Sunny, T&S, L&F, Q&M, Y&N, T&R, R&F, N&Y, Chaya, T&Y, P&B, Pareltje, Yara,Amiti

Gestart door ManjaV, 24 december 2005, 10:45:59

« vorige - volgende »

ManjaV

Hoi Romy,

Je moeder en je stiefvader hadden vast niet verwacht dat ze een huisdiertje toch eigenlijk wel heel erg leuk zouden vinden! :D
Wat lief dat Flupke met je stiefvader wil kroelen, vast omdat zij een popje is en hij een man. Dat heb ik vaker gehoord, ook bij papegaaien.

Wie weet, mag je een valkje erbij! Dat zou heel fijn zijn. Maar als het niet mag, heb je in ieder geval Flupke waar ook zij klaarblijkelijk gelukkig mee zijn! En dat is heel wat waard. :D
Ik woon zelf in Rotterdam, mocht het zover komen, dan kijken we wel even hoe of wat. ;D Rotterdam is niet zover van de Belgische grens vandaan.

In het begin was Mikki een beetje kribbig naar Sunny toe, maar dat kwam natuurlijk omdat hij toch een half jaar alleen met mij is geweest! :D Hij moest wel wennen! Maar het ging al snel goed, want ik kon ze eigenlijk direct bij elkaar in de kooi plaatsen! En ik was iig blij dat Mikki een vriendje had als ik ging werken. :D
Ik ben wel heel blij dat ik Mikki een half jaartje voor mijzelf heb gehad, die eerste periode vergeet ik nooit meer, zeker niet nu hij veel te vroeg overleden is. Hij was echt mijn maatje, ik denk wat Flupke nu voor jou is.

Hoi Yvon,

Bedankt voor je felicitaties! :D :D Het is nu inderdaad afwachten en hopen dat het allemaal goed mag gaan. Ik ben zo benieuwd!

Bedankt voor je tip ook over de groente en het fruit. Meestal haal ik twee x per week, maar ik zal proberen om wat vaker fruit aan te bieden, want dat schiet er wel eens bij in.
De lekkernijen op jouw schaal evenaar ik nog niet. ;D ;D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Caroline

Gaaf, al 3 bevrucht!!

Ik heb mijn lampje gekocht bij Fa. Heesakkers in Erp.

Na 2 dagen schouwen is inderdaad best snel maar ik zie echt de ochtend van het nieuwe eitje al of het vroige eitje bevrucht is.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dierenfreackske

Leuk dat Flupke wil kroelen met je stiefvader !!
En wie weet komt er toch nog een valkje bij he !!!
Heb je echt je moeder nog niet kunnen overhalen ?
Grtjs !! Ann

Romy

Hoi Manja

Het zou inderdaad kunnen dat, omdat Flupke een popje is, m'n stiefvader wel met haar kan kroelen en m'n moeder niet. Alhoewel m'n vriend niet mag kroelen hoor! Al zou hij het wel graag willen  ;D

Ik heb zonet even gekeken op een routeplanner en het is net geen 2 uur rijden. Dat is nog juist te doen :) Dan zouden we er wel een daguitstapje moeten van maken.

Fijn om te horen dat Mikki en Sunny goed overeen kwamen, ook al heeft Mikki zo'n lange tijd alleen gezeten. Het zegt heel veel dat je ze meteen bij elkaar in de kooi gedaan hebt!
Flupke is inderdaad m'n maatje  :D Net zoals Mikki voor jou was :)

Is er ondertussen nog geen eitje bij gekomen?

Groetjes
Romy

ManjaV

Hey Caroline,

Dat is inderdaad megasnel! :D Een goed lampje dus, die van jou!
En inderdaad, al drie eitjes bevrucht...ik denk dat ik morgen wel kan zien of de vierde ook bevrucht is. Ik ben zo benieuwd! Het wordt een druk nestje dan! In mei had Dreamy (toen nog met Mikje) alleen Perly, maar het wordt echt een stuk drukker voor haar. Ik denk echter wel dat Sunny mee gaat voeren, omdat hij ook meebroedt. In geval van nood heb ik iig Nutribirdpap in huis.  :)

Hoi Romy,

Ik denk dat Anns berichtje voor jou was bedoeld. ;D ;D

Zo te horen heeft Flupke in ieder geval een hele goede band met je stiefvader. Wat doet Flupke als je vriend met haar wil kroelen?
Bijt ze dan van zich af of zo, of gaat ze blazen?
Ik weet nog wel, vroeger thuis had mijn zusje ook een valkje, Nikki genaamd, en hij was echt helemaal dol op haar, maar van anderen moest hij niets weten!

Ik dacht al zoiets, wat de reisafstand betreft! Het is inderdaad niet zo ver! Woon jij vlak bij Antwerpen ofzo? Daar ben ik nl. wel eens geweest, gewoon een dagje de stad bekijken.

Het ging inderdaad goed tussen Mikki en Sunny. Het duurde niet lang of ze achtervolgden elkaar overal, dat was zo lief om te zien.

Ik heb nog geen nieuw eitje gezien, maar ik heb ook sinds vanmiddag niet meer kunnen kijken, omdat Dreamy het nestje niet meer verlaten heeft. Ja, een keertje, maar toen ging Sunny meteen op de eitjes liggen. :D

Groetjes,
Manja

imv

Hoi Manja,
Je gaat een leuke, drukke tijd tegemoet.
Als de donsjes er zijn komen we op kraamvisite.. ;)

groetjes,
Irene

ManjaV

Hoi Irene,

Gezellig! :D En jullie zijn zeker welkom (altijd natuurlijk) voor de kraamvisite! :D

Groetjes,
Manja

Mara

Hoi Manja

Ik lees dat 3 eitjes bevrucht zijn? Super hoor. Echt top!!

Met vetter voer bedoel ik wat meer zonnenpitten, papegaaienvoer en trosgierst. Maar die van mij zitten dus dag en nacht buiten, of het nu vriest of niet...'s Zomers krijgen ze dan wat minder zonnenpitten want die geef ik 's zomers nooit extra en weer meer groenvoer dan trosgierst.

mara

ManjaV

Hoi Mara,

Dat klopt inderdaad: al drie eitjes bevrucht! :D Ik hoop morgen de vierde te kunnen bekijken.

Aha...nu begrijp ik wat je bedoelt met wat vetter voer. Dat hebben ze dan inderdaad wel nodig ja! Ik geef ze ook zonnebloempitten, maar dan eigenlijk als extraatje af en toe. :D

Groetjes,
Manja

♥Debby♥

Hoi Manja,

wat een leuke ontwikkelingen in jouw dagboekje zeg!! gefeliciteerd met je bevruchte eitjes!! een spannend tijd hoor..

Er is een heuse donsjesboom gaande hier op het forum..je wordt er bijna hebberig van! hahahahaha

Ik kom zeker nog eens vaker langs piepen hier!

Suc6!!

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

ManjaV

Vanochtend het vierde eitje geschouwd, ik zie wel iets, maar nog geen rode adertjes. Het is waarschijnlijk nog te vroeg om iets te zien. Met mijn lampje dan. ;D
Een vijfde eitje is er tot nu toe niet bijgekomen, ik denk dat het bij vier blijft, en dat vind ik eigenlijk wel een mooi aantal.
Het eerste eitje (dat met het deukje en de paar scheurtjes) vind ik er apart uit blijven zien, ik zie welgeteld een rode ader (het is dan ook wel een flinke) op de ene helft van het ei!

Shai heeft het volgens mij echt voorzien op Calimero, hij blijft haar achtervolgen met de vleugeltjes wijd. ;D En Liron heeft vannacht voor het eerst naast Fuzzy op de ring geslapen. Meestal vond Fuzzy het maar niks om naast Liron te zitten.
Kuifje en Daisy waren vanochtend vroeg ook al op dreef: ze waren ijverig aan het wipwappen maar werden daarin gestoord door Jerry die eigenlijk ook wel bovenop Daisy wilde. ;D

Perly heeft op dit moment geen mannelijke avances  :'( en dat terwijl ze zo een mooi valkje is. Een paar maanden geleden was Kuifje helemaal gek op haar.

Hoi Debby,

Bedankt voor je berichtje! En bedankt voor je felicitaties!
Je hebt helemaal gelijk: er is een echte donsjesboom gaande momenteel. Harstikke leuk he, om bij een paar verschillende mensen dit mee te mogen maken.
Ik vind het leuk als je in mijn dagboekje blijft lezen, ik zal ook zeker in de jouwe gaan kijken! Gezellig! :D

Groetjes,
Manja

ManjaV

Vijf eitjes! :D :D :D ;D ;D

Ik was iets te voorbarig met mijn mededeling dat het er wsl bij vier zou blijven. Het vijfde eitje is net gelegd! :D

Groetjes,
Manja

carco

Klik op het plaatje voor onze site!

ManjaV

Anja

Hoi Manja,

Gaat goed zeg. Gefeliciteerd met het 5de eitje.
Hoe doen ze het verder?

Groetjes Anja