15 mei 2025, 18:32:00

Vijgenboom giftig?

Gestart door Ineke, 24 december 2005, 17:46:08

« vorige - volgende »

Ineke

Ik wil graag een speelboom maken, maar kan iemand mij vertellen of een vijgenboom giftig is? Bij intratuin keken ze t na en zeiden niet, op internet lees ik net via google dat ie giftig zou zijn  ???

Inger m

Hoi,
Als speelboom is het beste een dode boom geschikt. Een levende boom is in no time opgegeten en zonde van het geld. Je kunt bv een els, wilg of berk gebruiken. Neem een stevige tak met veel zijtakken. Om ze bezig te houden kun je aan de dode tak regelmatig nieuwe verse takjes bevestigen.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Ineke

Dank je Inger. Oeps, dan gebruik ik in het vervolg dode takken, want elke x een eurootje of zestig weggooien is zonde. Heet geen Rockefeller of Onassis. Maar zo te horen is een vijgenboom dus niet giftig (anders had je dat wel gezegd) en kan ik zijn eerste speelboom maken. Leukleukleuk

Inger m

Hoi Ineke,
Ik ga voor de zekerheid ff navragen of vijgeboom giftig is. Ik laat het je weten. Leuk om speelboom te maken! In de winter kun je als alternatief voor boomtakken ook kattengras gebruiken. Ze knagen graag aan dit groenvoer en is gezond.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Ineke

Inger, dank je voor het navragen. Dat met kattengras wist ik niet, du's dat krijgt ie ook nog.