Sunny, T&S, L&F, Q&M, Y&N, T&R, R&F, N&Y, Chaya, T&Y, P&B, Pareltje, Yara,Amiti

Gestart door ManjaV, 24 december 2005, 10:45:59

« vorige - volgende »

*Petra*

Jee manja, dat is wel pech hebben.
Inderdaad goed dat hij nog apart zat, zo zie je maar..
Schrikt dan toch weer af om uit de dierenwinkel te kopen.
Maar kan misschien ook iedereen wel overkomen.
ik hoop dat hij er snel af is, en dat probleem weer voorbij is.

groetjes Petra  :(   

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

carco

Hoe vind je Fluffy??

Is Pluis in het engels: heb je toch een pluisje , maar net iets anders ;D (pluisje = fluff , dus fluffy)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

*Esther*

ManjaV

Hey Carco,

Thanks ;D je hebt me op een idee gebracht. Fluffy is leuk, maar nog beter in de mond ligt: Fuzzy! Even kijken wat 't betekent, maar ik denk dat 't Fuzzy wordt. :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Monky

Hi Manja,

Ik wilde net schrijven wat een heerlijke foto's van Je nieuwe valkje en dan lees ik dat hij vedermijt heeft. Dat is nogal wat.
Heb je de dierenwinkel ook gewaarschuwd. Misschien zitten daar nog meer vogels met dat probleem  :-\

Ik hoop dat al die beestjes snel vernietigd zijn  ;D

Toen je het over een bonte had moest ik meteen aan Bounty denken, weet je wel zo'n mooi bounty eiland  ;D Zou best mooi bij hem/haar passen want hij/zij is schitterend en het eindigt op een ie klank  ;D
Vind je Fluzzy en Fluffy niet een beetje erg op Furry lijken? Zo dadelijk komen ze beide aanvliegen als je ze roept hahahaha  ;D
Oeps sorry  :-X :-[ ;D

Je hebt een leuke stel valkjes zo bij elkaar  :) Wat een heerlijk gevoel geeft dat toch, hè?

Groetjes,
Monky

Caroline

Ik zat het te denken en Monique schreef het net, Fluzzy, Fluffy en Furry lijkt wel erg veel op elkaar.

Brrrr, van je beestjes verhaal krijg ik jeuk.

Hopelijk ben je er snel vanaf.

Heb je nog jeuk gehad in je bedje ??  ;D :P ::)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Zo,jij hebt het druk gehad.
Dit vergeet je nooit meer.  :D
Je hebt gelijk weer wat ervaring erbij,al is het niet zo'n leuke.
Ik zou hem dan toch maar iets van Fuzzy noemen,vind ik wel iets leuker klinken dan Pluisje.  :P :D
Toch wel erg lastig he die namen?  :D

Zo nu ga ik ook bedje in.......

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

*Petra*

Hmmm, Bounty vind ik ook best leuk klinken, met de gedachten van een mooi tropisch eiland erbij ...  ;D ;D

Succes Petra :D

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

jolandaW

Hoi Manja,

lieve vogel heb je er bij hoor alleen wat een ellende met die vedermijd zeg.
Ik hoop dat nooit te krijgen maar je weet het maar nooit.
En of je nu een vogel in de dierenwinkel koopt of bij een particulier je kan ze altijd krijgen hoor van die rare beestjes.
Ik weet nu dus wel dat mocht ik er ooit nog ergens een vogel van daan halen ik ze toch ook eerst apart moet zetten.
Ik heb dat tot heden nooit gedaan en gelukkig is het altijd goed gagaan maar als ik dat bij jou zo lees en bij meerdere gelezen heb moet ik daar dus ook aan gaan denken.
Ik hoop dat je nu van die beestjes verlost bent en dat het verder allemaal goed mag gaan in de toekomst.

groetjes Jolanda

febvisje

Wat erg van die vedermijt. Toen ik het las begon eentje hier ook te jeuken. Toch maar even nagekeken. HOpelijk gaat dat rap voorbij.
Is het nieuwtje al een beejte tam? Of helemaal niet ?

Mariska

Hoi Manja,

Voel je niet bezwaard over je eigen probleempjes te schrijven hoor ;)
Ik snap wel wat je bedoeld, maar wat jij nu meemaakt is ook heel vervelend.

Ik wou het nog even hebben over je agaatjes die je naar het NOP heb gebracht, want dat ben ik van de week vergeten ::)
Maar ik vind het een heel moedig en liefdevol besluit.
Je doet dat voor hun en dat is pas echte dierenliefde.
Voor jezelf is dat helemaal niet makkelijk natuurlijk, maar voor hun wil je het allerbeste.
Ik hoop dat ze daar een heel mooi leven tegemoet gaan, maar dat gaat vast helemaal goed komen ;)

Heel vervelend van die vedermijt :-\
Binky heeft ooit bloedluis gehad en dat was ook vreselijk.
Maar die zuigen bloed en Binky werd 's nachts helemaal gek van de pijn en jeuk.
Heel, heel naar als je zoiets in huis krijgt.
Gelukkig heb je snel gehandeld en zal het al gauw weer beter worden.
Hou hem wel even goed in de gaten, want mogelijk moet je het over 2 weken nog eens doen ;)

Heel veel sterkte ermee!

Roei die mormels maar flink uit >:(

Ik vind trouwens Bounty ook erg leuk :D

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

*Yvon

Hoi hoi

Hoe gaat tie nou??
Zie je nog van die vieze enge beessies  ???
En weet je nou welke naam het is geworden?
Ben wel benieuwd hoor. ;D

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

ManjaV

Hello hello,

Allereerst: harstikke bedankt voor jullie lieve berichtjes allemaal. Ik zal ze zo beantwoorden.

Wat had ik vandaag een drukke dag. Door die vedermijt bij Fuzzy (ja ladies, 't wordt echt Fuzzy, leek me leuk: Furry en Fuzzy, dus niet Fluzzy ;D zoals sommigen meenden te lezen ;D ) kreeg ik 't Spaans benauwd dat de andere valkjes ook vedermijt of zelfs bloedluis hadden. Misschien een hele overdreven reactie, maar ik ben de kooien gaan schoonmaken en desinfecteren.
Ik wilde controleren of de andere valkjes ook iets hadden, dus had ik vannacht wit papier op bodem van de kooi gelegd, zodat ik kon controleren of ze ook iets hadden. Ergens had ik gelezen dat je 's ochtends dan zwarte dingetjes op het papier ziet liggen of rode dingen van het bloedluis. Nou, er lag gelukkig niks, behalve veel huidschilfertjes  ::) vandaar dat ze soms ook krabben, lijkt me dat dit ook irriteert. Gelijk ben ik ook op speurtocht gegaan en ben alle randen nagegaan met een stukje wc-papier. Het werd niet rood ofzo, dus geen bloedluis denk ik?
Anyway, al die kooien eerst schoongemaakt, toen met kokend water eroverheen, en daarna uit voorzorg maar de randen enz. ingesprayt met de birdspray. Better safe than sorry?!

Niet dat ik hier de hele dag mee bezig was ;D 's ochtends waren mijn ouders op visite en 's middags ben ik met mijn zusje naar de film geweest, t.w. World Trade Center. Goede film, maar een apart publiek vandaag want wat een gekraak en geritsel. Een vrouw had zelfs een complete picknicktas meegenomen  ::) ze kraakte voortdurend in haar tas en ineens hoorden we keihard een blikje opengaan. Op gegeven moment schoten we echt in de lach, en dat was ook niet echt de bedoeling van de film.  ::) Mooie, aangrijpende film trouwens. Wel anders dan je verwacht.

Maar goed, na de film dus verder gegaan met de schoonmaakactie en gelijk ook Fuzzy's kooi weer schoongemaakt. Op de grond lag allemaal vedermijt  ::) wel dood natuurlijk, zal wel door die birdspray eraf gevallen zijn. Ik hoop toch zo dat hij er snel vanaf is, heeft iemand enig idee hoe lang het kan duren voordat de laatste mijt verdwenen is? Graag hoor ik jullie ervaringen.
Ik heb nu wel toiletpapier op de grond gelegd ipv schelpenzand, zo kan ik zien hoeveel mijt er nog van hem afvalt.
Overigens is het soms moeilijk mijt en andere dingen uit elkaar te houden.  ::) Het lijkt soms wel alsof er uit het trosgierst ook zwarte dingetjes vallen. Kan dit kloppen?

Na de quarantaine en nadat hij verlost is van de mijt, komt Fuzzy natuurlijk bij de andere valkjes. Wel ga ik langs de DA eerst om te checken of het echt allemaal weg is. Kunnen ze dat uberhaupt zien? Niet dat mijn andere valkjes ineens ook mijtjes krijgen.

Pffff wat veel vragen weer. Ik hoop wel dat iemand de antwoorden weet  8)

Fuzzy kijkt 's overdag uit het raam naar de meeuwen en ik heb de radio in de slaapkamer aangezet. Zo is er toch wat geluid in de kamer. Hij at net weer (wel een beetje bang) trosgierst uit mijn hand. Andere zaadjes heb ik 'm nog niet zien pellen.

Hey Mariska,

Bedankt voor je lieve berichtje. Ik hoop dat jij je alweer wat beter voelt, al kan ik me voorstellen dat het erg moeilijk is.
Inderdaad is die vedermijt een gigantisch probleem, ik kan daar echt over inzitten en me helemaal druk gaan maken.

En ook bedankt voor je lieve woorden over mijn agaatjes. Het was idd erg moeilijk, ik mis hun vrolijke gekwetter wel. Maar elke keer als ik denk aan die megavoliere, weet ik dat het beter is. Ik hoop morgen weer te informeren hoe het met ze is.
Ik denk wel dat ze een mooi leven tegemoet gaan. Ook nu heb ik er nog geen spijt van. Ze verdienen een nieuw leventje in de vrijheid.

Hoe kwam jij erachter dat Binky bloedluis had? Zag je dat in de kooi of zag je 't echt op hem zitten? Daar ben ik wel benieuwd naar, want, hoe kom je erachter dat het in de kooi of op de vogels zit. Duurde het lang bij Binky voordat het weg was? Hoe lang moest hij in quarantaine?
Wel zielig voor hem  :( het is zo een lief beestje en natuurlijk jouw schatje. Hoorde je hem 's nachts door de kooi heen fladderen ofzo of krijsen?
En het vervelende is, je weet wsl niet waar het vandaan kwam.

Bounty is idd ook een leuke naam, maar die las ik pas vandaag en toen had ik al Fuzzy besloten  ::) ;D En wat wel grappig is natuurlijk, is dat ik straks twee bontjes heb die ook qua naam op elkaar lijken :D :D :D
Maar Bounty is ook een hele lieve naam en anders had ik zeker die gekozen.

Liefs,
Manja

Hoi Jane,

Bedankt voor je berichtje! Ja, als je die verhalen leest, ga je extra op je valkjes letten en zie je ineens dat ze jeuk hebben, terwijl ze dat normaal ook hebben maar dan ga je er gelijk wat achter zoeken. Ik ken het. Het is zooooooo vervelend en irritant. Ik denk niet dat de jouwe het hebben maar het kan idd geen kwaad om het na te kijken.

Fuzzy at vandaag een beetje trosgierst uit mijn hand. Verder is hij nog niet tam. Maar hij blijft wel gewoon lief op zijn stokje zitten als ik bij de kooi zit :D

Hoi Jolanda,

Ja, quarantaine kan zeker geen kwaad en al helemaal niet bij vogels waarvan je niet echt weet waar ze vandaan komen.
Ik ben ook blij dat ik 't heb gedaan.
En je hebt gelijk, waar je ze ook haalt, je kan 't altijd krijgen. Ik heb Mikki nl ook uit de dierenwinkel en daar was niks mee aan de hand. Maar met Fuzzy nu wel.
Hopelijk gaat het snel over. En ja, hij is idd heel lief :D :D

Hoi Petra,

Bedankt voor je berichtjes :D :D
Bounty is leuk, maar het is uiteindelijk Fuzzy geworden :D :D :D

Hey Yvon,

Dit was een verschrikkelijke ervaring. Ik vind beestjes sowieso eng.  :-[ Pfff......
Moeilijk idd al die namen. Maar het is dus toch Fuzzy geworden ;)
Past wel bij hem. Er is een hoop 'fuss' om hem gemaakt (drukte) en dat past perfect dus bij hem :D :D :D

Hey Caroline,

Geen Fluzzy, maar Fuzzy ;D ;D ;D ;)
En dat is het geworden. Het lijkt wel op Furry, maar is ook wel weer leuk omdat het twee bontjes zijn! :D :D :D
Ik heb geen last gehad van beestjes in mijn bed. Maar ze lagen vanochtend wel in Fuzzy's kooi.  ::) Ik heb de kooi dus weer gelijk schoongemaakt.

Hoi Monky,

Ja, gisterenmiddag ben ik nog even naar de dierenwinkel teruggegaan om te melden welke acties ik had ondernomen. Die jongen in de winkel vertelde dat hij ook alle vogels had ingesproeid. Dat was nog een heel karwei.  ::) Hij zou ook de kweker op de hoogte stellen, want daar kwam het wsl vandaan.
Hij vond het ook rot en bood zijn excuses aan. Maar ja, het kan altijd voorkomen natuurlijk. De birdspray heeft die me zo meegegeven ;)

Ik hoop ook dat die beestjes  :censuur snel weg zijn.

Bedankt nog voor je namentip! Bounty vond ik heel erg leuk, maar voordat ik jouw berichtje las, had ik al besloten 'm Fuzzy te noemen. En al zo voorgesteld aan mijn ouders en zusje ;D ;D ;D
Maar Bounty klinkt zeker ook heel erg lief.
Dus geen Fluffy ;D of Fluzzy ;D maar Fuzzy ;D ;D

Bedankt voor je compliment over mijn valkjes. Ja, het is een leuk en lief stel. Het is zo een leuk gevoel om naar mijn schatjes te kijken. Dat gevoel deel jij natuurlijk, want jij hebt ook schatjes!
Ik hoop nooit meer enge beestjes, want dat is een hoop ellende.
Maar alles is nu schoon en ik ga weer genieten :D
Morgen gewoon weer Fuzzy's kooi schoonmaken ;)

Groetjes,
Manja

ManjaV

Hoi Yvon,

Was net bezig met een update en antwoorden toen jij je berichtje plaatste. Alles staat er in ;D

Groetjes,
Manja

carco

Je krijgt nog verschrompelde handen van al dat schoonmaakwerk :P
Maar bah zeg, die  :censuur beestjes vallen er dus nog steeds uit? Geen idee hoe lang dat nog kan duren eigenlijk.
En Fuzzy! Wel leuk hoor 2 verwante namen, wie weet ook nog een man en een pop wat een koppel wordt ;)
Fijn dat Fuzzy al wat trosgierst uit je handen durft te eten.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!