4 augustus 2025, 21:39:08

The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

Rob S

Oke, wel gaaf hoor! Als de split lutino er echt in zit kun je gewoon lutino geelwang mannen kweken! Echt super!

remco1976

hoi rianne,

namens mij ook gefeliciteerd,hoop dat die aan je wensen voldoet.maar dat weet ik wel zeker.

gr.remco

Rianne

Het nieuwe valkje eet niet, hij beweegt niet eens. Ook blijft de ontlasting bij de staart plakken. Ik snap best dat hij nog moet wennen, maar ik maak me wel zorgen. Vandaar dus ook nog geen foto. Ik wil hem eerst zien eten.

•=Bonnie=•

Citaat van: Rianne op 24 september 2007, 09:26:11
Het nieuwe valkje eet niet, hij beweegt niet eens. Ook blijft de ontlasting bij de staart plakken. Ik snap best dat hij nog moet wennen, maar ik maak me wel zorgen. Vandaar dus ook nog geen foto. Ik wil hem eerst zien eten.

Ohw shit... misschien een hele stomme vraag hoor maar ik weet dat je pellets voert... heb je ook zaadjes aangeboden?

Saar

Hoi Rianne
Ik hoop dat je nieuwe valkje snel gaat eten
Groetjes Saar :-*

Rianne

Hij heeft nu juist zaadjes in het bakje. Misschien moet ik er pellets bij geven?
Het is echt een zielig gezicht, de ontlasting is ook raar van kleur en erg slijmerig. Het blijft aan z'n staart hangen. :-\
Als mijn vriend thuis is moet ie maar ff onder de kraan, met lauw water en zal ik proberen te dwangvoeren met handopfok. Ik weet het anders ook niet, hij moet echt niet dood gaan. :(

•=Bonnie=•

:(

Doe er anders gewoon wat pellets bij, bij zijn eten. Dan kan hij kiezen. Hopelijk trekt ie snel bij. Als ik jou was zou ik hem in de couveuse stoppen zodat hij in elk geval warm blijft en daar geen energie in hoeft te steken.

Nutriburd vinden veel volwassen vogels niet lekker. Ik heb hele goede ervaringen met Brinta Wake-Up naturel. Dat is geen valkenvoer en mag je dus niet te lang geven, maar een dag kan geen kwaad, tenslotte moet er energie in om te overleven. Ik heb het toen gebruikt omdat ik op dat moment geen nutribird had. Mijn valkje was destijds echter zo zwak dat ie ook niet eens meer wegfladderde toen ik hem zou pakken dus het voeren koste hem geen extra energie. Ik heb hem elke twee uur gevoerd. Dwang was alleen nodig de eerste hap dan schrokte ie het van de spuit.

De volgende dag was ie weer fit genoeg weer bang te zijn maar knabbelde hij wel al weer wat zelf. Die heeft het gered...

Dat was toen al die jaren geleden met die papegaaienziekte. Deze zat op de grond toen ik terugkwam uit het ziekenhuis.

Rianne

Het is nog maar een jong valkje, mij is verteld dat ie zo'n 8 weken was toen ie gekocht werd, dus ik denk dat ie nu 10 weken is.
Hij kijkt niet eens naar zijn eten om :-\

•=Bonnie=•

Citaat van: Rianne op 24 september 2007, 11:45:40
Het is nog maar een jong valkje, mij is verteld dat ie zo'n 8 weken was toen ie gekocht werd, dus ik denk dat ie nu 10 weken is.
Hij kijkt niet eens naar zijn eten om :-\

Ohw, kwis niet dat ie nog zo jong was, maar dat maakt niets uit. In de couveuse ermee en voeren zou ik zeggen. Is ie mager? Als ie nutri niet lust kan je altijd nog die brinta proberen, of gemalen pellets tot pap.

Rianne

Een couveuse heb ik niet. Kan alleen de verwarming aanzetten in de kamer.

•=Bonnie=•

24 september 2007, 11:58:04 #2830 Last Edit: 24 september 2007, 12:02:48 by Bonnie
Zo'n vervoersdoosje is een goede oplossing en dan een warmtelamp erboven, heb je die wel? De temp. moet rond de 27 graden zijn.

Rianne

Nee ook niet. Lin heeft er wel een maar die is nu aan het werk. Dan kan ik die morgen pas hebben. Zal de verwarming op 20 zetten in de kamer...

•=Bonnie=•

De temp. met je maar even aan  feld navragen, welke temp. hun hanteren in de couveuse want de meningen verschillen er nogal over.

ps. kijk ook uit voor tocht. Een kleine afgesloten ruimte is het best, zoals een aquarium oid, of zo'n vervoersbakje. Of een nestblok..

*Esther*

oei!

Je kunt hem ook in een tt kooitje bij de verwarming zetten, daar is het toch iets warmer dan 20C bij de thermostaat.
Heb ik laatst ook gedaan bij een valkje wat niet lekker zat.

En met eten ga ik mee met Bonnie, als hij maar wat eet.
Desnoods gemalen koekjes met extra druivensuiker. ::)

Succes, ik zal duimen voor je!!

gr Esther

Rianne

Hij zal nog even moeten wachten tot mijn vriend thuis is, dan kan die hem met een dikke handschoen vasthouden. Gemalen pellets, druivensuiker en pap heb ik wel in huis. Ik laat hem wel in de kooi zitten, daar heeft hij zaadvoer, pellets, eivoer, knabbelstaaf en 2 stengels trosgierst...