4 augustus 2025, 23:18:29

The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

Randy

Heee rianne 8)

wat een tegenslagen allemaal met die eitjes zeg..... :'(
en nu ook erg dat ayko niet lekker is, ik hoop dat het snel beter gaat met haar!!!!

Suc6 en sterkte, Groetjes Randy
Wanna see my Diary??
CLICK HERE

Wilma1

Jammer  :-\ het zou leuk geweest zijn....helaas  :-\ geen "kleine Stacy's"  :'(

Gaat het goed met Max ???

Fijn te lezen dat Ayko inmiddels wat opknapt, tja en wat moet, moet.....na verloop vergeet ie dat wel weer wss ??? dat jij steeds in zijn bek moest zijn met dat malle spuitje  ;D
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne

Hoi Wilma,

ik denk het wel, ben al een tijdje niet bij de voliere geweest. Maar als het niet goed ging had mijn moeder het wel gezegd. :)

Ik hoop dat Ayko het wel weer vergeet, ze moet nog een week aan de antibiotica... :-\

Fotootje van Dulce en Diego, vandaag gemaakt:

Rianne

Loop ik nietsvermoedend door de keuken naar de kamer, zie ik uit mijn ooghoeken 2 wippende valkjes. Ik loop door, maar bedacht me dat ik niet wist wie het waren. Dus ik terug. Zijn het Tinco en Nevada! :o Het leek erop dat Tinco goed bezig was, dus ik twijfelde nog even of het Tinco wel was en niet Joey ;D
De eitjes die er liggen, lijken mij onbevrucht. Echt broeden doen ze namelijk niet. Het blok hangt er nog wel, ik wacht nog even of er eitjes bij komen en anders gaat het weg. Ook moet Nevada mee gaan broeden anders is het sowieso al mislukt.

Dierenfreackske

Hopelijk komen er eitjes die bevrucht zijn he !!
Ik duim alvast hoor !! Grtjs Ann, Suske en Wiske

Yvette

Hoop dat je deze keer je eitjes bevrucht zijn

Rianne

Ergens hoop ik het ook wel, alleen moeten ze dan wel allebei gaan broeden. Het is vrij laat in het jaar, dus als er niet goed gebroed wordt, kan dat al snel fataal zijn.
Mijn moeder heeft een kleine broedmachine maar dan nog, ik heb geen pleegkoppel en met de hand voeren vanaf dag 1 begin ik niet aan.

Anke

Hoi Rianne,
Zo zie je maar, je valkjes blijven je verrassen ;D
Ik duim voor je dat het wat wordt met de eitjes!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Wel...mijn valkjes mogen me ook zo wel eens verrassen volgend jaar !! Nu zijn ze nog te jong he !!Grtjs !!

Rianne

Of het wel of niet iets had geworden, ik zal moeten wachten tot volgend jaar. :) Het laatste blok is er namelijk ook uit. Ayko was ook al weer gaan leggen, ik zag haar er net uit komen. En dat kan niet, ze heeft al genoeg gedaan dit jaar. :)
Tiaro zal ik morgen weer naar buiten doen. En dan eens kijken of er een jong (of beide) naar binnen kan. :)

Rianne

En sinds vandaag zijn mijn koppels compleet :)
Een tijdje geleden werd ik gemailt met de vraag of ik nog steeds een bonte geelwang split lutino zocht. Ik had namelijk een advertentie op marktplaats staan. Uiteraard zocht ik deze nog! Dus even gebelt en wat met elkaar gesproken. Eerst zou ik hem vorige week zondag ophalen maar er kwam wat tussen. Toen werd gemailt dat hij ook op de vogelmarkt zou staan en daar ging ik ook heen. Dus sinds vandaag heb ik valkje nummer 10 in bezit, een bonte geelwang split lutino.
Nu hoop ik dus dat het valkje inderdaad split lutino is, zo niet, mocht ik weer contact opnemen. Maar ja, voor ik daar achter ben... ;) Het is nog een jong valkje van een week of 10. Samen met Dani krijg ik dus:

Moeder:cinnamon lutino gepareld geelwang split voor bont
Vader:bont geelwang split voor {X1:  lutino}

man afkomst:
25% bont lutino geelwang split voor {X2: cinnamon gepareld}
25% bont geelwang split voor {X2: cinnamon lutino gepareld}
25% lutino geelwang split voor bont {X2: cinnamon gepareld}
25% geelwang split voor bont {X2: cinnamon lutino gepareld}

pop afkomst:
25% bont lutino geelwang
25% bont geelwang
25% lutino geelwang split voor bont
25% geelwang split voor bont

Tenzij hij nog splitten heeft. :)

Anke

Hoi Rianne,
Gefeliciteerd met je nieuwe valkje!
Wow dat worden mooie jongen ;D :o
Ik ben benieuwd naar de foto van je nieuwe aanwinst!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Yvette

Ook namens mij gefeliciteerd met je nieuwe valkje en ik ben ook heel erg nieusigierig naar je foto's

Rianne

Heb ik nog niet. :) Het is een rustig valkje, dat wel, maar niet tam. Wou hem niet meteen al laten schrikken met een camera. Foto's komen dus nog. Morgen moet ik werken dus denk dat het maandag wordt :)