkomen twee dagen verschil. Misschien dat jullie eens naar de foto's kunnen kijken. Zou ik anders moeten bijvoeren?

De oudste:

De tweede:

De derde:

De vierde:

De jongste:

Hij lijkt zo klein?  ??? ???

Wie geeft raad?

Groetjes,
Manja

Romy

Hoi Manja

Deze morgen had ik een berichtje getypt en toen ik het wou verzenden was het weg  >:( Daarna had ik geen tijd meer aangezien ik naar de les moest.

Maar hier ben ik dus opnieuw  :D

Ik denk ook niet meteen aan een bacterie gezien de andere donsjes er helemaal geen last van hebben. Maar het is uiteraard wel verstandig van je om dit door een VA te laten uitsluiten. Want je weet natuurlijk nooit.

Het laatste donsje lijkt inderdaad klein. Maar of het té klein is, dat weet ik écht niet. Ik heb er helemaal geen ervaring mee. Mij lijkt wel alsof de krop goed gevuld is, dus bijvoeren lijkt mij geen optie. Maar ik hoop dat er snel iemand komt die je uit ervaring wat betere info kan geven.

Je website vind ik trouwens heel erg mooi! Hij is goed opgesteld en in serene kleuren. Mijn felicitaties!

Groetjes
Romy

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Manon*

Hoi hoi Manja,

Leuke foto's van je donsjes... ik kan je geen raad ivm het kleinste jong... ik daarmee geen ervaring.
Je site is super, of had ik dat al gezegd....  ??? het loopt me er soms een beetje bij door  ;)

Groetjes Manon

ManjaV

Update:

Met de jongste lijkt alles goed te gaan. Caroline was hier vanmiddag en ze heeft me laten zien hoe je pap maakt en dit geeft. In geval van nood!
Maar alles lijkt goed te gaan want ik hoor wel de hele tijd voergeluiden uit het blok komen. :D
Sunny heeft zo zijn eigen opvatting van zijn taak. ;D Hij voert Dreamy en meteen daarna voert Dreamy het donsje. (Het aparte is dat Mikki dit ook altijd bij Dreamy deed).
Als hij in het blok is, kijkt hij verder alleen naar het donsje vanaf een veilige afstand. ;D ;D

Hoi Romy, Manon en Caroline

Bedankt voor de complimentjes over mijn site!
Hij is bijna af, moet nog wat dingetjes aanvullen.
Had niet gedacht dat het zo makkelijk zou gaan. En het is ook nog eens erg leuk om te doen.

Groetjes,
Manja

Peggy

Hoi Manja,

Das lang geleden hè  ;) maar ben nu weer een klein beetje bijgelezen..
Heb ook al even gekeken naar je website en die ziet er echt heel leuk uit,mijn complimenten hoor.
Heb dus gelezen dat je 2 donsjes hebt opgestuurd naar Dr Feld..ben benieuwd naar de uitslag. Balen hoor dat het misgaat met de donsjes van Sunny&Dreamy  :(
Maar wel weer heel lief dat ze hun pleegdonsje zo goed voeren en ook nog op zo'n aparte manier  ;)
Zo blijf je iedere keer weer aan jouw lieve Mikkie denken hè en dat is natuurlijk erg bijzonder en mooi.
Succes hoor met je donsjes en ik probeer weer eens wat vaker binnen te wippen  :D
Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier