Sunny, T&S, L&F, Q&M, Y&N, T&R, R&F, N&Y, Chaya, T&Y, P&B, Pareltje, Yara,Amiti

Gestart door ManjaV, 24 december 2005, 10:45:59

« vorige - volgende »

ManjaV

hahahaha ;D daar dacht ik OOK nog aan, echt waar ;D ;D ;D
Het klinkt best lief  ::)
Wat vind je van Pluisje? Het is namelijk zo een lief pluisbolletje.

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

*Yvon

Hoi hoi

Dan moet heet wel Pluissie worden.
Je vergeet de IE klank.  ;) ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

ManjaV

*Petra*

Manja,

Ooh, Yariki is ook supermooi zeg. Wat is dat voor mutatie??
En je leuke bontje, fijn dat ie al bij je is..  :D

Groeten Petra

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

ManjaV

Hey Petra,

Ja, Yariki is heel mooi! Ze is een wildkleurtje :D

Het is idd heel leuk om het bontje al hier te hebben. Hij is zo prachtig!

UPDATE

Met het bontje gaat tot nu toe alles erg goed. Hij heeft vanochtend flink van de trosgierst gegeten, een paar stukjes eivoer en ik heb 'm ook zien drinken.
Hij vindt het duidelijk leuk als ik tegen hem praat, maar nog leuker vindt hij het om de andere valkjes te horen. Omdat ik in een apartement woon, horen de valkjes elkaar dus natuurlijk wel.
Hij reageert gelijk en begint door de kooi heen en weer te lopen.
Het is wel sneu voor zo een vogeltje, maar de quarantaine moet echt en bovendien heb ik dan tijd om 'm tam te maken. Voor zover hij de andere valkjes niet hoort  ::)
Ik heb nog een paar foto's gemaakt, die zal ik zo plaatsen.
Verder ben ik nog een naam aan het bedenken, het enige wat me tot nu toe binnen schiet is Pluisje  ::) ::) enfin, ik denk er nog verder over na ;)

Met de andere valkjes gaat ook alles z'n gangetje. Daisy kan ook bepaalde fluittonen en dat is lief, want Sunny doet 't dan na. Je ziet dan dat ze echt met elkaar communiceren.
Sunny flirt met alles en iedereen en probeerde vanochtend eerst Mikki en daarna Dreamy te versieren.  ::)

Groetjes,
Manja

ManjaV

Nou - er is wat gebeurd: ik ben tot de ontdekking gekomen dat mijn nieuwe bontje vedermijt had. Althans, dat denk ik. Het waren zwarte beestjes die over de veren liepen of tussen de veren vastzaten.
Ik heb bij 'Ziek' ook een paar vragen hierover gesteld.

Ik gelijk Bogena spray gehaald, maar ben toen naar Caroline gegaan zodat we hem samen konden insprayen. Het was echt een megakarwei. Er liepen dus best veel beestjes over hem heen, vooral tussen zijn staartveren.
Ik hoop nu maar dat het weggaat.  :-\

Hij zit nu helemaal stil in een hoekje. Ik heb hem in een andere kooi gedaan. De eerste kooi zal ik maar ontsmetten, want ik weet ook niet echt wat ik anders moet doen. De speeltjes zal ik ook maar ontsmetten.  :-\
Ik hoop maar dat die niet teveel in de stress is geraakt.

Groetjes,
Manja

*Yvon

Hoi hoi

Zo dat is waardeloos zeg.  :-\
Maar gelukkig optijd ontdekt.
Stel je voor dat je hem al bij de andere had gezet......
Laat hem maar flink tot rust komen en daarna flink verwennen en veel aandacht.  ;) :D
Ik neem aan dat je het ook hebt doorgegeven aan de dierenwinkel??

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

ManjaV

Hoi Yvon,

Ja, ik heb het direct gemeld. Ze gaven mij Bogena Birdspray (gratis uiteraard) en toen zei ik: ik zou de andere vogels ook maar even insproeien.
Maar je voelt je knap waardeloos op zo een moment omdat je eigenlijk machteloos bent. Ik hoop maar dat die stomme beestjes niet door mijn slaapkamer gaan wandelen  :-\ :-X :censuur
Maar dat zal toch niet  ::)

Groetjes,
Manja

PS Ben idd blij dat hij in quarantaine zit. Vraag me wel af of ik de anderen kan besmetten?  ???

ManjaV

My, het was me weer het dagje wel. Alles valt dan weer in het niet als ik Mariska's relaas over Wyome lees. Als je dit leest Mariska, nogmaals heel veel sterkte gewenst van mij!

Net de kooi en de vervoersbak met kokend water schoongemaakt (las deze tip hier ergens) en daarna voor de zekerheid wat ingesproeid met die birdspray. Die staan nu allemaal op het balkon te luchten. De speeltjes ook schoongemaakt met kokend water, die drogen nu. Evenals alle bakjes natuurlijk.
Pluisje (zoals ik 'm maar even noem, ik weet nog steeds geen naam, dit vind ik wel lief klinken) heb ik in een andere kooi gezet met nieuwe speeltjes en takken om op te zitten. Als het goed is, moet alle vogelmijt nu van hem af vallen  ::) Ik vond 't zo sneu voor 'm. Ik hoop maar dat 't snel weggaat.
Gelukkig heb ik 'm wel trosgierst zien eten en ik heb hem ook slokjes water zien drinken. Verder zit hij een beetje voor zich uit te dommelen. Hij zal nog wel van slag af zijn. Ik hoop dat het morgen weer beter met hem zal gaan.
Rond de kooi ligt een krans van wc-papier,  ::) voor het geval de dode mijt daarop valt en dat zal best gebeuren denk ik zo. De kooi staat in mijn slaapkamer  :-X maar helaas, 't is even niet anders. Hopelijk wandelt die mijt niet door naar mijn bed.  ::) ::) ::) ::)

Maar door dit gebeuren word je wel helemaal paranoia. Ik heb net alle andere valkjes gecheckt en als ze zich krabben vind ik 't al verdacht. Ik heb echter nog niks kunnen ontdekken. Op Sunny's hoofdje zaten een paar zwarte stipjes, maar dat zullen wel stipjes zijn van nieuwe kuifveertjes?  ???

In ieder geval was het echt mijt en geen bloedluis, want Riny heeft me uitgelegd wat precies het verschil is en hoe je dit ziet. En het schijnt dat, als je met een doekje langs naden en kieren gaat, het dan rood moet worden. De test in beide kooien wees uit dat dit niet het geval was.

Hoe dan ook, Pluisje blijft voorlopig in quarantaine. Ik heb vanmiddag nog even met de kliniek van Feld gebeld en afgesproken dat ik voor de zekerheid na de quarantaineperiode met hem langskom, om te checken of alles wel weg is, voordat hij in de groep komt.

Pffffffffff.....wat een dag....niet normaal meer....
Maar goed...'t is wel een schatje. Hij heeft al een beetje trosgierst uit mijn hand gegeten :D :D :D

Groetjes,
Manja

*Esther*

Jeej
wat vervelend!!!

Het was hier vandaag mooi weer, ik vind het altijd fijner om het hele boeltje buiten schoon te maken.

Ik heb verder ook geen tips voor je!
Behalve dan dat wij vroeger onderin de honden mand een 'verse' krant hadden liggen omdat luizen een hekel hebben aan de inkt?
Heeej is dit off-topic of niet dan  ;) ;D

gr Esther

ManjaV

Hey Esther,

Dit kan echt niet he, zo off-topic  :-X ::) ;D ;D
Maar bedankt voor de tip :D Is vedermijt hetzelfde als luizen? Dat zal toch zeker wel, die dingen lijken allemaal op elkaar.  :censuur
Wandelen ze dan ook over de bodem van de kooi?  ??? Help.  :-\
En niet dol op inkt dus  ::) Ik las ergens dat ze leven van de huidschilfers die op vogels zitten. Ik hoop dat ze allemaal dood zijn. Caroline en ik hebben namelijk heel grondig gesprayt.
Ik vond net al wat dode mijt. Smerig hoor maar ja tis ff niet anders.

Groetjes,
Manja

*Esther*

ManjaV

Yep en vooral vies als je dat in je slaapkamer ziet  :censuur >:(
Gelukkig gaan die niet naar mensen toe.  ::)

carco

Als ik dit lees krijg ik al jeuk: ik geloof dat ik die vlooienkam maar even op mezelf test :P
Maar je hebt het maar goed druk gehad!!
Goed zeg dat hij al trosgierst uit je handen hebt gegeten!!
Hij is toch niet bedwelmd omdat ie zo rustig is ::)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

ManjaV

Ja, ik voel het ook overal kriebelen... :( hihi...die vlooienkam...
Op het flesje stond wel dat het bedwelmend kan werken  ::) ::)...
Maar wel schattig dat hij voorzichtig al wat uit mijn handen at. Hij vond 't nog wel eng.
Hij is heel lief, ik hoop dat die mijt snel weg is. Ik ben in de namiddag weer bij de dierenwinkel langs geweest. Hij had inmiddels de andere vogeltjes ook behandeld. En hij zei dat het bontje in de winkel al een beetje tam was. :D

Groetjes,
Manja