2 mei 2025, 11:35:45

rare bult onder snavel

Gestart door chicco, 21 december 2005, 22:23:21

« vorige - volgende »

chicco

hoi wie kan ons helpen wij hebben sindes twee maanden een valkje hij is nu zelf een maand of 4 nu heeft hij bij zijn onderste snavel een bult zitten lijkt wel een gezwel of een ontsteking. Hij eet verder wel nog heel goed houd nog steeds van zijn appeltje en van zijn voer. Hij knarst ook bijna de hele dag door met zijn snavel. wie weet wat dit kan zijn of wat we er mee moeten doen aangezien hij nog niet tam is kunnen we hem ook niet pakken dat maakt het alleen maar lastiger.

Karin

Heb je er een foto van ?

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

chicco

Ja heb er wel een foto van maar weet niet hoe dat ik die hier bij moet zetten. Ik zag al inderdaad bij iemand anders dat ie de foto van zijn valkje erbij had staan maar ben gisteren bezig geweest maar het lukten niet.

Valerie

22 december 2005, 10:54:50 #3 Last Edit: 23 december 2005, 13:57:28 by Valerie
Mail ander je foto even naar weggehaald, dan zet ik hem hier wel neer.

chicco

22 december 2005, 12:25:20 #4 Last Edit: 22 december 2005, 13:02:31 by chicco

Ik hoop dat je het hier goed op kan zien, ik merk ook dat het lichtelijk van kleur veranderd zo nu en dan het is echt heel vaag het is echt gewoon net alsof het nog op zijn ondersnaveltje zit.

Riny

Hoy Chico
Als ik jou was zou ik toch even naar een dierenarts gaan.
En als je niet weg kunt zou ik Dr Feld om advies vragen.
van Bemmelstraat 1 (hoek Kapelweg)
3818 PA Amersfoort
Tel 033-2864772
Hij geeft ook telefonisch advies.
Groetjes Riny :D

Lique

Hoi,

We kregen een emailtje van je over je valkparkiet.
Maar wat ik op de foto kan zien is dat het gewoon viezigheid is.
Dit kan je gewoon eraf pulken met je nagels, of even met een wattenschijfje met water los laten weken.

groetjes Lique

chicco

Hoi

Iedereen heel erg bedankt voor julie reacties het was inderdaad wat viezigheid maar omdat wij nog nooit een valkje hebben gehad maakten we ons zorgen. Ik denk dat het nog een stukje appel was. Wij gingen meteen van het ergste uit. Ik heb nog wel een andere vraag misschien dat julie ons daar ook mee kunnen helpen we hebben chicco nu 2 maanden maar het tam maken lukt nog niet echt we hebben alles gevolgd wat er op deze site staan maar zo gou dat er een hand in zijn kooi komt gaat ie klimmen. oja lique gefeliciteerd met je zwangerschap Ik ben zelf ook nu 21 weken zwanger dus een spannende tijd.

groetjes diana

valkje-jacco

Hoi Diana,

heb je gisteren al in de chat gesproken maar heb dit berichtje nog niet gezien,

ik dacht al dat het wat vuil was,
maar voor hetzelfde geld is het iets anders,

maar even over het tam maken,
kan je hem wel vastpakken? of wrdtie wilt en hoe oud istie, ongeveer, want hoe ouder ie is hoe moeilijker om tam te maken,

het lijkt me dattie redelijk tam is omdat je dat vuil hebt weggehaald,

gr.Mitchell
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

chicco

hoi mitchel,
nou echt goed vast pakken gaat niet want hij heeft mijn vriend in zijn hand gebeten  zijn snaveltje er doorheen dus ja en hij is nu ongeveer 4maanden oud ik weet niet of dat te oud is  dat zou ik graag van je horen in elk geval bedankt voor je reactie alvast,

groetjes Diana

Riny

Hoy Diana
Een valkje van 4 maanden is nog goed tam te maken.
Als je bij het topic tam maken kijkt daar staat een stappenplan wat je kunt volgen.
En als je vragen hebt stel je ze maar we helpen je graag.
Groetjes Riny :D

chicco

Hoi

We hebben inderaad de regels van het tammaken al gevolgd. Hij reageerd al duidelijk op zijn naam en op een fluitje wat wij vaak naar hem doen. maar zodra je zijn kooi open doet en maar met je hand er in wil gaan natuurlijk heel langzaam gaat ie meteen klimmen in zijn kooi. blazen doet ie niet maar hij gaat gewoon weg en raakt redelijk gestrest. We hoorden al om ons heen dat we zijn eten weg moesten halen maar dat vinden we zielig.

groetjes diana