Sunny, T&S, L&F, Q&M, Y&N, T&R, R&F, N&Y, Chaya, T&Y, P&B, Pareltje, Yara,Amiti

Gestart door ManjaV, 24 december 2005, 10:45:59

« vorige - volgende »

Romy

Hoi Manja

Ik heb je boekje vandaag scherp in de gaten gehouden. Gelukkig heb je de DA aan de lijn kunnen krijgen en ga je zo snel al de uitslag hebben.

Ik ben ook superblij voor je dat het al wat beter lijkt te gaan met Timmy!

Het is verschrikkelijk jammer dat Calimero is komen te overlijden, maar zo ben je wel heel gericht gaan zoeken naar de oorzaak en daardoor heb je misschien wel heel veel leed voorkomen!

Misschien een beetje een vreemde vraag, maar ik weet het echt niet : krijg je Calimero dan nog terug na sectie? Of kan dat niet?

Groetjes en heel veel sterkte!
Romy

Kimm

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

♥Debby♥

Hoi Manja,

Fijn dat je Calimero naar dr. van der Horst op kan sturen en de uitslag zo snel al kan verwachten.

Goed om te horen dat het met Timmy wat beter gaat!

ik hoop dat hij snel verder opknapt!

Succes.

p.s. ik heb bij huisvesting even een topic aangemaakt over het gaas. als extra waarschuwing. Beter een keer te veel dan te weinig.

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

ManjaV

Hoi Romy,

Waarschijnlijk krijg ik Calimero niet terug na de sectie, en dat is denk ik ook het beste. Ze is immers toch al sinds zondag dood.  :-\

Nu denk ik toch echt dat het om een lood/zinkvergiftiging gaat, maar de sectie zal misschien meer uitwijzen. Ik zit al hier te kijken waar het in kan zitten, iig in het gegalvaniseerde gaas.

Inderdaad oogt Timmy wat beter, maar ik houd hem scherp in de gaten. Hij blijft voorlopig met Yariki apart zitten.

Hoi Kimm,

Harstikke bedankt voor het doorsturen van de link! Ik had er zeker wat aan en heb het met veel belangstelling doorgelezen!! :D

Hoi Debby,

Bedankt voor het aanmaken van het topic! :D

En ik hou je op de hoogte w.b. Timmy en de uitslag van de sectie.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

imv

Hoi Manja,
Beetje laat  :-[ .. maar jij ook heel veel sterkte gewenst met het verlies van Calimero.  :-*
Calimero was echt een heel leuke vogel (ik heb haar een paar vakantie's verzorgd voordat ze bij jou kwam wonen).
Het is zo vreemd hè als ineens een vogel wegvalt uit je groepje ..

ik blijf je volgen om te zien hoe het met Timmy en de rest gaat.

Groetjes
Irene

carco

Citaat van: ManjaV op 14 januari 2008, 19:48:12
Hey Kirsten,

Wow...dat lijkt dus echt op de symptomen die Calimero had en Timmy nu (hetzij in mindere mate). Ik denk dus echt dat hier sprake is van een lood- of zinkvergifting. Bizar zeg. Er staat alleen niet bij wat de behandeling inhoudt, daar ben ik wel erg benieuwd naar.
Maar die symptomen kloppen dus echt!

Ik ga deze week sowieso ander gaas halen, en dan gaat het stukje gegalvaniseerd gaas eraf. Maar het zou misschien ook aan bepaalde speeltjes kunnen liggen...dan moet je ook maar weten welke?

Bedankt dat je de info voor mij hebt opgezocht. Ik ben heel erg benieuwd wat de uitslag van Calimero zal zijn en of ons vermoeden wordt bevestigd.

Groetjes,
Manja

Ik had deze link ook al voor je opgezocht en doorgegeven aan je hoor  ;)

Citaat van: carco op 13 januari 2008, 21:06:53
Het kwam omdat ik aan het googlen was naar de symptomen , omdat Esther zei dat er bij ppz geen overgeven was. Ik kan er ook niet bij dat er bij Manja de ppz zou wezen, want hoe kom je er bij binnenvalken aan?
Ik kwam met dezelfde symptomen op een vergiftiging uit en op deze site:

http://www.dierenkliniek-centrum-oost.nl/dieren/vogelziek.html

bij zware metalen vergiftiging.

Toen Manja dit las dacht ze gelijk aan haar kooi die ze pas heeft verbouwd door er 1 van te maken.

Ook hier:

http://www.parrotbunch.com/kooi.htm

is te vinden dat gegalvaniseerde kooien giftig zijn voor vogels.

Ik hoop dat het voor de rest mee gaat vallen.Gelukkig kan Timmy al weer fluiten dat is een goed teken.

Groetjes: Caroline.

Bedankt Kirsten voor het nogmaals plaatsen ervan  :)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Sharon

Hoi Manja,

ik lees nu dat je twee valkjes waarschijnlijk een vergiftiging hebben opgelopen van het gaas. Wat erg joh! Gelukkig maar dat je er bij Timmy zo snel bij was, en dat je al snel een antwoord op de sectie zal krijgen waardoor je gericht kan gaan proberen Timmy te genezen. Ik hoop echt voor je dat hij er weer helemaal bovenop komt!

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

Romy

Hoi Manja

Ik begrijp dat je Calimero niet terug krijgt. Het zou inderdaad al een heel tijdje zijn dat ie overleden is.
Ik vraag het je maar omdat ik zelf instinctief de reactie zou hebben om ze te begraven. Maar gelukkig heb jij erop gedacht om ze voor sectie op te sturen!
Hopelijk komt er niks meer uit dan een loodvergiftiging. Misschien dat Calimero er wel wat vatbaarder voor was omdat ze wat verzwakt was door de AB, want daar gaan uiteraard ook de goede, lichaamseigen bacteriën van kapot... Zie je een reden waarom Timmy er ook last van had? Is hij in het nabije verleden ziekjes geweest of zo?

Groetjes en heel veel sterkte
Romy

Wilma1

15 januari 2008, 10:10:38 #3608 Last Edit: 15 januari 2008, 10:18:04 by Wilma1
Tjee Manja, wat vreselijk en wss door vergiftiging van gegalvaniseerd metaal....ik weet niet óf er ook iets is geverfd in je nw voliere, maar het kan n.l ook in verf zitten?!

Je staat daar eigenlijk niet zo gauw bij stil, met gebruik van bepaalde "normale" materialen, dat het giftig kan zijn.

Ik hoop dat Timmy het gaat overleven en je snel de uitslag hebt, om maatregel te kunnen nemen waar het vandaan komt.

Sterkte!
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne

Hoi Manja,

ik heb Tinco en Dusty ook teruggekregen na de sectie, hier heb ik om gevraagd. De assistente vroeg of ik ze nog wilde zien, want dat zou geen pretje zijn. Ik zei dat ik ze in het doosje zou begraven en dat was prima.

Dierenfreackske

Hoi Manja ...ik hou je boekje in de gaten en hopelijk gaat het terug beter blijven met je Timmy ! Gelukkig is hij al beter !!
Het komt vast goed met hem !

Grtjs Ann

Caroline

Klopt Rianne, Binky is na de saectie teruggekomen Maar ook op advies van Dr. Fled dicht gelaten.  ;)

Ik ben benieuwd Manja of je al iets weet.  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Esther*

Hoi Manja, weet je al meer?
Mijn gaas is volgens mij ook gegalvaniseerd..... :-\

gr Esther

ManjaV

Bedankt allemaal weer voor jullie lieve berichtjes. :D

Ik heb nog niks gehoord helaas.  :-\ Wel viel het mij op dat Timmy bijzonder hees was, als hij vrolijk wilde fluiten, klonk het heel zacht.  ??? ??? ??? Nu wordt het langzaam aan iets harder van toon, maar ik vind het wel vreemd.
Ik meende dit ook gisteren ergens gelezen te hebben, maar weet niet meer precies welk artikel dat was.  :-\

Hoi Wilma,

Naar mijn weten is er niet iets bijzonder aan verf in de voliere, ze zijn allebei van Ferplast en dat zou toch goed moeten zijn...maar je weet het nooit?

Hoi Esther,

Oh nee...jouw voliere ook van dat spul. Nou ja, laten we maar hopen dat het daar niet aan ligt? En wat ik las in dat artikel was dat het spul weg kan gaan door regenwater, of dat je het zelf met azijn kunt verwijderen, die laag dus.

Hey Caroline (carco),

;D Door alle consternatie alweer vergeten wat ik had gelezen. ;)

Bedankt nogmaals iedereen voor de interesse  :-* :-*

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Anja

Hoi Manja,

Ik hoop en duim voor je dat Timmy het gaat overleven.

Ook hoop ik dat je gauw de uitslag van de sectie hebt.

Nogmaals heel veel sterkte meid.

Groetjes Anja