4 juli 2025, 15:15:44

Help het gaat niet goed. Roxy is dood.

Gestart door Roosje, 23 december 2005, 17:06:08

« vorige - volgende »

bobbie

Ach Roos,

Wat lees ik nu toch allemaal weer? Kan me voorstellen dat je je grote zorgen maakt.

Blijf rustig en probeer ook rust uit te stralen. Vogels voelen veel aan, daar ben ik van overtuigd.

Heel veel sterkte en ik kom straks nog even lezen hier.

Nel :-\

Caroline

Nou Roos, ik vind dit wel een geruststellend berichtje van Inger. Wat jij??

En je hebt het nog helemaal goed gedaan. Dat zei ik je al op de MSN, je bent een kanjer!!

Je zult zien morgen zit ze er al een stukje beter bij.

:-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Roosje

Ja inderdaad bedankt inger! Ze hebben zoals je leest hier de wonden dus niet dichtgebrand, had misschien beter geweest! Ik heb alleen net wel een fout gemaakt :-\ Ik dacht ik zet luna in hun eigen kooi, dat is rustiger. Die probeerde vervolgens met haar kop dóór de tralies eruit te komen en zat vast. Gauw terug gezet bij Roxy dus. Met als gevolg: weer bloed, nu bij luna. Die ging echter wel meteen op 1 poot zitten met het bebloede pootje in de veren ::) In de tussen tijd heb ik wel geprobeerd Roxy wat water te geven, na veel gedoe ging ze uiteindelijk zelf maar een paar slokjes nemen, heel lief :) Nu zitten ze weer te slapen. Ik heb de lamp erop gezet en een deel van de kooi afgedekt met een handdoek, zodat ze ook weg kunnen kruipen. Nu heb ik mezelf beloofd niet meer die kamer in te gaan want ik kan het niet aanzien :'( En het ruikt er zelfs naar bloed! Bovendien is het voor hun ook beter dat ik ze met rust laat. Ik heb ook nog even het stokje beter gehangen want die hing gammel. En Roxy heeft al zo'n moeite om te blijven zitten. Pff...Ik hoop dat ik morgenochtend weer 2 vrolijke vogeltjes mag treffen :'(

Ineke

Je zult wel niet veel slapen vannacht. Maar de info van Inger is geruststellend en ik denk ook dat wat Nel zegt waar is.
Ik duim met je mee dat je morgen opgelucht kunt ademhalen

Roosje

carco

Hoi

Wat lees ik nu allemaal toch weer?
Bah zeg:kan je eindelijk laten bloedprikken krijg je zoiets.
Gelukkig dat Inger je wel gerust kon stellen dat het vaker zo wordt gedaan. Alleen wel vreemd dat het niet dichtgebrand is.
Bloed het nu nog?
Anders het teentje misschien in de bloem dopen?
Alhoewel als ze nu rusitg zitten is het ws. het beste om ze nu met rust te laten.
Sterkte nog en ik hoop inderdaad dat het snel beter gaat.
Groetjes: CAroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Gerda

Lieve Roos,

Ik duim met je mee, dat je morgen weer twee vrolijke vogeltjes aantreft!!!

Liefs Gerda

Caroline

Duim duim duim duim duim duim duim enz. enz. enz.

Zolang als jij hou ik het niet vol hoor.  ;)

Maar je weet wat ik bedoel.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Roosje

@ Carco: het is al gestopt met bloeden maar ze halen het heel makkelijk open en dan stroomt het er weer uit :( Heb geen bloem in huis, maar inderdaad, ik laat ze liever met rust. Ik hoop dat ze nu slapen.

Lief dat jullie voor me duimen, dat moet toch wel helpen? :) Ik ben nog niet gaan kijken, omdat ik ze hun rust gun maar ook deels omdat ik bang ben wat ik aantref :-[ Straks voor het slapengaan ga ik even checken en dan horen jullie het morgen. Bedankt :-*

Annouschka

Hoi Roosje,

wat schrijft herken ik jammer genoeg :(
Toen mijn valkjes hier de ppgziekte hadden en Yabba een allergische reactie deed op de AB hebben ze ook meermaals bloed moeten afnemen, daarbij is het ook 1 keer flink mis gegaan >:(
De DA die ik normaalgezien had, was er niet en die andere kon er niks van, ik zei hem dat mijn DA altijd bloed uit het pootje nam, gaat veel vlugger en het stelpt ook beter maar hij wide perse uit de vleugel, het bloednemen heeft 1/2 uur geduurd en Yabba was ook totaal van de kaart, helemaal bezweet, hijgen, vleugels wijdt, ik dacht ook dat ze het niet ging redden (je vindt een foto van haar toen we terugkwamen van de dierenkliniek in m'n topic, bij verhalen).
Ze is er ook een dagje of 2 niet goed van geweest, ik heb ze toen ook onder een warmtelamp gezet en druivesuiker in d'r drinken gedaan maar ik weet dat het een beangstigend zicht is.
Hoe gaat het nu met je valkje??
Is ze al wat opgeknapt??

groetjes

Riny

Hoy Roosje
Ik hoop echt dat het vandaag al stukken beter met ze gaat.
We blijven in ieder geval duimen tot we wat van je gehoord hebben.
Groetjes Riny :D

Ineke

Ja Riny, ik sluit me bij jou aan. Ben net wakker en het eerste dat je doet is pc aan en kijken hoe het ermee is...maar Roosje zal laat naar bed zijn gegaan en straks pas posten. Als ik vanavond thuis kom kijk ik gelijk weer, want je hoopt toch op goed nieuws.

Gerda

Hoi Roos,

Ik kwam even buurten of er al nieuws was. Ik ga boodschappen doen, maar kom straks weer even kijken.

Liefs Gerda

Caroline

Roosje slaapt nog denk ik.  :D

Ssssssssssssssssssssssstt!!  8)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Roosje

Roxy is dood :'( :'( :'(

Gisteravond toen ik ging kijken lag ze op de grond. Het was een dood vogeltje die alleen nog maar ademde...Ik heb haar op een handdoek op de kooi gelegd en paul en m'n moeder gebeld. Toen Paul thuis kwam, was ze al dood.

En die arme Luna snapte er niets van. Die zat maar te plukken aan Roxy en werd ontzettend boos omdat ze niet reageerde :'( Die kan ik echt niet lang alleen laten zitten, dat kan ze nooit aan! Ze maken maar even haast met dat bloed.

Mijn goede voornemen voor 2006 en alle daarop volgende jaren: Ik vertrouw nóóit, maar dan ook nooit meer iemand op zijn woord. Zeker niet als het om mijn vogels gaat! En ik zal ze al helemaal nooit meer laten behandelen als ik er zelf niet bij ben. Ik weet nu niet wat ze met mijn vogels hebben gedaan. En ik geloof ook niet meer wat ze zeggen :'(

Luna is in orde, maar die ziet er ook niet uit.

Ik heb wat foto's om te laten zien waarom ik zo ongerust was. Hoe kónden ze zeggen dat het meeviel en dat het goed kwam! En hoe kón ik dat geloven!

Hierin kregen we ze terug.

Dit is Luna, hier sliep ze toevallig maar die is verder nog wel levendig.

Luna trok haar bebloede pootje steeds in met als gevolg dat het daar helemaal onder zit...

Met de aga's gaat het wel.

Met Roxy niet :'( Die arme Luna :'(

:'(

We hebben al gebeld naar die kliniek maar ze zijn er pas maandag weer. Wat kan ik ondertussen met Roxy doen? Ze ligt in aluminium folie in een doosje in de koelkast :-\