Sunny, T&S, L&F, Q&M, Y&N, T&R, R&F, N&Y, Chaya, T&Y, P&B, Pareltje, Yara,Amiti

Gestart door ManjaV, 24 december 2005, 10:45:59

« vorige - volgende »

Anja

Hoi Manja,

Hè niet weer. Gossie wat iets met die ontlasting.
We duimen weer voor je.

Groetjes Anja

ManjaV

Hoi Anja,

Thanks!
Zodra ik wat weet, post ik het hier.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Romy

Hoi Manja

Wat vervelend zeg! Het stopt maar niet bij jou!
Heb je ze soms wortel gegeven? Want daar verkleurt Flupkes poep toch ook wat gelig van hoor.

Groetjes
Romy

Mara

Hoi Manja

Het zit je ook niet mee. Ben benieuwd wat er uit gaat komen.

Succes ermee.

mara

Dierenfreackske

Hey...wat erg voor je ! Duim dat het goedkomt voor je
valkje hoor !!  Heb je al meer nieuws ? Hoe is het nu
met je valkje !!,? Is ie al wat beter ? Grtjs Ann

ManjaV

Hoi Romy, Mara en Ann,

Romy, ik geef ze wel eens worteltjes, maar daar wordt de ontlasting niet geel van...maar goed, de uitslag is nu ook binnen:

Er is een bacterie gevonden, namelijk de e-coli-bacterie. Bij de Feldkliniek dachten ze dat het misschien mee kon spelen dat er iets met de nieren was, of de bacterie in de nieren zat ofzo... :-\ :-\
Eerst werd geadviseerd Synolux, maar omdat de valkjes bijelkaar zitten, en ik ze moeilijk allemaal tien dagen lang dat spul apart kan geven...bij Kuifje wordt dat wel heeeeeeeeel erg moeilijk...adviseerde Annie om toch nog maar tien dagen Baytril te geven, en de dosering was wat hoger dan voorheen.
Misschien als de bacterie daarna weer zou opspelen, dat ik het betreffende valkje er uit kan 'vissen' en dan Synolux zou kunnen geven. Het was dit keer Liron, maar daarvoor was het Shai en weer daarvoor Yariki en Jerry, en Timmy ook nog, dus er is geen touw aan vast te knopen!
Sunny, Dreamy en Calimero hoeven gelukkig niet want die zitten apart. Dus vanaf vandaag zit in de voliere iig weer het Baytril door het drinkwater.  ::) Nu maar hopen dat het helpt!!

Oh ja, Liron zat Fuzzy vandaag weer de hele tijd achterna, ook toen ze los waren, ik denk dat hij haar leuk vindt :D :D :D

Groetjes,
Manja

Romy

Hoi Manja

Bah zeg, weeral die AB voor de valkjes... Het houdt echt niet op! Het is al veel gezegd geweest, maar ik hoop dat het nu eindelijk ECHT stopt voor je hoor! Met al die medicijnen zouden je valkjes nu toch wel supergezond mogen zijn!

Dus over 10 dagen zou het beter moeten gaan? Ga je dan weer ontlasting opsturen, of kijk je het aan of er nog vreemde poepjes opduiken?

Alvast sterkte!

Groetjes
Romy

Mara

Hoi Manja

Wat vervelend zeg, dat je valkjes alweer aan de AB moeten. Heel veel sterkte gewenst..

mara

*Manon*

Hoi Manja,
Getsie wat een gedoe bij jouw valkjes zeg!
Hopelijk is nu voor eens en altijd afgelopen als dit kuurtje achter de rug is.
En hoe is het met Kuifje en zijn gepluk aan de andere kuifjes.... Hij doet zijn naam eigenlijk wel 'eer' aan  :-X
Maar leuk is anders.

Succes ermee!

Groetjes Manon

*Yvon

Hoi hoi

Jeetje mina,Manja,het houdt maar niet op met die bacterien zeg.  :-\
En dat terwijl ze allemaal aan een kuur hebben gezeten.
Hoeveel kuren mogen ze eigenlijk achter elkaar hebben?

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

carco

Waarom zitten Sunny, Dreamy en Calimero nu nog apart trouwens?
Calimero had toen een kuur apart maar de andere 2 toch niet?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Lin

Succes met je kuurtjes. Lastig dat er geen oorzaak is.  :-\ Zodat je het kan voorkomen. Alles goed met lieve Yariki?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

ManjaV

Hoi iedereen, daar ben ik weer...
Het is eventjes geleden..... ::) ::)

Dat komt omdat mijn modem stuk is en ik dus al een paar dagen niet online kan! Het probleem wordt hopelijk snel opgelost, ik kan een modem lenen van mijn vader en volgende week krijg ik een nieuwe modem van KPN thuisgestuurd. Op dit moment zit ik even bij mijn ouders op de computer.

Maar goed, ik heb wel wat nieuws, want Sunny en Dreamy zitten sinds gisteren in het blok!
Ze waren al een week aan het wipwappen ;D en duidelijk zo verliefd op elkaar, dat ik toch besloot om ze een blok te geven. Nou, Sunny dook er meteen in en lokte Dreamy er ook in, en sindsdien zijn ze er niet meer vandaag weg te slaan en bewaken ze het blok met hun leven. ;D ;D Grappig om te zien.
Vanochtend vroeg om half zeven was de dag voor hen alweer begonnen, want Sunny dook meteen bovenop Dreamy. :D :D
Dus hopelijk binnenkort eitjes! :D
Er kunnen allerlei leuke mutaties uitkomen, zoals witmaskertjes, bonte witmaskertjes, bonte, wildkleurtjes, witmasker geparelde? toch Caroline? (Jaja, gisteren hebben Caroline en ik even gesmst over welke mutaties er uit kunnen komen....ik hoop dat ik het goed heb)....
Hoe dan ook, het wordt weer erg spannend!

Met de rest van de valkjes gaat het gelukkig ook goed, de vreemde ontlasting is weer normaal geworden en ze eten volop en zijn zo te zien gezond. Alleen Calimero blijft natuurlijk tobben met haar gepluk.  :-\

Dan nu de antwoorden op de reacties:

Hoi Romy,

Ik denk dat ik dan toch weer wat opstuur, om het te controleren....dat is het handigst!

Hoi Mara,

Thanks. Gelukkig zijn er al een aantal dagen voorbij! :D

Hoi Manon,

Dat hoop ik ook!
En ja, die stoute Kuifje...ik heb het idee dat het wel minder is geworden, want de kuifjes zijn weer een beetje bijgegroeid. ;D ;D Ik betrapte hem er vanochtend wel op dat hij een paar veertjes van Jerry's kopje trok!
Maar hij knabbelt nu graag aan de wilgentakjes. :D

Hey Yvon,

Vaag idd he? Maar ze zei dat die eerste kuur misschien niet helemaal had geholpen, misschien dat het ook aan de dosering lag!
Volgens de Feldkliniek mochten ze wel twee kuren achter elkaar hebben, maar daarna veel vitamines geven!
Dat doe ik nu al, door ze fruit aan te bieden.

Hey Caroline,

Waarom S en D apart zitten, weet je inmiddels ;D ;D
En Calimero zit nog steeds apart omdat de kale plek onder haar ene vleugel er nog steeds helemaal niet goed uit ziet.
Ik heb het idee dat het voor haar ook rustiger is om apart te zitten? Haar kooi staat wel tegen de voliere aangeschoven (dus niet zoals laatst toen jij bij mij was).

Hoi Caroline,

Thanks! :D

Hoi Lin,

De oorzaak was de e-coli-bacterie. Dat konden ze er wel uit ontdekken. Laten we maar hopen dat het snel voorbij is.
Met de lieve Yariki gaat alles super! Ze is een echt koppeltje met Timmy, ze kroelen heel vaak! Timmy flirt ook wel eens met de andere dames, maar hij keert toch altijd weer naar haar terug. ;D ;D Gisterenavond zat ze de hele tijd bij mij op de schouder. Ze zit trouwens heel vaak bij mij, zo lief. Als ze allemaal los zijn, komt ze direkt naar mij toe. Dat was eigenlijk al zo vanaf het begin!

Zo, dan nog even wat ander nieuws dat ik nog vergeten ben te vertellen:
Liron heeft het duidelijk voorzien op Fuzzy, want hij zit de hele tijd achter haar aan. ;D Ik hoop dat Fuzzy hem ook leuk gaat vinden en Sunny maar uit haar hoofd zet! ;)
Jerry en Shai vinden het heerlijk om met elkaar te kroelen.  :-* :-* Dat is ook heel lief om te zien!

Groetjes,
Manja

Lin

Wat een leuk nieuws allemaal! Spannend nu een blok hangt. Volgens mij moet je je nu al voorbereiden dat ze later weggaan de jongen. Want volgens mij zal dat je zwaar vallen. Leuk dat yariki nog zo'n lieverdje is en totally in love is.  :D

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)