Wanneer beste moment voor een 2de valkje

Gestart door lolliefant, 5 december 2005, 15:57:04

« vorige - volgende »

lolliefant

Hoi Allemaal

Ik ben sinds een paar dagen weer in bezit van een prachtige valkparkietje, Lolliebol.  Hij is nu 8 weken oud en super tam.  Nu wil ik er graag nog eentje bij, maar vraagt me af wat nu slim zal zijn. 
Ik wil wel dat Lollie super tam blijft en dat de andere ook tam gaat worden.  Kan ik beter nu een 2de erbij doen, zodat ze lekker zamen opgroeien, of kan ik maar beter een paar maanden wachten, tot Lollie al helemaal gewend zijn.  Belangrijk voor mij is dat ze allebij tam moet blijven, en aan aandacht komen ze hier niet te kort.  ;D

Ik hoor het wel

Groetjes

Tara

Hoi,

wat ik persoonlijk het beste vind, is zo snel mogelijk eentje bij aanschaffen, zodat Lollie niet te dominant wordt. Als je pas over enkele maanden een valkje er bij neemt, kan het goed zijn dat Lollie een verwend nest zal zijn, en het niet accepteert dat je je bezighoudt met het tweede valkje. Nu is hij nog jong, en zal hij minder snel ruzie maken, en kunnen ze samen wennen aan alles.

Groetjes, Tara

~Natas~

Hoi,

Ik heb nu sinds 5 dagen een 2e erbij en dat gaat tot nu toe prima.
Joepie mijn eerste valk heb ik nu bijna 1 jaar alleen gehad, maar omdat hij verlatingsangst heeft heb ik Jesse erbij genomen.
Je moet gewoon zelf bekijken wanneer je het beste er een 2e erbij wilt, maar doe het niet langer dan een jaar want dan wordt het moeilijk om elkaar te accepteren.

Groetjes,

Natas, Joepie en Jesse

Karin

Een beetje late reactie van mij  ;) , maar het beste is om na een maand of 2 er een tweede bij te nemen, in ieder geval liever niet later dan wanneer je eerste valkje een half jaar oud is. Dan wennen ze het makkelijkst aan elkaar.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Agnes

Ik heb dit jaar in 11 maanden tijd 4 valkjes aangeschaft.
De eerste is van januari dit jaar, de tweede van mei, de derde van juli, en de laatste is van juli dit jaar.

Ik heb het bewust zo gedaan met het oog op dat ze op jonge leeftijd aan elkaar wennen.
En ik moet zeggen: na weer een valkje erbij, zaten ze binnen 4 dagen bij elkaar in de kooi alsof ze nooit anders gewend waren.

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.