Sunny, T&S, L&F, Q&M, Y&N, T&R, R&F, N&Y, Chaya, T&Y, P&B, Pareltje, Yara,Amiti

Gestart door ManjaV, 24 december 2005, 10:45:59

« vorige - volgende »

Anja

Hoi Manja,

Hoe is het bij jou? Niks voor jou om zolang niets te laten horen?
Hoop dat allles goed is hoor.

Hoi Romy,

Ik ben dan wel niet Manja maar je kunt een stuk zilverfolie in de kooi leggen en zo de poepjes opvangen. Dan kun je dat dichtvouwen en in een plastic zakje doen en dan zou je het op kunnen sturen.

Groetjes Anja

Caroline

:D Die tip gaf ik haar ook al vanmiddag per IM  ;)

Groetjes Manja.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

♥Debby♥

groetjes manja?

gaat het goed caroline?  ;D

Manja, ik hoop dat alles goed met je gaat.. 

Groetjes Debby.

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

*Manon*

Hoi Manja,

Ik dacht ook al... laat ik eens even kijken in het dagboekje van Manja, was je ook al kwijt...
Ik hoop dat alles goed gaat met jou en de valkjes!

Groetjes Manon

ManjaV

Hoi Romy, Anja, Debby en Manon,

Bedankt voor alle lieve berichtjes. Ik heb de laatste paar weken weinig tijd gehad voor andere dingen naast werk en sociale contacten, dus toen schoot het forum er bij in.  ::) Verwacht nu wat meer tijd te gaan hebben.

Helaas heel slecht nieuws:

Vannacht is Calimero zomaar overleden.  :'( :'( :'( Het viel mij gisteren op dat ze op het onderste stokje zat, en ik weet nog dat ik dat tegen een vriendin zei die op visite was, dat het zo vreemd zat dat ze zo laag zat, en ook wat suffig voor zich uit aan het kijken was. Een paar minuten later was ze echter aan het scharrelen op de grond en toen heeft ze ook nog wat gegeten.
's Avonds nam ik haar bij me om te kroelen, en toen viel het mij ook op dat ze heel suffig bij me zat...oogjes dicht...helemaal opgeblazen...en haar veertjes vond ik er wat vreemd uit zien.  ???
Maar ja, ik dacht, dat komt vast allemaal doordat ze zich toch weer plukte.

Ik zette haar terug in de kooi, en ze ging toen wel gewoon bovenin zitten, in een ring bij de andere valkjes.

Gisterenavond ging ik vroeg naar bed, en rond een uur of tien werd ik wakker door paniek in de voliere. Ik gekeken, maar zag verder niks bijzonders, dus ging ik weer terug naar bed. Om een uur of twaalf gebeurde hetzelfde weer, maar weer zag ik niets...dus ging ik weer slapen.

Toen was het rond kwart over vier, toen ik weer paniek merkte, en toen ik vervolgens keek, zag ik Calimero op haar rug in de voliere liggen, ze was aan het slaan met haar vleugels en aan het spartelen.  :'( De andere valkjes waren daardoor natuurlijk in paniek en ik denk eigenlijk dat de eerste twee keren dat er paniek was, ze misschien ook al iets hadden gemerkt.

Goed, dus ik pakte Calimero, legde haar in mijn hand, en het viel mij gelijk op dat ze heel, heel erg moeilijk ademhaalde, je hoorde ook dat de ademhaling met stoten kwam, en zelfs hoorde ik een piepende ademhaling. Ik zag wel dat het voor haar aflopende zaak was, dus ik heb haar rustig gehouden in mijn handen, haar gekroeld en rustig tegen haar gepraat.

Na een kleine vijf minuten begon ze ineens heel heftig te fladderen...leken mij de laatste stuiptrekkingen...ik heb haar toen op het zachte tapijt neergelegd en ben haar blijven kroelen...totdat haar ademhaling op gegeven moment stopte.
Ik vind het zo erg, en ik snap gewoon niet hoe dit heeft kunnen gebeuren! Misschien dat het door alle medicijnen kwam die ze tot voor kort had gehad?
Of door iets anders? Het viel mij op dat aan de ene kant van haar snavel wat vocht zat, dat zal misschien ook te maken gehad hebben met het feit dat ze zo een last had om adem te halen.

Ik wil haar nu opsturen naar Feld om sectie te laten verrichten en dan maar hopen dat het verder niet iets besmettelijks is, en ik zou gewoon wel erg graag willen weten waar de oorzaak ligt.  :'( :'(

Calimero,

Je bent zo genoemd omdat je, toen je klein was,
het eierdopje op je kopje zat...
Je hebt een aantal jaren een goed thuis gehad,
bij Joyce en haar familie..
Wel had je een probleem: je plukte jezelf heel veel...
Op gegeven moment kwam je bij mij...
Ik heb geprobeerd om je van het plukken af te helpen...
De schimmel en de bacterie waren inderdaad ook verdwenen,
Maar waarschijnlijk was het voor jou teveel..
En ben je daarom vannacht overleden...

lieve Calimero...ik vergeet je nooit!

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

*Petra*

Manja,

Wat vreselijk dat zoiets zo snel kan gaan  :o!
Eigenlijk in één dag, is het gebeurd met Calimero  :'(.
Het is fijn dat je hem noghebt willen helpen, en het eigenlijk best goed ging.
Je hebt gedaan wat je kon, voor hem, Sterkte,

Petra

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

♥Debby♥

Hoi Manja,

wat een verdriet.. en wat is het snel gegaan.. Wat lief dat je calimero zo bijgestaan hebt aan het einde van haar leventje..

Dag lieve Calimero, zoek maar een mooie regenboog uit.. je wordt hier op aarde gemist!

Manja, sterkte!

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Romy

Hoi Manja

Dit is gewoon verschrikkelijk  :'(
Laat het een troost voor je zijn dat je in de laatste minuutjes van Calimero bij haar was en haar hebt kunnen geruststellen. Dat zal Calimero vast gevoeld hebben! Ik ben ervan overtuigd dat je het voor haar draaglijker hebt gemaakt!

Ik denk dat je helemaal gelijk hebt dat de andere valkjes het aangevoeld hebben en daardoor zo onrustig waren.

Het is echt heel erg dat je zo plots Calimero kwijt bent en ik begrijp heel goed dat je ze opstuurt naar Feld om te weten hoe het kwam...

Je hebt een erg mooi stukje geschreven over Calimero!

Heel veel sterkte bij dit verlies  :'(
Romy en Flupke

Anke

Hoi Manja,
Wat verdrietig dat Calimero zo ineens heel snel achteruit is gegaan. Je bent in iedergeval tot het laatst bij haar geweest en lief voor haar geweest.
Ik wens je heel veel sterkte!!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

carco

Ook hier wil ik plaatsen dat ik heel erg met je mee leef.
Als ik dit stukje zo terug lees denk ik aan een hartaanval of aan een beroerte omdat je het ook over vocht bij de snavel had.

Lieve Calimero:rust zacht  :-*

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

*Manon*

Hoi Manja,

Wat een verdrietig berichtje zeg!
Heel veel sterkte met het verlies van Calimero.
In ieder geval is het heel fijn dat je bij Calimero was in zijn laatste momenten.

Heel veel sterkte :-*

Groetjes Manon

Anja

hoi Manja,

Wat een vreselijk nieuws zeg.

Ik wil je dan ook heel veel sterkte wensen met het verlies van je lieve Calimero.

Rust zacht lieve Calimero en doe onze vriendjes de groetjes bij de regenboogbrug.

Groetjes Anja

Monky

Hi Manja,

Wat een triest bericht, zeg...  :'(
Het is misschien maar een hele schale troost, maar je was in elk geval bij haar toen ze wegging...

Heel veel sterkte, Manja.
Rust zacht, Lieve Calimero...

Liefs,
Monique

Caroline

Och jeetje, Manja,
ik schrok van het berichtje van Caroline.
Voor jou maar ook natuurlijk voor Caroline,
waar ze geboren is met een eierdop op haar kop,
heel veel sterkte met dit verlies.

Arme Calimero, je hebt de strijd verloren,

kleine meis met een dop op geboren.

Je hebt heel veel liefde maar ook veel jeuk gekend,

jeuk, pijn en angst is er niet waar jij nu bent.

Elke keer ging het weer even goed,

en je omgeving was dan volle goeie moed.

Helaas kon jij het niet winnen,

je koos ervoor een nieuw leventje te beginnen.

Je ging de laatste vlucht naar de andere kant,

en bent nu samen met onze vriendjes hand in hand.

Rust zacht, lieve Calimero.  :-*

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Sharon

Hoi Manja,

ik las de titel van je boekje en ben meteen komen kijken en lezen.

Het is echt verschrikkelijk dat je je lieve Calimero af hebt moeten staan.
Gelukkig was je bij haar in haar laatste momenten.

Heel erg veel sterkte met dit grote verlies.

Ik weet hoe je je voelt, ik ben afgelopen vrijdagnacht mijn Milo verloren...  :'(

Groetjes
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1