13 mei 2025, 21:26:39

valkjes mee kerstvakantie

Gestart door lolliefant, 22 december 2005, 16:10:25

« vorige - volgende »

lolliefant

Hoi

Ik heb een vraagje.  Wij gaan voor een dag of 6 naar belgie op vakantie.  Ik wil graag mijn valkjes meenenemen.  Zelf heb ik een grote papagaaien kooi, maar ik heb een kleinere valkparkieten kooi kunnen regelen bij mijn buurvrouw, en ik heb zo een kleine reiskooitje waarin ze kunnen zitten in de auto. 
Wij zullen ongeveer een uurtje of 3 in de auto zitten, kan meer zijn met file.

Heeft iemand mij nog meer tips voor dit reis, om het ze zo een minimum stress te veroorzaken? 

Alvast bedankt
Groetjes
Marijke

Riny

Hoy Marijke
Zorg op de eerste plaats dat ze geen tocht hebben in de auto.
Geen raampje open .
Als je een doek over het kooitje doet is het donker en ook rustiger voor je valkjes.
En zorg dat de kooi stevig vast geklemd staat zodat als jullie moeten remmen de kooi blijft staan.
Fijne vakantie Riny :D

lolliefant

Hoi Riny

Bedankt voor de tips. Dat gaat ik zeker doen.  De reiskooitje zal ik gewoon op mijn schoot vasthouden, of tussen mijn voeten,  en er zal zeker geen tocht zijn.  Ik zal ook zorgen voor een doek over de kooitje.  Is het nog nodig om wat trosgierste of zaadjes in de kleine reiskooitje te doen?

Groetjes
Marijke

Riny

Hoy Marijke
Ik plaats het kooitje altijd achter in de auto tussen de voor en achterstoelen.
Ik zorg dat de opening die ertussen zit opgevuld wordt met een deken of een handdoek dan kan de kooi nooit verschuiven.
Je kunt trosgierst op de bodem leggen maar doordat jij er een doek overheen doet gaan ze denk ik rusten en niet eten.
Het kooitje op je schoot houden is denk ik niet zo aangenaam voor jezelf en zo staat ze ook nog steviger.
Groetjes Riny :D

lolliefant

Hoi Riny

Je heb gelijk.  Ik zorg wel dat ze vast staat tussen de voor en achterstoelen. 
Bedankt in ieder geval voor de snelle reactie.

Groetjes en een Prettige feestedagen voor allemaal!! ;)
Marijke

Riny

Hoy Marijke
Ik ben nog iets vergeten re zeggen.
Zorg dat ze zitstokken in dat kooitje hebben die niet glad zijn ,anders vallen ze bij iedere bocht van hun stokje.
Groetjes Riny :D

hermelien1989

hey
meestal verzinnen ze zelf ook wel manieren om te blkijven zitten. Izzy ging b.v. met 1 poot aan de tralies hangen en de andere op de stok en dat wekte perfect. Onze oude valkparkiet viel liever van zijn stokkie af.

groetjes sanne