Sunny, T&S, L&F, Q&M, Y&N, T&R, R&F, N&Y, Chaya, T&Y, P&B, Pareltje, Yara,Amiti

Gestart door ManjaV, 24 december 2005, 10:45:59

« vorige - volgende »

Romy

Hoi Manja

Graag gedaan hoor! Ik ben blij dat je het interessant vind want niet iedereen vind dat natuurlijk.

Omdat de cursus zo interessant is (vind ik toch want de meerderheid van m'n medestudenten vindt dat namelijk helemaal NIET), is het goed te doen voor mij om hem uit m'n hoofd te leren. Vorig jaar hebben we ook biologie gehad en er komt gelukkig veel terug.

Nog steeds geen gepiep?
Trouwens, ze doorbreken de schaal met een eitand. Ik ben ERG benieuwd hoe dat eruit ziet  ???

Groetjes
Romy

ManjaV

Hoi Romy,

Ja, ik vind het echt heel boeiend! Biologie heeft mij altijd wel geïnteresseerd. Daarbij komt dat het uiteraard interessant is om te weten hoe het bij vogels gaat.
Gelukkig dat jou het leren van deze cursus goed afgaat. :D

Nog steeds geen gepiep  :-\ Maar ja, soms duurt het allemaal wat langer denk ik?
Zo een eitandje is heel mini en volgens mij zag ik dat toen bij Perly toen ze een klein donsje was. :D Het zag er wel schattig uit.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Romy

Hoi Manja

Biologie vind ik ook razend interessant! Wel de dingen ivm dieren (en mensen) en niet die ivm planten want dat vind ik dan weer saai...

Ik weet niet hoe lang het kan duren vooraleer een donsje uit het ei kruipt  ???
Is er niks over te vinden hier op het forum? Ik zal eens lekker rondneuzen :) Als ik iets vind dan laat ik het je weten.

Indien mogelijk, zou je dan een foto kunnen maken van het eitandje? Wat gebeurt daar dan eigenlijk mee? Valt het af?

Groetjes
Romy

ManjaV

Hoi Romy,

Van dieren en mensen lijkt mij idd interessanter dan van planten. ;D
Toch vind ik plantjes ook heel bijzonder een mooi.

Bij Perly duurde het ongeveer anderhalve dag tot twee dagen eer zij uit het eitje kroop. De max is twee dagen, geloof ik!

Ik zal proberen een foto te maken van het eitandje. Ik weet niet precies wat er mee gebeurt, het zou best kunnen dat het er af valt?  ???

Groetjes,
Manja

Romy

Hoi Manja

Alvast dankjewel dat je wil proberen een foto te maken van het eitandje!

Ondertussen heb ik op het forum gevonden dat een eitje inderdaad wel 2 dagen kan piepen, met tussenpozen. Aangezien het ook nog slaapt en zo en dan piept het uiteraard niet.

Groetjes
Romy

ManjaV

Hoi Romy,

Bedankt voor je berichtje! :D Ik ben alweer een beetje gerustgesteld. Ik had helemaal niet door dat de donsjes in het ei ook gewoon gaan slapen.  ::) ;D Maar ja dat is eigenlijk wel logisch. En dan piept het natuurlijk niet. ;D
Echt bedankt voor je info en voor het zoeken! :D :D :D

Groetjes,
Manja

Lin

Citaat van: ManjaV op 13 december 2007, 16:57:44Ik weet ook niet of een eitje continue piept.  ??? De valkjes zijn stil maar ik hoor nu niks.  ::) Ik hoop dan maar dat het niet nodig is om steeds te piepen en dat ik daarom niets hoor?  ???

Groetjes,
Manja

Ik heb ene keer gehad dat ie een halve dag niet piepte en steenkoud was. Toen heb ik het ei met de donsjes in het verwarmde  waterbed geled. toen het wat opgewarmd was terug gelegd en toch kwam het uit na een dag.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

ManjaV

Hoi Lin,

Wat een goede oplossing heb je bedacht zeg! :D

Ik denk niet dat de eitjes van D en S koud zijn, omdat ze er continue op broeden. Maar misschien slaapt het donsje gewoon. :D

Groetjes,
Manja

Romy

Hoi Manja

Het is toch wel een grote geruststelling wat Lin hier geplaatst heeft! Het Donsje zal gewoon slapen hoor.
En als er iets fout mocht gaan, dan is dat superjammer, maar dat is de keuze van de natuur... Dan zal het donsje niet sterk genoeg geweest zijn...

Maar daar denken we niet aan natuurlijk. Het donsje heeft nog meer dan 24u de tijd om uit te komen :) Ik denk dat het ons in spanning wil houden  ;)

Groetjes
Romy

Lin

Bij mij zijn eitjes zo koud geweest dat ze in een soort trance waren leek wel. Vooral met de kwartels ging het toen mis en kwamen ze opeeens tot leven. Een donsje in een ei kan heel veel koud hebben. Het piept inderdaad niet altijd ook niet als het uit het ei komt.Maak je daar vooral geen zorgen om.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

ManjaV

Hoi Romy,

Dat denk ik ook ;D Het houdt ons in spanning. Morgenochtend meteen kijken...wie weet ligt het dan onder mama's vleugels. :D
En je hebt gelijk, mocht het toch niet uitkomen...dan was het misschien te zwak, maar vooralsnog gaan we daar niet van uit.

Hoi Lin,

Thanks, ik zal me verder geen zorgen maken. Het is goed om te weten dat ze niet altijd piepen. Ik heb het tot nu toe natuurlijk alleen nog maar bij Perly meegemaakt en dat was een echt druktemakertje. Nu nog steeds. ;D

Groetjes,
Manja

♥Debby♥

ooooooooooooo manja.. wat gaafff!!!!

spannend hoor.. we gaan duimen!!!  ;D

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Peggy

ik kom morgenvroeg weer eens gauw kijken hier...spannend en heel leuk  ;D

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

ManjaV

hmmm....nog niks...en ook geen gepiep.... :-\ :-\ :-\ :-\

Anja

Je kan ze bijna uit het ei kijken volgens mij.

Spannend zeg.

Groetjes Anja