kan een vogen nog tam worden na een aantal jaar

Gestart door sammie18, 29 december 2005, 11:00:46

« vorige - volgende »

sammie18

ik heb een vraagje..

is het mogenlijk een valk tam te krijgen als hij een jaar of 6 is?

gr

~Natas~

Hoi,

Als je vogel al ronde de 6e levensjaar zit wordt het tam maken erg moeilijk.
Maat zeg nooit nooit, misschien met heel veel geduld en tijd kan het nog lukken.
Maar dat is wel een kleine kans.
Als je echt een tamme valk wilt moet je ze rond 8 weken nemen tot 1 jaar, dan kan je ze het beste tam krijgen.

Groetjes,

Natas

Monky

Hi,

Het is wel mogelijk om hem misschien gedeeltelijk tam te krijgen. Bijvoorbeeld dat hij wel trosgierst uit je hand in de kooi eet. Ik heb zelf namelijk ook een valkje in een huiskamer voliere zitten. Die is nooit tam geweest, maar op gegeven moment heb ik het toch geprobeerd en het lukte warempel ook nog. De tweede valkje die ik erbij had was ook wild, maar liet zich toch verleiden door de trosgierst en kwam ook uit mijn hand eten.

Het is dus in elk geval gedeeltelijk mogelijk. Wel met heeel veel geduld.

Groetjes,
Monky

sammie18

ik hoop dat het lukt, nu ik dit lees kan het dus nog wel maar met geduld!erg bedankt....

Monky

Het lukt je vast.

Het is best leuk om te zien hoe ze in dubio zitten. De angst van de hand en de verleiding van de trosgierst. Als je dan ziet hoe ze de verleiding dan toch niet kunnen weerstaan.... hahaha. Erg leuk. Laat je af en toe weten hoe je vorderingen gaan?

Alvast veel plezierĀ  ;D

Groetjes,
Monky

sammie18

ja tuurlijk, en als er weer vragen zijn of ik zit in dubio..horen jullie ut wel weer he ;D

Shirly

Hoi,

Het zal zeker een meer jaren plan worden. Maar het ligt aan je valkje of hij het wil. Hij zal je geduld op de proef stellen.